Známa sieť autopožičovní Hertz pred niekoľkými rokmi stavila na elektromobily. Firma nakúpila 30-tisíc elektromobilov značky Tesla. Časom ich vydesil prudký prepad hodnoty a drahé opravy.
Autopožičovňa ich začala inzerovať na predaj. Zatiaľ čo všetky jazdené Tesly vyzerali ako skvelé ponuky na kúpu, ukázalo sa, že elektromobily s vysokým počtom najazdených kilometrov, ktoré boli predtým využívané zákazníkmi autopožičovne, nemusia byť až takou výhrou. Doslova je hrozné ich vlastniť, uvádza New York Magazine.
Firma Hertz chcela obmeniť svoje portfólio tak, aby 20 % ponúkaných vozidiel na prenájom tvorili elektromobily. Jedným z prvých krokov bolo, že spoločnosť nakúpila 30 000 vozidiel značky Tesla. Vysoké náklady na údržbu, s ktorými zjavne spoločnosť nepočítala, spolu s prudkým prepadoch ich hodnoty ju však donútili, aby sa tisícov vozidiel začala postupne zbavovať. To zaujalo sekundárny trh, ľudia sa doslova bili o cenovo dostupné Tesly. Jeden z predajcov v New Yorku magazínu prezradil, že na vrchole šialenstva predával až 30 elektromobilov značky Tesla týždenne. Úpadok nastal, keď si kupujúci začali uvedomovať, čo vlastne kúpili.
Komplikácie krátko po kúpe
Jeden z mnohých sklamaných zákazníkov kúpil pre svoju manželku začiatkom roka Teslu Model 3 Long Range za 25-tisíc dolárov. Komplikácie začali krátko po kúpe. Servis odhalil dieru v podvozku, ktorú pri kúpe nevidel. Toto viedlo k odhaleniu hlbších problémov s jeho elektromobilom. Technik mu povedal, že má poškodenú batériu a má obavy o bezpečnosť. Poškodenie batérie bolo klasifikované ako vonkajšie poškodenie, čo malo za následok účet za opravu vo výške vyše 13-tisíc dolárov. Na toto poškodenie sa záruka nevzťahovala. Predávajúci prekvapivo sklamanému zákazníkovi vyhovel a dovolil mu vymeniť vozidlo za iné. Neobišlo sa to však bez komplikácií. Na ďalší elektromobil musel zákazník čakať 2 mesiace. Práve vtedy si uvedomil, prečo sa Hertz vo veľkom zbavuje týchto vozidiel.
Batérie elektromobilov od autopožičovne Hertz sú v biednom stave. Ich elektromobily boli často využívané vodičmi služby Uber, ktorí na to, aby zarobili, museli najazdiť často veľké množstvá kilometrov, takže batérie týchto vozidiel boli väčšinou nabíjané na ultra rýchlych nabíjacích staniciach. Hertz zatiaľ predala 10-tisíc kusov a očakáva, že zvyšné dve tretiny predá do konca tohto roka. Ukazuje sa však, že to nemusí byť až také jednoduché. V prípade, ak sa spoločnosť bude chcieť zbaviť všetkých vozidiel, bude ich musieť predať za výrazne nižšiu cenu. Ako bolo uvedené, kým predajcovia začiatkom roka predávali aj 30 vozidiel týždenne, teraz ich je sotva 5. Generálny riaditeľ Hertz Gil West povedal, že spoločnosť je na dobrej ceste zmenšovať svoju flotilu elektromobilov značky Tesla. Taktiež spomenul, že s kupujúcimi budú spolupracovať a snažiť sa vyhovieť každému, kto má problém s vozidlom od nich.