Domov SPRÁVY News Ford Mustang GTD sa dočkal odpruženia ako nikdy predtým

Ford Mustang GTD sa dočkal odpruženia ako nikdy predtým

Foto: Ford

Ford urobil veľkú vec ohľadom zadného odpruženia Mustangu GTD. Unikátnosť spočíva v tom, že takéto nastavenie sa nepodobá ničomu použitému na Mustangoch v 60-ročnej histórii tohto legendárneho auta.

V prípade odpruženia tak ide o unikátny Mustang, aký tu ešte nebol. Celým tajomstvom je semiaktívna hnacia tyč vyvinutá pre nový Mustang GT3 a Ford je na ňu aj patrične hrdý. Spoločnosť sa netají svojou pýchou a preto ju doslova vystavuje v každom sériovom modeli Mustang GTD cez špeciálne okno, na ktorého mieste by v bežnom Mustangu malo svoje miesto sedadlo.

Foto: Ford
Ford netají svoju hrdosť

Okno je z polykarbonátu a má rozpätie dostatočné na to, aby bolo vidieť pružiny a masívne tlmiče namontované horizontálne medzi zadnými kolesami. Nastavenie odvodené z pretekárskych špeciálov využíva dve pružiny na tlmič. To podľa Fordu dáva modelu GTD komfort aj pre jazdu na bežných cestách. Počas zapnutého “Track” módu sa jedna z pružín hydraulicky stlačí. To efektívne zdvojnásobí tuhosť pružiny a zároveň zníži svetlú výšku o niečo menej ako 4 centimetre. Výsledkom je lepšia priľnavosť a ovládateľnosť prostredníctvom mechanických zmien a aerodynamickej účinnosti.

Foto: Ford

Video zdieľané spoločnosťou Ford ukazuje, ako sa pružiny a tlmiče neustále pohybujú, keď GTD doslova letí po trati. To dodáva potenciálnym záujemcom predstavu o tom, čo môžu očakávať. Ide o zaujímavú perspektívu, ktorú len zriedka vidíme v pretekárskom aute. A to všetko máte možnosť zažiť v podstate sériovom automobile. Sledovať to všetko v akcii pôsobí úžasne. Nepotrebujete inžiniersky titul, aby ste boli fascinovaní tým, že odpruženie si plní svoju úlohu na 100 percent.

Ford Mustang GTD Suspension Window
Takmer ideálne rozloženie váhy

“Nikdy sme na Mustangu takéto zavesenie neponúkali,” povedal hlavný programový inžinier Mustang GTD Greg Goodall. “Aby sme splnili ciele agresívneho času na kolo, ktoré sme si stanovili, hľadali sme inšpiráciu v motoršporte urobiť niečo skutočne pokrokové. Toto špičkové odpruženie a pokročilé tlmiče sú kľúčom k premene klasického Mustangu na Mustang GTD.” Mať viac ako 800 koní pod kapotou tiež nepôsobí všedne. Konečné číslo výkonu ešte nebolo oficiálne oznámené. Preplňovaný motor V8 pošle tento obrovský výkon cez prevodovku umiestnenú vzadu. Mustang GTD by tak mal ponúknuť rozloženie váhy takmer v pomere 50:50. Ford sa zameriava na rekordné kolo na Nurburgringu a chce atakovať hranicu pod 7 minút.

Foto: Ford

To by z Mustangu GTD urobilo najrýchlejšie americké sériové auto, ktoré by prekonalo slučku Nordschleife. Tým by prekonalo najlepší čas modelu Dodge Viper ACR v hodnote 7:01,03. Ford plánuje dvojročnú produkciu GTD, pričom každý rok vyrobí len niekoľko stoviek za odhadovanú cenu 325 000 dolárov. Treba povedať, že už teraz Ford eviduje viac ako 7 500 záujemcov o tento unikátny a prepracovaný Mustang GTD vrátane pretekárskeho odpruženia za kúskom polykarbonátu.

Foto: Ford

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Ford
Predchádzajúci článok500 a dosť. L’Ultime je úplne posledný vyrobený Chiron
Nasledujúci článokPremiéra nového Ford Mustang v Žiline: Najťažšiu skúšku Ford zvládol, fanúšikovia 7. generáciu schválili