Domov MOTO TEST Yamaha MT-09 SP. Zábavná motorka, ktorej dizajn nie je pre každého

TEST Yamaha MT-09 SP. Zábavná motorka, ktorej dizajn nie je pre každého

Dnes sa spoločne pozrieme na jednu prepracovanú slečnu od Yamahy. Konkrétne model Yamaha MT-09 SP. Motorka na ktorú sme sme sa veľmi tešili.

Začnime najprv dizajnom. Dizajnovo Yamaha pomaly omladzuje a mení tvar svojich naháčov s označením MT a tento rok sa dostalo aj na jednu z môjho pohľadu najzaujímavešieho zástupcu naháčov od Yamahy. Oproti predchádzajúcej generácii prešla niekoľkými zmenami a úpravami, ktoré jej napomohli nielen k jazdným vlastnostiam.

Poďme si ju bližšie rozobrať

Srdcom MT-čky je starý, dobre známy trojvalcový motor s označením CP3. Je to vodou chladený trojválec s objemom 890 centimetrov kubických a s výkonom presne 115 koní. Ten si hravo poradí s jej hmotnosťou, ktorá sa zastavila na 190 kilogramoch. Vďaka systému riadenia Ride by Wire je odozva a reakcia aj na to najjemnejšie pridanie plynu skoro okamžitá a presná ako žiletka. O prenos výkonu na zadné koleso sa nám stará      6-stupňová prevodovka vybavená obojstranným quikshifterom s perfektnou odozvou.

Preraďovanie je veľmi dobre odladené a nebyť toho, že musíte do tej páčky šťuchnúť pravou nohou ani by ste nepostrehli kedy vlastne preradil. Hore môžete radiť pekne pod plným plynom. Avšak pokiaľ chcete radiť dole tak plyn musíte mať zavretý. Inak vám proste nepreradí a začne sa s vami hádať.

O zastavenie sa vám postará vpredu dvojkorunový brzdný systém s veľkosťou kotúča 298 milimetrov a radiálne uloženým štvorpiestikovým strmeňom. Reakcia prednej brzdy je príjemná a nie je zbytočne agresívna a “kúsavá” ale aj napriek tomu má dostatok sily na rýchle zastavenie či pribrzdenie pred zákrutou. Za ľahkosť a presnosť vďačí systému s radiálne uloženým hlavným brzdovým valčekom. Základ prednej brzdy je vo svete pretekárskych motocyklov dobre známy a Yamaha ho použila len druhý krát v sériovo vyrábaných motocykloch. Vzadu sa nachádza 245 milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom.

Technológie

O stabilitu sa vám postará plne nastaviteľný podvozok. Vpredu je to upside down vidlica značky KYB kombinovaná so zadným centrálnym tlmičom Öhlins. Musím priznať, že spolupracujú naozaj výborne. Aj keď je tlmenie skôr športovo ladené poskytuje dostatok pohodlia a zároveň veľkú presnosť, ako aj pri pomalej jazde mestami plných výtlkov tak aj pri športových prejazdoch našimi kľukatými horskými prechodmi.

Yamaha MT-09 SP sa oproti predchodcovi aj skrátilo čo jej dodáva lepšie reakcie pri rýchlom preklápaní zo strany na stranu ale zároveň sa Yamahe aj podarilo zachovať dostatočnú stabilitu pri vyšších rýchlostiach. Tomu z väčšej časti vďačí MT-čko práve svojej elektronike. Tá je riadená 6-osovou inerciálnou meracou jednotkou, ktorá ma na starosti aj kontrolu trakcie v troch režimoch. Dokáže sa prispôsobiť náklonu, protišmykovému systému a systému s názvom LIF, ktorý vám ustráži zdvíhanie predného kolesa a tým zabraňuje tomu, aby vám MT-čko “nezdrhlo” pri prílišnom pridaní plynu.

Moderný displej

Všetky informácie a nastavenia vám zobrazuje 3,5 palcový plnofarebný TFT displej. Ten je dobre čitateľný, ako na priamom slnku, tak aj v noci kedy vás zbytočne neoslňuje. Oproti predchádzajúcej generácii, kde kde bol LCD displej, ktorý v noci svietil až príliš. Jediné čo by som novému displeju vytkol je jeho menšia veľkosť. Predsa len v dnešnej dobe mohol byť aj o kus väčší. Zato je ale prehľadný a všetky údaje sú dobre čitateľné.

Vo vrchnej polovici mu dominuje otáčkomer pod ktorým je rýchlomer a indikátor zaradenej rýchlosti spolu s ukazovateľom Quick shiftera. Ten vám zelenou farbou indikuje kedy a ktorým smerom funguje. Zo začiatku než si na neho zvyknete je dobré, že tam je ale neskôr už tam skôr len zaberá miesto. Na spodnej polovici zase vidíte aký jazdný režim máte nastavený spolu s nastavením jednotlivých parametrov všetkých systémov. Ešte jednu vec by som tomuto displeju vytkol. Tým je grafické zobrazenie menu ktoré mi pripomínalo skôr grafiku z počítačov z osemdesiatych rokov. Elektronickú výbavu zakončíme tempomatom, ktorý funguje od rýchlosti minimálne 50km/h a zaradením štvrtého rýchlostného stupňa.

Pár slov na záver

Čo sa dizajnu týka tak je to vždy vec vkusu. Za mňa však musím povedať, že nová predná časť sa mi veľmi páči. Predný LED projektor poskytuje dostatok svetla ako cez deň, aby ste boli videný, tak aj v noci aby ste zase videli. Je doplnený aj obrysovými svetlami po každej strane, ktoré majú navodiť tvar Y. Yamaha MT-09 SP je vybavená Full LED osvetlením. MT09SP sa po dizajnovej stránke nemusí páčiť každému ale a taktiež nie je určená pre každého. Ten kto vie čo chce a vie sa stotožniť aj s novým dizajnom od Yamahy s motorkou MT-09 SP bude určite spokojný.
Kolesami nadol priatelia.

NÁZOV : Yamaha MT-09 SP
MOTOR : 890 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 190 kilogramov
VÝŠKA SEDLÁ : 825mm
CENA : 10 690 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.9 / 5. Počet hodnotení 7

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNajskôr armáda a potom verejnosť. To je plán vodíkovej mobility automobilky KIA
Nasledujúci článokSlovensko a vodíkový superšport? Toto je návrh z dielne Košickej univerzity a spoločnosti Matador