Domov MOTO Moto Testy TEST Prilba AGV K6 – Pozrite sa, ako vyzerá karbón-aramidový pokus o...

TEST Prilba AGV K6 – Pozrite sa, ako vyzerá karbón-aramidový pokus o dokonalosť!

Dostala sa nám do redakcie nová prilba od AGV. Presnejšie, je to model s označením K6 – a aby toho nebolo málo, tak nám k nej pribalili aj komunikátor ktorý vznikol z kooperácie medzi AGV a Sena. Ten má modelové označenie ARK. Predstavíme si ho však v samostatnom teste, teraz sa budeme venovať čisto prilbe.

Prilbu AGV K6 sme dostali v prevedení MONO – NARDO GRAY, ktoré nás po dizajnovej stránke naozaj pozitívne oslovilo. Celkovo je zatiaľ v ponuke 11 farebných a grafických prevedení a 6 rôznych plexiskiel. To má hrúbku 4 milimetre a úchyty na Pinlock, ktorý je pribalený v krabici. Pinlock je 120-tka a priezor má zorné pole 190 stupňov vodorovne a 85 stupňov horizontálne.

AGV

Chvíľku sme si však zvykali na zámok plexi v prednej časti. S trochou praxe si ho však budete časom pochvaľovať a manipulácia s ním vám pôjde úplne ľahko. Dá sa zamknúť v dvoch polohách. Úplne zatvorenej alebo s jemne pootvoreným plexi.

Pri plexi chválime, že na jeho výmenu nepotrebujete ani jednu minútu a stačia vám na to prsty, žiadne nástroje nie sú potrebné. Je tam rýchloupínanie, ktoré najmä pri tmavých plexi nie je vôbec vidieť a nenarúša tak celkový vzhľad – a čo je najdôležitejšie, ani prúdenie vzduchu. Ani na superšportoch nám prilba nijak nebránila vo výhľade a celkoví rozhľad je z nej naozaj výborný.

AGV

Dizajn škrupiny je trošku decentnejší, než sme zvyknutí u AGV-čiek a nie je vpredu až tak ostro tvarovaná. Ale to je čisto subjektívne hodnotenie. Pri dizajnovaní škrupiny sa naozaj výrazne prihliadalo aj na aerodynamiku a hlučnosť prilby. A musíme uznať, že snaha sa neminula účinkom. Jazdili sme s ňou asi na všetkom možnom – od skútra cez chopre a turistov až po superšporty a vo všetkých pozíciách naozaj fungovala.

Čo je ale možno ešte dôležitejšie, je materiál , z ktorého je škrupina prilby vyrobená. A to je zmes karbónu a aramidu, čo jej dáva naozaj veľmi zaujímavú hodnotu vo váhe. Konkrétne 1220 gramov +/- 50 gramov v tej najmenšej škrupine. Škrupiny sú v štyroch veľkostiach: Najmenšia je XS + S, ďalšia v poradí je MS, tretia je ML + L a najväčšia XL + XXL.

Vnútorné polstrovanie je príjemné a samozrejme z antibakteriálneho materiálu, ktorý zároveň aj veľmi dobre saje pot. Celkovo pozostáva z dvoch kusov. Krčný golier je zo syntetickej kože a špeciálnej látky so zvýšenou odolnosťou voči oderu a vode. Nechýba ani možnosť núdzovo rozpojiť prilbu a uvoľniť ju jednoduchšie napríklad po nehode. Z nášho pohľadu by mohla byť lícna časť o kúsok dlhšia. Na druhú stranu – dobrá správa pre tých, čo nosia okuliare – v prilbe je pre ne dostatok miesta a ani po dlhšej jazde vás nebudú nepríjemne tlačiť.

Čoho sme sa obávali, boli ventilačné otvory. Tie nad plexisklom po krajoch sa nám totiž zdali malé. Vpredu je ich spolu päť. Dva na brade a tri nad plexi. Všetky sú dobre ovládateľné aj v rukaviciach. Jazdili sme pri teplotách okolo 25 stupňov Celzia a zatiaľ stačili. Otázne je, nakoľko budu účinné pri vyšších teplotách. O správne prúdenie a výmenu vzduchu v prilbe sa stará jeden zadný extraktor, ktorého dizajn je naozaj vydarený.

Prilba je predpripravená aj na komunikátor s výrezmi na reproduktory, ktoré nebudú vidieť. AGV to vymyslela tak, že ich zakryla pomocou látky, ktorá je súčasťou lícnych vypchávok.

A vďaka krčnému golieru vám do nej ani nefúka. Teda – pokiaľ si nezabudnete stiahnuť aj bradový deflektor. Ak náhodou áno, tak zistíte, že v rukaviciach je manipulácia s ním trochu náročnejšia, ale zvyknete si. Je upevnený len v prednej časti, hlavne kvôli ľahšiemu nasádzaniu prilby. My by sme však prijali aspoň gumičku aj na opačnej strane, aby sa po nasadení prilby vrátil na to správne miesto.

Cena našej testovanej je necelých 460 eur, základná cena začína približne o 30 eur nižšie a najvyššia je na hranici 500 eur – závisí to od veľkosti a grafického spracovania. Náhradné plexi začínajú približne na 71 eurách za číre a končia na stovke za irídiové.
Celkovo by sme testovaný model ohodnotili ako výbornú prilbu a podľa nás je o niečo vyššia cena plne oprávnená. Tak kolesami nadol priatelia…

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.1 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNová Honda Jazz prináša desať airbagov v základnej výbave, stojí menej ako Octavia!
Nasledujúci článokPeugeot: Takto budú vyzerať sedadlá budúcnosti