Dva fakty majú vplyv na to, že Mustang zostane Mustangom ako ho poznáme. A teda s poriadnym motorom pod kapotou. Ford chce udržať v predaji vidlicové osemvalce kvôli pretekárskym ambíciám a aj vďaka prichádzajúcim elektromobilom. Tie totiž znižujú flotilové emisie.
Že sa osemvalec pod kapotou Mustangu udrží vďaka elektromobilom, by povedal asi málokto. Jim Farley, generálny riaditeľ automobilky Ford, sa pýšil tým, že jediné auto, ktoré preteká na všetkých svetadieloch takmer každý víkend je práve Mustang. Nezabudol spomenúť ikonickú V8 pod kapotou, zrovna pri zahájení pretekárskej sezóny 2024 pre športovú divíziu Ford Performance.
Veľa pretekárskych sérií
Ambície Fordu v motoršporte rastú. Mustang vo svojej siedmej generácii s označením S650 by mal stáť na štarte viacerých pretekárskych sérií po celom svete. Za zmienku stoja napríklad NASCAR, triedy GT3 a GT4, ale aj americké šprinty na štvrť míle zastrešené pod organizáciou NHRA. A vo všetkých prípadoch sa pod kapotou ocitne už spomínaný osemvalec.
A aj vďaka športovým ambíciám americkej značky sa darí udržať tento motor pod kapotou civilných Mustangov. Osemvalec dostane štandardný objem 5 litrov v prípade motoru Coyote a objem 5,2 litru v prípade motoru Voodoo. Samotný Farley sa vyjadril, že Ford by rád získané dáta a inovácie prostredníctvom motoršportu prenášal aj do civilných automobilov.
Vďaka, Mach-E
Ďalším z dôvodov zachovania poctivých atmosférických motorov pod kapotou je napríklad aj mnohými nenávidený Mustang Mach-E. Spoločne s modelom F-150 Lightning znižujú celkové flotilové emisie značky. Takže vďaka elektromobilite môže Ford živiť motory s veľkým objemom aj naďalej. Obzvlášť v dobe, kedy modely ako Chevrolet Camaro či Dodge Charger už viac v ponuke nenájdeme. Respektíve v prípade Chargeru ho nájdeme iba v elektrickej podobe.
„Máme EcoBoost, máme Dark Horse a budeme ďalej investovať. A pokiaľ zostaneme jediní na planéte, kto vyrába dostupný automobil s osemvalcom pod kapotou, tak nech,“ dodal Farley. Mustang tento rok oslávi okrúhlych 60 rokov od svojho vzniku v roku 1964. A tak Mustangu slúži ku cti fakt, že si po tak dlhej dobe udržal svoje DNA a snáď si ho udrží čo najdlhšie. Najlepšie s V8 pod kapotou.