Plány automobiliek ohľadom veľkého prechodu k elektromobilom začínajú pomaly narážať. Stellantis zvažuje možnosť ponúkať pôvodne elektrické modely so spaľovacími motormi.
Ambiciózne plány jednotlivých výrobcov s prechodom na čisto elektrický pohon zažívajú nepríjemný stret s realitou. Dopyt totiž nie je taký, ako by sa očakávalo a značky tak musia prehodnocovať svoje plány. Tie pred pár týždňami posunul Mercedes či Aston Martin. Obdobný scenár visí aj nad koncernom Stellantis. Ten síce stále vidí budúcnosť v elektromobiloch, no je ochotný sa uchýliť k pomerne prekvapivému kroku.
Z elektromobilov spravia spaľováky
Stellantis má veľmi ambiciózny cieľ, a to je mať v Európe 100 % elektrické portfólio do roku 2030. V Amerike je však tento plán okresaný presne na polovicu, teda 50 percent. To je podstata ich plánu s názvom Dare Forward 2030 a napriek tomu, že v USA došlo k útlmu v oblasti elektrických vozidiel, stále sa svojho cieľa nevzdávajú. Zároveň však spoločnosť priznáva, že autá so spaľovacím motorom bude vyrábať, ak si to budú želať zákazníci.
Všetko závisí od dopytu
Vyplýva to z nedávnej správy WardsAuto, ktorá cituje finančnú riaditeľku spoločnosti Stellantis Natalie Knightovú. Tá hovorila o flexibilite ich elektrických platforiem a možnosti použitia aj spaľovacieho motora. Inými slovami, ak bude dopyt po spaľovacej verzii elektrického modelu, Stellantis je ochotný vymeniť elektrický pohon za konvenčný.
„Nechcem ignorovať skutočnosť, že chceme zostať blízko k spotrebiteľom, a ak uvidíme, že existuje príležitosť s modelmi, ktoré sme predstavili najprv ako BEV, pozrieme sa na to,” povedala Knightová podľa WardsAuto.
Stellantis má v súčasnosti pomerne čerstvý rad platforiem STLA navrhnutých tak, aby mohli byť vybavené elektrickým alebo spaľovacím pohonom. Koncern to totiž považuje za výhodu do budúcnosti. Vzhľadom na stále pozvoľný a miestami až otázny prechod k elektromobilom sa s tým nedá nesúhlasiť. Podľa hovorcu Stellantisu je však koncern stále naplno odhodlaný naplniť svoj plán Dare Forward 2030. Jeho cieľová čiara je však vzdialená už len na 6 rokov a ak sa elektromobilom nezačne výraznejšie dariť, automobilový megakoncern môže mať s jeho plnením problémy.