Domov MOTO Krycie meno Balrog. Toto dvojkolesové monštrum naháňa strach aj diablovi

Krycie meno Balrog. Toto dvojkolesové monštrum naháňa strach aj diablovi

KTM SuperDuke 1390 RP
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Bol to boj. Takto by sa dal jednou vetou špecifikovať nový motocykel KTM 1390 Super Duke R.

Dal som mu aj prezývku, ktorú si u mňa vyslúžil hneď od prvého momentu – Balrog. Keby náhodou toto meno niekomu nič nehovorilo, tak si ho treba zadať do vyhľadávača. Je to obluda, ktorá vzbudzuje rešpekt, ale aj tak sa pred ňu postavíte a so slovami YOU SHOULD NOT PAST sa s ňou pustíte do boja.

KTM 1390 Super Duke R
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

V hrudi mu bije dvojvalcové srdce s objemom 1350 kubických centimetrov a výkonom 190 koní. Krútiaci moment má hodnotu 145 Nm a ťahá pekne odspodu. Reakcia na akékoľvek otočenie plynu je skoro instantná a bez zaháľania vyrazí vpred. Ako správny dvojvalec reaguje od najnižších otáčok, ale nestratí sa ani v hornom spektre. Motor je spriahnutý so šesťstupňovou prevodovkou. Aby sa tieto dve entity vedeli dohodnúť, tak komunikáciu medzi nimi sprostredkováva antihopingová spojka s quickshifterom. A že ide o športove náčinie, svedčí aj to, že jednoducho si viete prehodiť radenie na reverzné.

KTM 1390 Super Duke R
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Brzdy a podvozok

Na jeho skrotenie slúžia vpredu dva 320-milimetrové kotúče, do ktorých sa zakusuju špičkové radiálne uložené monoblokové štvorpiestikové strmene od spoločnosti Brembo s názvom Stylema. Vzadu je to zase 240-milimetrový kotúč a dvojpiestikový strmeň. Brzdy sú presne také, ako napovedajú špecifikácie jednotlivých komponentov, teda agresívne a presné.

KTM 1390 Super Duke R
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Semiaktívny podvozok dáva KTM presne tú istotu, ktorú od neho pri jazde potrebujete. Rýchle preklápanie z ľavotočivej do pravotočivej zákruty zvláda na výbornú a s ochotou sa nechá žmýkať. Posed je príjemný naháčový s nádychom superšportu a jemným náznakom dopredu. Zvládnete na ňom aj celodennú jazdu, sklon kolien tiež nie je príliš veľký a únavný.

KTM 1390 Super Duke R
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

5 jazdných režimov

Motocykel je nabitý elektronikou, ktorá pri jazde dáva pozor. Pre mnohých motocyklistov by bol Balrog  takmer neriaditeľný. Od trakčnej kontroly, anti wheelie, náklonového ABS až po tempomat. O jazdných režimoch sa ani nemusíme baviť. Ale pre poriadok ich má celkovo päť – Street, Sport, Rain, v ktorom sa výkon priškrtí na 130 koní. Posledné dva sú zaujímavé. Performance a Track, ktoré sú konfigurovateľné do posledného detailu. A keď píšem do detailu, tak tu si viete nastaviť úplne každý jeden parameter, ktorý vás len napadne. Aby to správne fungovalo tak ako má, začína to hraničiť s alchýmiou. O korektné informovanie sa stará päťpalcový TFT displej.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Čo sa až tak často nevidí, sú podsvietené ovládacie prvky. Netreba mať preto všetky tlačidlá v hlave, pretože aj v noci sú dobre rozpoznateľné. Krotenie Balroga som si užil a ťažko sa mi s ním lúčilo. Celkové zosúladenie jednotlivých komponentov do jedného celku sa v prípade KTM 1390 Super Duke R vydarilo.

Kolesami nadol priatelia.

NÁZOV: KTM 1390 Super Duke R
MOTOR: 1350 cm³
HMOTNOSŤ: 200 kg
VÝŠKA SEDLA: 834 mm
CENA: 21 229 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPripravujú zmeny v MHD, ľudí chcú dostať z áut
Nasledujúci článokSpôsobujú elektromobily rakovinu? Medzi ľuďmi sa šíri nebezpečný hoax