Domov SPRÁVY News Volkswagen ID.3 GTX – zrodila sa legenda podobná Golfu GTI?

Volkswagen ID.3 GTX – zrodila sa legenda podobná Golfu GTI?

VW ID.3 GTX. Foto: Volkswagen

Z Nemecka prichádza elektrický ekvivalent Golfu GTI. ID.3 GTX je najmenším elektrickým Volkswagenom so športovým duchom.

Vo svete elektromobilov je skratka GTX ekvivalentom pre ikonické označenie GTI. S týmto označením sme zatiaľ registrovali dva modely, ID.4 a ID.5. Po dvoch väčších SUV prišiel rad na kompaktnejší model. Volkswagen ID.3 GTX môže byť skvelým kompromisom medzi ekológiou, športovou jazdou a rodinou.

Volkswagen ID.3 GTX
Foto: Volkswagen
Elektrický hothach

Volkswagen ID.3 GTX je súrodencom nedávno predstavenej Cupry Born VZ. Taktiež sa spolieha na jeden elektromotor, ktorý sa stará o pohon výhradne zadnej nápravy. Oba tieto modely spája identický technický základ, ktorý stojí na úplne novom elektromotore s označením APP550. Tento motor disponuje permanentným magnetom uloženým v zadnej časti.

Foto: Volkswagen
Dve verzie

V štandardnej verzii produkuje elektromotor výkon 210 kW. Pri verzii Performance výkon narastie až na 240 kW. V oboch prípadoch je maximálny krútiaci moment totožných 545 Nm. Slabšia verzia zvládne šprint na 100 km/h za rovných 6 sekúnd. Jeho maximálna rýchlosť bola výrobcom stanovená na 180 km/h. Výkonnejšia verzia Performance zvládne akceleráciu na stovku už za 5,6 sekundy. Jeho maximálna rýchlosť je zvýšená na rovných 200 km/h. Aj keď bola pri modeli ID.3 maximálna využiteľná kapacita akumulátora 77 kWh, s príchodom verzie GTX prišla aj o trochu väčšia batéria. Tá má kapacitu 79 kWh. To by predbežne mohlo stačiť až na 600-kilometrový dojazd, pričom najvyšší dobíjací výkon je 175 kW. To znamená, že z 10 na 80 % sa nabije už za 26 minút.

Foto: Volkswagen
Decentný športovec

Čo sa exteriéru týka, vrcholná verzia sa od bežného modelu líši len v detailoch. Novinka dostala špecifický predný nárazník s čiernymi prieduchmi alebo LED denné svietenie v tvare trojuholníku. Zadná časť dostala pozmenený zadný nárazník s novým difúzorom a 20-palcové disky kolies Skagen, ktoré dostanete už v štandardnej výbave.

Volkswagen ID.3 GTX
Foto: Volkswagen
Vypočuli kritikov

Volkswagen si kritiku zobral k srdcu. Z každej strany prichádzala kritika na nedostatočné reakcie displeju infotainmentu. Staré rozhranie nahradilo nové, ktoré disponuje displejom s uhlopriečkou takmer 13 palcov. Navyše sa môže pýšiť integrovanou umelou inteligenciou v podobe ChatGPT alebo vyspelým hlasovým asistentom IDA.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Volkswagen
Predchádzajúci článokZvíťazil zdravý rozum? Euro NCAP mení pravidlá
Nasledujúci článokAKTUÁLNE: Vážna dopravná nehoda v Bratislave, uzavreli Prístavný most