Honda zase vymýšľa a opäť trafila do čierneho! Znova si zobrala na paškál obľúbený model Rebel a ešte viac ho vyšperkovala. Poďme sa detailnejšie pozrieť na nový model Honda CMX 1100 Rebel.
Rebela som už jazdil a trochu som si oživil svoje spomienky. Aj keď mne osobne tento choprovský posed nevyhovuje, musím sa priznať, že po pár dňoch v jeho sedle som sa na ňom začal cítiť ako doma. Rýchlo si zopakujeme, čo už o ňom vieme a jeho technické parametre, lebo tie sa nezmenili. Čo však je pribudlo, sú nejaké zaujímavé prvky výbavy.
Tak šup rýchlo na technické parametre
Motocykel Honda CMX 1100 Rebel je poháňaný radovým dvojvalcom chladeným vodou s objemom presne 1084 centimetrov kubických a výkonom 85,5 konských síl. Musím povedať, že keď chce, dokáže naozaj slušné zabrať a pokiaľ ju na chvíľu prestanete kontrolovať, tak sa vám to vypomstí. Aj keď výkonovo je pod sto koňmi, to, s čím naozaj operuje, je objem.
Rebel ťahá hneď a vďaka charakteristike dvojvalca je svižný ako v nízkych, tak aj vo vyšších otáčkach. Aj keď maximálny výkon Honda CMX 1100 Rebel dosiahne pri 7000 otáčkach za minútu, tak maximálny krútiaci moment má už pri 4750 otáčkach za minútu a presná hodnota je 98 Nm. To pri hmotnosti motorky 233 kilogramov s ňou dokáže naozaj slušne zamávať. Sily má tento motor na rozdávanie.
Prevodovka
DCT – táto skratka je v Honde snáď už všade. Automatická prevodovka, ktorú Honda nevytlačila hádam len do CRFka, tu funguje výborne. Vďaka jednotlivým jazdným režimom vás buď pri pohodovej jazde mestom pri rýchlosti 60 km/h povezie na šiestom prevodovom stupni alebo v režime šport potiahne dvojku skoro do stovky. Pri športovejšej jazde vám zaradí pred každou zákrutou presne to, čo treba. Radenie je plynulé, a hoci mi občas preradila aj v strede zákruty, vždy to bolo hladké a všimol som si to poväčšine, až keď preradila znovu.
Jazdné režimy sú presne štyri. Standard, Rain, Sport a User. Pri každom režime sa mení aj proces radenia rýchlostných stupňov. Čo pri režime Standard znamená, že vám DCT-čko bude radiť skôr a pri nižších otáčkach pre čo najpokojnejšiu a choprovú jazdu. Ale pri režime Sport vám bude radiť presne v tých vysokých, aby ste mali čo najlepšiu akceleráciu.
Nechýba elektronika
Čo modelu Honda CMX 1100 Rebel nechýba, je elektronika. V dnešnej dobe motorka bez elektroniky snáď už ani neexistuje. Trakčná kontrola, ktorá pri mokrej ceste snáď ani neprestala zasahovať, ma milo potešila. Prekvapilo ma, že Rebelka má Anti-Wheelie. Ďalej tu nájdeme aj tempomat, ktorý pri diaľničnom tempe a silnejšom vetre nevie presne, čo chce a tachometer skáče hore dole o pár kilometrov. Celkovo ale drží príjemne a zbytočne ani netrhá.
O zastavenie sa postará 330-milimetrový plávajúci kotúč vpredu, do ktorého sa zahryzáva štvorpiestikový radiálne uchytený strmeň. Aj napriek tomu, že je vpredu len jeden kotúč, brzdí veľmi dobre. Reakcia na brzdovú páčku je tak akurát, ani nie príliš mäkká, ani nie príliš kúsavá. Pokojne ju môžete ovládať aj jedným prstom.
