História sa opakuje, retro všade kam sa len pozriete. Taký je momentálne trend a všetci sa snažia držať krok s dobou. Výnimkou nie je ani Kawasaki, ktorá prináša svoj výročný model Z900RS SE.
Kawasaki v roku 2018 predstavila novinku Z900RS. Motocykel však po pár rokoch prešiel zmenou a v roku 2022 predstavili špeciálny model na počesť 50-teho výročia Z1. Pozrime sa teda bližšie na spomínaný špeciálny výročný model Kawasaki Z900RS SE.
Motor
Kawasaki Z900RS SE má rovnaký motor ako jej staršia sestra Z900RS, a to vodou chladený radový štvorvalec s objemom 948 centimetrov kubických s výkonom 111 koní. Motor má dostatok energie a je stavaný na akúkoľvek jazdu. Či s ňou budete len pokojne jazdiť a kochať sa okolím alebo si ju poriadne užijete pri športovejšej jazde, nemusíte mať strach, zvládne všetko. Pri športovejšej jazde si ale pýta vyššie otáčky. Odmení vás však príjemnou reakciou na pridanie plynu, dostatočnou silou aj dynamikou. Reakcia na plyn je trochu vláčnejšia, ale zato dobre dávkovateľná. Pri spotrebe 5,2 litra, ktorú udáva výrobca a s objemom nádrže 17 litrov, poskytne naozaj dobrý dojazd. Mne sa na túto hodnotu ale dostať nepodarilo. Keďže v každej možnej situácii vás bude presviedčať, aby ste jej poriadne pridali a tomu sa predsa nedá odolať…
Nájdite 5 rozdielov
V modeli Kawasaki Z900RS SE je iný práve brzdový systém a podvozok. Vpredu sa nachádzajú dva 300 milimetrové kotúče Brembo, do ktorých sa zahryzávajú štvorpiestikové radiálne uchytené monobloky Brembo. Do tých tlačí kvapalinu cez opletené hadice radiálna pumpa od Nissinu. Brzdy sú tu odladené na výbornú, to sa musí nechať. Nie sú ani príliš “kúsavé” a agresívne, ale ani príliš mäkké. So SE-čkom si hravo poradia v akejkoľvek situácii. Vzadu sa nachádza 250-milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom. Tu je už ale strmeň od spoločnosti Nissin.
Ďalší podstatný rozdiel oproti klasickej RSke je práve podvozok. Vpredu umiestnená USD vidlica je inak naladená. Je o málinko tuhšia a má nastaviteľné predpätie. Vzadu je to už ale úplne iná káva. Tu je horizontálne uložený Ohlins tlmič s plynovým zásobníkom. Škoda však, že sa na ňom dá nastaviť len predpätie pružiny. Podvozok funguje presne tak, ako od neho čakáte. Je o niečo tichší než na pôvodnej RSke. Stále je ale dosť pohodlný a bez problémov vás bude baviť celý deň. Ako na rovinkách, kde odfiltruje dostatočné množstvo nerovností, tak aj v zákrutách, kde vám poskytne dobrú odozvu a citlivosť. Prejazd cez zákrutu si s ňou budete užívať a ani väčšie náklony jej nebudú robiť problémy, a s radosťou sa s vami bude vrhať do každej ďalšej zákruty. Retro posed je vzpriamenejší a sedlo je príjemné a pohodlné. Výška sedla je 845 milimetrov a ani po celom dni vás neunaví a budete sa cítiť ako znovuzrodený.
Pár slov k výbave
Full LED osvetlenie, bez ktorého už novú motorku asi ani nekúpite, je samozrejmosťou aj tomto prípade. Prístrojový panel a aj ovládacie prvky sú čo najjednoduchšie. Informácie o jazde vám Kawasaki Z900RS SE sprostredkuje cez dvojicu okrúhlych klasických budíkov Na nich nájdete rýchlomer, ktorý je vpravo a otáčkomer zase vľavo. Rozdelené sú inverzným LCD displejom, na ktorom okrem aktuálneho zaradeného prevodového stupňa uvidíte aj teplotu a stav paliva. Celé to je zahalené v peknom čiernom domčeku, ktorý taktiež odkazuje na pôvodnú Z1-tku.
SEčko spoznáte vždy, rovno na prvý pohľad. Nakoľko SEčko je možné kúpiť len v jednej farebnej kombinácii Metallic Diablo Black s Yellow Ball žltou. Cely dizajn a farebné detaily odkazujú práve na pôvodnú Z1 a jej oranžovo hnedú farebnú kombináciu.
Výborne zakomponovaný detail v tvare písmena Z na prednej nádrži dobre zapadá do celkového charakteru a dizajnu SEčka.
NÁZOV : Kawasaki Z900RS SE
MOTOR : 948 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 215 kilogramov
VÝŠKA SEDLA : 740 milimetrov
CENA : 13 595 €