Spojenie všestrannosti SUV, dojem luxusného vozidla a impozantný vzhľad. Presne tieto faktory sú dominantou novinky BMW X7.
Jedno z najočakávanejších vozidiel značky BMW, rad X7, je tu. Najväčšie a najluxusnejšie vozidlo mníchovskej automobilky má dĺžku 5 151 milimetrov a na prvý pohľad zaujme každého svojou pompéznosťou. Ako sme pred pár dňami spomínali, automobil bude vyrábaný v americkej továrni Spartanburg. Samozrejme, nepôjde o jediný automobil tejto značky v danej továrni. Na trh bude novinka uvedená v marci nasledujúceho roka.
Novinka bude široká rovných 2 000 milimetrov a vysoká 1 805 milimetrov. Vychádza z konceptu, ktorý BMW predstavilo minulý rok. Čo to znamená v praxi? Masívne ľadvinky na prednej časti tvoria celok a sú naň napojené úzke svetlomety. Tie budú štandardne diódové, za príplatok však môžete mať laserové, ktoré svietia do vzdialenosti 600 metrov.
Rázvor kolies meria 3 105 milimetrov, čo umožňuje štandardne dodávanému panoramatickému oknu presvetliť celý interiér. Zadné dvere sú však dlhšie než tie predné. Všetka pozornosť sa tak upriamuje nie na vodiča (spolusediaceho), ale na lepšie nastupovanie a vystupovanie pasažierov vzadu. Kolesá môžu siahať až do veľkosti 22 palcov. Zadná časť je zdobená chrómovou lištou, ktorá prepája koncové svetlá. Ide o akýsi odkaz na vlajkovú loď BMW radu 7.
Interiér vozidla chce konkurovať ako GLS-ku, tak aj Bentayge, nadväzuje však na tohtoročnú X5 a rad 3. To znamená plne digitálny prístrojový štít s veľkosťou 12,3“, nové usporiadanie prístrojov a nové ovládače.
Štandardom v novej X7 taktiež budú tri rady sedadiel. Vozidlo tak odnesie až sedem osôb naraz. Automobilka zdôrazňuje, že práve tretiu radu sedadiel tvoria dve plnohodnotné kreslá, ktoré zoberú aj dospelé osoby a na dlhých trasách si ani neuvedomíte, že sedíte nad kolesami. BMW taktiež tvrdí, že aj keď budete mať vyklopený tretí rad sedadiel, stále ostane priestor v kufri až 326 litrov.
Po sklopení zadných dvoch rád sa do kufra vojde až 2 120 litrov batožiny. Veku kufra je horizontálne rozdelené na dve časti, pričom sú obe elektricky ovládateľné. Nakladanie batožiny zlepšuje aj vzduchové odpruženie, ktoré dokáže znížiť svetlú výšku vozidla. Zadné sedačky bude možné elektronicky posúvať, ako sa na luxusné vozidlo patrí, a to až do mierky 14,5 centimetra.
Ako sme spomínali, samozrejmosťou bude bohatá výbava vozidla. Štandardná verzia bude zahŕňať vzduchové odpruženie, tempomat, aktívneho parkovacieho asistenta alebo osobného asistenta, či hlasové ovládanie, ktoré reaguje na pokyn „Hej, BMW!“
Aké vychytávky môžu byť vo výbave? Za príplatok (ako obvykle) môžete dostať množstvo elektronických pomocníkov, či natáčaciu zadnú nápravu. K dispozícií sú asistenti ako adaptívny tempomat s funkciou stop & go, ktorý dokáže tento kolos rozhýbať až 30 sekúnd po zastavení a taktiež sa dokáže prispôsobiť premávke, asistent pre zmenu jazdného pruhu. Cúvací asistent si automaticky dokáže zapamätať pohyby volantom, a to aj pri rýchlosti nižšej ako 36 km/h. Následne dokáže zaparkovať pri cúvaní.
Do ponuky však príde aj paket Offroad, ktorý myslí na milovníkov nespevnených ciest. Ten poskytne robustné kryty podvozku a štyri unikátne režimy pre jazdu v teréne.
Čo sa však bude skrývať pod kapotou tohto velikána? Pre európsky trh budú k dispozícii tri trojlitrové šesťvalce, ktoré štandardne spolupracujú s osemstupňovým automatom a pohonom všetkých štyroch kolies. Benzínové agregáty budú zastupované označeniami xDrive40i s výkonom 250 kW, zatiaľ čo dieselové agregáty budú mať označenia xDrive30d (195 kW) a štyrikrát preplňovaný M50d s výkonom 294 kW. Pre ostatné trhy bude k dispozícií benzínový 4,4-litrový osemvalec xDrive50i s výkonom 340 kW. Opäť raz škoda pre Európu.
Zdroje: BMW | startstop.sk