Vzadu je to zase 256-milimetrový plávajúci kotúč s dvojpiestikovým strmeňom. Tu sa však nachádza ešte jeden strmeň navyše, ktorý sa efektívne schováva za výfukovým koncovým tlmičom a pokiaľ ho budete hľadať alebo nebudete vedieť, že tam je, ani ho neuvidíte. Tento jeden strmeň navyše je pre ručnú brzdu. Ovládanie pre ručnú brzdu nájdete na ľavej strane riadidiel. Aj keď ho máte na očiach, tak sa mi párkrát podarilo sa rozbehnúť v zabrzdenej polohe. Po chvíľke používania a zvykania si na to, že tam je, som naň už nezabúdal.
Ani zďaleka nie je koniec
O pohodlie sa vám vpredu postará kartridžová vidlica od Showa s nastaviteľným predpätím. Odladená je mäkšie, ale neponárala sa zbytočne pri prudkom brzdení a zároveň poskytuje dostatok pohodlia aj na nie zrovna rovných cestách, ktorých je u nás viac než dosť. Pri väčších výmoľoch je to už cítiť a rada kopne.
Vzadu je to už ale o inom. Tu mám dojem, že Honda išla skôr smerom kompromisu. Vzadu je pruženie taktiež od Showa s možnosťou nastaviť predpätie. Ide o duálne odpruženie s tlmičom na každej strane a s externými nádržkami pre tlmič. Treba však počítať s tým, že pri nerovnostiach vám dá o sebe zadné koleso adekvátne vedieť a dokáže aj celkom slušné nakopnúť. Nie raz som sa pri jazde ocitol pár centimetrov nad sedačkou. Pri športovejšej jazde je Honda CMX 1100 Rebel až nad mieru stabilná a nezľakne sa ani pri kontakte stupačky s cestou.
Posed na Rebelovi je asi najnižší, ktorý som kedy mal. Hodnota výšky sedla je na 700 milimetroch. Aj predná časť sedla je úzka. Aj keď stupačky sú viac vpredu než u jej menšej sestry Rebel 500. Riadidlá sú v podstate priamo pred vami a trošku vyššie než som zvyknutí, ale je to tak akurát vyladené. Žiaľ, vdaka všetkým komponentom pri mojej výške 180 centimetrov som bol pri jazde zhrbený a to nie je dobré pre chrbát.
Aké sú teda zmeny?
Nádrž má s objem 13,6 litra, čo pri udávanej spotrebe 5 litrov na 100 kilometrov dáva dojazd okolo 250 kilometrov pri pokojnom štýle jazdy. Ja som sa však na dojazd nad 200 kilometrov nedostal. Ale zase treba povedať, že som ju ani príliš nešetril.
Rebel má samozrejme full-LED osvetlenie a pekný priehľadný kruhový LCD prístrojový panel, na ktorom je všetko potrebné vidieť aj na priamom slnku.
Na pravej rukoväti nájdete ovládanie DCT prevodovky a tempomatu a na ľavej strane zase všetko ostatné od voliča jazdných režimov až po manuálne ovládanie DCT prevodovky.
Honda na Rebelku pre rok 2023 prihodila do výbavy aj prednú naozaj veľkú polokapotáž. Tá vás pri vyšších rýchlostiach príjemne chráni. Ďalej tu máme pekné plastové bočné kufre s celkovou kapacitou 35 litrov rozdelené na 16 litrov vpravo a 19 litrov vľavo. Otváranie kufrov je nahor. Pri zatváraní ale potrebujú trochu presviedčania, aby sa správne zavreli. Aj zámok má občas svoju náladu a pokiaľ ho nezavriete presne, tak sa proste nezacvakne.
Za mňa si Honda príjemne rozšírila svoju ponuku. V špecifikácii Tour je Honda CMX 1100 Rebel dobre spravená a vyvážená mašina.
Pokiaľ máte možnosť si Rebela 1100 vyskúšať v ktorejkoľvek podobe, rozhodne odporúčam sa na ňom previezť.
Kolesami nadol priatelia.
NÁZOV : Honda CMX 1100 Rebel
MOTOR : 1 084 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 223 kilogramov
VÝŠKA SEDLÁ : 700 milimetrov
CENA : 12 090 €