Mercedes-AMG E63 S alebo Brabus? Závisí od vašich preferencií, čo od auta budete požadovať. Brabus však znova nesklamal a opäť dokáže ponúknuť viac než najsilnejšie sériové auto: Brabus 800.
V ponuke nemeckej automobilky Mercedes sú stále verzie AMG E63 a AMG 63 S. Najsilnejšia, teda verzia s písmenom “S” na konci, ponúka nenormálne parametre výkonu. 603 koní a 850 Nm Bodovi Buschmannovi to však nestačí a dokázali opäť raz nemožné. Z tej “najslabšej” AMG verzie dokázali vytlačiť maximum a auto je o poznanie lepšie. Výsledok nazvali Brabus 800.
A ako to dokážu iba ľudia z Bottropu / Brabusu, 4,0-litrový osemvalcový motor dostal o kúsok vyšší výkon. Samozrejme žartujeme… O oveľa väčší kúsok. Výsledkom vyššie spomínaného motora je konečný výkon 588 kW (789 koní) a enormných 1 000 Nm maximálneho krútiaceho momentu. Z nuly na 100 km/h tento ultra luxusný sedan vystrelí iba za rovné tri sekundy.
Ak si myslíte, že motor je zbytočne pretlakovaný a bojíte sa o jeho životnosť, prípadne máte iné konšpiračné teórie, mali by ste vedieť, že nič podobné sa nemôže stať. Automobil má schválenie od TÜV (Technischer Überwachungs-Verein) alebo inak povedané od nemeckej verzie STK. Auto má dokonca aj trojročnú záruku, keby sa náhodou niečo stalo. Keďže ide o úpravu vozidla, je veľmi zriedkavé nájsť úpravcu, ktorý dá na upravené vozidlo takú dlhú záruku. Menili sa napríklad vačky, preplňovanie a mnoho iného.
Všetko sa však nedialo výhradne u Brabusu. Ako je z fotografií vidno, vozidlo putovalo aj do ďalšej aftermarketovej spoločnosti – Fostla. Tá Mercedesu-AMG E63 pripravila nový predný nárazník, ktorý vyzerá skoro obdobne ako ten pôvodný, len je z uhlíkových vlákien. O slovo sa hlásia výrazné detaily, ktoré sú použité presne z tohto materiálu. Taktiež bol vytvorený nový výfuk, respektíve celý výfukový systém, jednoliate kolesá Platinum-Edition a tmavozelené sfrabenie celej karosérie. Automobil je dokonca aj na predaj a váš môže byť “len” za 179 500 €.
Zdroje: fostla.de | startstop.sk