Domov MOTO TEST Honda NC 750X – všestranný motocykel aj pre neskúsených jazdcov

TEST Honda NC 750X – všestranný motocykel aj pre neskúsených jazdcov

Honda už v roku 2012 prišla s motorkou, ktorá niesla označenie NC700. Poďme sa spolu pozrieť na už v poradí štvrtú generáciu motorky Honda NC 750X.

O úspešnosti NC-čka napovedá aj to že sa jedná, ako sme už spomenuli, o štvrtú generáciu, alebo teda modernizáciu modelu ako takého. Táto posledná zmena bola nutná najmä kvôli EURO5 norme. Ako aj pri ostatných motorkách aj tu sa musel prepracovávať hlavne motor. Našťastie aj napriek prísnejším normám sa automobilke, pri modeli Honda NC 750X, z motora podarilo dostať pár koníkov navyše.

Pár technických údajov na začiatok

Nakoľko sa jedná o rovnaký motor, aký majú aj už dve predchádzajúce nami testované motocykle Honda. Presnejšie sú to X-ADV a aj skúter Forza 750 z toho dôvodu si parametre motora len preletíme. Nachádza sa tu na plocho uložený dvojválec chladený vodou s objemom 745 centimetrov kubických. Výkon predstavuje 58,6 koní pri 6 750 otáčkach za minútu a 69Nm pri 4 750 otáčkach. NC 750X sa dá aj uškrtiť aj na 35 kilowatov takže ju je možné riadiť aj s vodičským preukazom A2.

NC-čko ide nádherne za plynom a motor je dostatočne svižný a ochotný ísť aj do vyšších otáčok. Pri ubratí plynu je pomerne silná aj motorová brzda a charakteristika dvojvalca je tu znateľná. Aj keď maximálny krútiaci moment dosahuje v stredných otáčkach, nenechá sa zahanbiť ani v tých vysokých.

Honda udáva priemernú spotrebu 3,5 litra na 100 kilometrov. Ja som s ním mal však priemernú spotrebu okolo 4 litrov. Čo pri objeme nádrže s hodnotou 14,1 litra vám dá dojazd niečo málo cez 300 kilometrov. Samozrejme je to individuálne podľa štýlu jazdy.
Naše NC-čko sme dostali na test s už dobre známou automatickou šesť-stupňovou, dvoj-spojkovou prevodovkou DCT. Avšak je tu možnosť si zvoliť aj šesť-stupňový manuál.
DCT-čko funguje presne tak ako má, a v tomto koncepte v spojení s NC-čkom mu nemám čo vyčítať.

Poďme jazdiť

A keďže sa nám podľa prevodovky mení aj rázvor a hmotnosť, aj keď nie o moc treba tieto hodnoty spomenúť. S manuálnou prevodovkou Honda NC 750X váži 214 kilogramov a s DCT-čkom je to presne o 10 kíl viac čiže presne 224 kilogramov. Rázvor s manuálnou prevodovkou je 1 525 milimetrov a s DCT-čkom 1 535 milimetrov.

O zastavenie sa stará vpredu jeden 320 milimetrový kotúč s dvojpiestikovým strmeňom od Nisinu. Brzda je dobre dávkovateľná avšak ja by som prijal trochu lepšiu účinnosť a ostrejší nástup brzdného účinku. Ale s NC-čkom si poradí bez problémov a zastaví vás pomerne rýchlo. Vzadu je to zase 240 milimetrový strmeň s jednopiestikovým strmeňom. Tu však nájdeme ešte jeden strmeň navyše. Ten je lankový a je na spodnej strane kotúča. Tu sa jedná o ručnú brzdu ktorej ovládanie je rovnaké ako na Rebelovi kde je umiestnená na ľavej strane na riadidlách.

Predné pruženie je od Showa so 41 milimetrovou vidlicou. Vzadu je to Pro-Link taktiež od Showa s nastaviteľným predpätím pružiny. Pruženie je nastavené na pohodlné cestovanie a odfiltruje aj väčšie nerovnosti ale zároveň vás bezpečne udrží v zákrutách.

Aj keď na prvý pohľad NC-čko pôsobí, ako cestovateľské enduro je to čistokrvný jazdec na asfaltové cesty. Tomu napovedajú aj sedemnásť palcové kolesá. NC-čko sa však nezľakne ani nespevnených ciest ktorými vás pohodlne prevezie, ale necíti sa na nich doma.
Čo sa týka obratnosti ma veľmi prekvapil a vďaka nízkemu ťažisku je ovládateľná ako omnoho menšie stroje. Do náklonov ide rada a s radosťou. Prejdime v krátkosti na posed. Výška sedla má hodnotu presných 800 milimetrov a posed je na nej vzpriamený a veľmi pohodlný. Ani po celom dni v jej sedle som nepociťoval únavu.

Vybavenie

V roku 2021 sú už mnohé veci samozrejmosťou, ako napríklad osvetlenie. Nachádza sa tu full LED osvetlenie. Predný svetlomet je rozdelený dizajnovo do dvoch samostatných oddielov. V hornej časti máte stretávacie a denné svietenie a v spodnej časti sa nachádza diaľkové.

Prekvapenie dňa

Ale čím je NC-čko naozaj zaujímavé je úložný priestor. Ten je väčší, za čo môžeme vďačiť najmä presunutiu palivovej nádrže pod sedadlo. Oproti prechádzajúcej generácií tak priestor narástol z maličkého 1 litra na neuveriteľných 23 litrov. Zmestí sa tam všetko potrebné, napríklad aj integrálna prilba a ešte vám zostane miesto aj na to nepotrebné. Aby sa prilba do modelu Honda NC 700X pohodlne zmestila nesmie mať namontovaný interkom! Moja AGV K6 sa tam zmestila len tak tak aj s namontovaným interkomom na boku.

Priehradka alebo teda v tomto prípade už skôr úložný priestor je uzamykateľný. Čo mne osobne vadilo bolo to, že na otvorenie potrebujete zakaždým kľúč. Ten treba samozrejme zakaždým zo zapaľovania vybrať a presunúť o kúsok vedľa. Tým istým zámkom otvárate aj zadnú časť sedačky pod ktorou je schované veko palivovej nádrže.

Aby ste počas jazdy boli o všetkom informovaný sa postará zase LCD displej ktorý je dobre čitateľný ako cez deň tak aj v noci. Rozloženie informácii na displeji je prehľadné.
Na pravej pravej rukoväti nájdeme kill switch kombinovaný so štartovacím tlačidlom a ovládanie DCT prevodovky.

Na ľavej strane zase manuálne ovládanie ručnej brzdy na ktorú som pár krát zabudol a rozbehol som sa s ňou v zabrzdenej polohe. Teda skôr pokúsil som sa s ňou rozbehnúť.
Ďalej je tu manuálne radenie na dve tlačidlá a nastavovanie jazdných režimov.

Nové NC 750X je všestranný motocykel, ktorý zvládne preplnené mestá a nezľakne sa ani dlhých vzdialeností. Vďaka dobrej ovládateľností a dobrému priebehu výkonu je dostatočne svižná a neskúsením jazdcom aj čo to prepáči.
Kolesami nadol priatelia.

NÁZOV : Honda NC 750X
MOTOR : 745 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 214/224 kilogramov
VÝŠKA SEDLA : 800 centimetrov
ZÁKLADNÁ CENA : MT-7 990€, DCT-8 790€

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 11

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokContinental prichádza s revolučným displejom, uvidíte ho len ak…
Nasledujúci článokHyundai Grandeur, takto to dopadne keď sa spojí minulosť s budúcnosťou.