Domov SPRÁVY News Facelift BMW M3 a M3 Touring, manuál nikam neodchádza

Facelift BMW M3 a M3 Touring, manuál nikam neodchádza

Foto: BMW

Populárne vozidlo z divízie M prešlo modernizácou. Narástol výkon, mierne sa vylepšil dizajn a pribudli nové prvky výbavy.

Prvá generácia BMW M3 uzrela svetlo sveta v roku 1986 a stala sa najúspešnejším vozidlom v pretekoch cestných automobilov naprieč celým svetom. Nové modely šiestej generácie M3 sú k dispozícii s vysokootáčkovým radovým šesťvalcovým motorom s technológiou M TwinPower Turbo a inteligentným pohonom všetkých kolies M xDrive.

BMW M3 a M3 Touring
Foto: BMW
Vyšší výkon Competition

Príchodom faceliftu narástol výkon z pôvodných 510 na 530 koní. Stovku sedan zvládne za 3,5 sekundy a rodinnému kombíku to trvá o desatinu sekundy dlhšie. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, ale za príplatok v podobe M športového balíka sa maximálka zvýši na 290 km/h. Spomínaný výkon sa prenáša na kolesá pomocou 8-stupňovej M Steptronic prevodovky. BMW však počúva svojich zákazníkov a v ponuke je naďalej k dispozícii aj 6-stupňová manuálna prevodovka.

Foto: BMW

Nové BMW M3 a M3 Touring je v prípade verzií s pohonom zadných kolies vybavené kovanými kolesami z ľahkých zliatin s rozmermi 18 palcov na prednej náprave a 19 palcov na zadnej. Pre modely s pohonom xDrive kolesá narástli vpredu na 19 palcov a vzadu na 20. Vo výbave pribudli športové, ale zároveň elegantné nové 19 a 20-palcové M disky v striebornej farbe s lesklým povrchom.

Nové svetlá

Najväčším vizuálnym vylepšením sú predné LED svetlomety, ktoré spájajú stretávacie a diaľkové svetlá v jednom module. Prinášajú svieže akcenty do prednej časti. Progresívny vzhľad si osvojili aj tenké zadné LED svetlá v tvare písmena L. Adaptívne LED svetlomety s matrixovými diaľkovými svetlami sú k dispozícii ako voliteľná výbava a zahŕňajú funkciu prisvecovania do zákrut. Svetlá M Shadowline s tmavými vnútornými akcentmi sú k dispozícii aj pre vozidlá vybavené adaptívnymi LED svetlometmi. Odznak modelu na veku batožinového priestoru modelov Competition je teraz zvýraznený elegantným strieborným rámom.

BMW M3 Touring
Foto: BMW
Volant s plochou spodnou časťou

Zážitok z dynamickej jazdy sa umocní novo navrhnutým trojramenným koženým volantom s multifunkčnými tlačidlami. Po novom má volant plochý spodok. Nechýbajú ani dve M tlačidlá na rýchly výber nastavení vozidla. Volant M Alcantara v rovnakom dizajne a s rovnakou funkčnosťou je prvýkrát k dispozícii ako voliteľná výbava. V konfigurátore sa nachádzajú tiež plne elektricky nastaviteľné a vyhrievané M karbónové sedadlá. Uhlíkové vlákna v sedacej časti a prvkoch operadla, výrezy v bočných opierkach a pod opierkami hlavy sú o 9,6 kg ľahšie ako štandardné sedadlá.

BMW M3 sedadlá
Foto: BMW

Pred vodičom sa nachádza plne digitálne zoskupenie obrazoviek zložené z 12,3-palcového informačného displeja a 14,9-palcového ovládacieho displeja. Head-up displej premieta informácie dôležité pre jazdu na čelné sklo, vrátane viacfarebného otáčkomera.

BMW M3 interiér
Foto: BMW
Balík M Carbon, M Race Track a BMW M Performance diely

Exteriérový balík M Carbon ponúka široké predné prívody vzduchu, zadný difúzor, kryty vonkajších spätných zrkadiel a zadný spojler vyrobené z uhlíkových vlákien. Balík M Race Track, ktorý prináša M karbón-keramické brzdy, M karbónové škrupinové sedadlá pre vodiča a spolujazdca a prvky obloženia interiéru z karbónu, znižujú hmotnosť auta o 25 kilogramov.

THE NEW BMW M3.

TEST BMW M4 Competition xDrive – šťastie sa dá kúpiť

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS BMW
Predchádzajúci článokZ Porsche 911 je hybrid. Rýchly, efektívny a ťažší o 50 kg
Nasledujúci článokDetská dopravná nadácia už dva roky pomáha deťom obetí dopravných nehôd