Vrchol bavorskej automobilky BMW, divízie M prichádza v podaní M8. Luxusné kupéčko sa nechalo inšpirovať svojim starším bratom, M5.
BMW radu 8 sa začína postupne rozširovať ako po karosárskej, tak aj po motorizačnej stránke. Dieselový šesťvalcový agregát bol prednedávnom doplnený o osemvalec M850i. Kupéčko bolo doplnené o kabriolet a momentálne sa chystá aj štvordverové kupé. Svoje drápy doň usadilo oddelenie Motorsport. Bude BMW M8 naozaj také, aké ho všetci netrpezlivo očakávajú?
Mníchovská automobilka pred oficiálnou premiérou ponúka krátke predstavenie s novou M8. Zatiaľ ponúka iba fotky maskovaného prototypu a zopár základných informácií o technike prichádzajúcej novinky. Predstavivosť nepozná hraníc, o čom vieme aj my. Z maskovaného vozidla si tak môžete vydedukovať ako zhruba bude vyzerať. Niektoré prvky sa však predsa len zmenili. Vstupy vzduchu a bočné výduchy, či štvoricu výfukových koncoviek asi očakával každý.
Čo sa však týka motorizácie, Bavori ostávajú tajnostkármi. Potvrdili iba to, že srdcom osmičky bude vysokootáčkový osemvalec. S najväčšou pravdepodobnosťou to bude ten, ktorý je ukotvený v M5. Výkonová stránka ostáva taktiež zahalená rúškom tajomstva a na podporu konšpiračných teórií, môžeme hovoriť, že v rade 8 bude zrejme viac ako štandardných 600 koní, ktoré produkuje sériová M5 s 4,4-litrovým osemvalcom pod kapotou. Pokiaľ by ste však siahli po balíku Competition, tak dostanete až na 625 koní. Nechajme sa teda prekvapiť, akým konečným výkonom bude nová M8 disponovať.
Spojitosť s M5 však bude pokračovať aj po pohonnej stránke. Motor bude spriahnutý s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies M xDrive. Čo to znamená v skutočnosti? Že pokiaľ vypnete elektronických pomocníkov, budete mať možnosť voľby na plnohodnotnú zadokolku. Ako je u divízie M už zvykom, nanovo prepracovaný bude aj podvozok. Znížená váha, vystužená karoséria, či nové ramená.
Chýbať nebude variabilný posilňovač riadenia. Ako inak, z M5. Vŕtané kotúče budú mať vnútorné chladenie, vpredu majú priemer 395 milimetrov a disponovať budú šesť-piestikovými brzdovými strmeňmi. Zadné sú o čosi menšie, 380 milimetrov. K výberu však budú aj karbón-keramické brzdy s priemerom 400 milimetrov vpredu a 380 milimetrov vzadu. V štandardnej výbave budú 19“ kolesá, za príplatok aj 20“ kolesá.
Oficiálna premiéra novinky ešte nebola oznámená. Do konca roka sa jej zrejme nedočkáme. Taktiež stále nie je jasné, či M8 bude dostupná aj v iných karosárskych verziách.
Zdroje: BMW | startstop.sk