Značka BMW sa snaží presadzovať vývoj udržateľnej mobility vo forme čo najpraktickejšej pre každodenné použitie. Klasický variant 60 ampér-hodinového modelu BMW i3 ponúka automobilka aj model s dlhším dojazdom vďaka veľkokapacitnej batérií. Namiesto 60 ampér-hodiny ponúka až 94. Namiesto dojazdu 190 kilometrov sa s druhým variantom dostanete na vzdialenosť 300 kilometrov.
Nabíjanie BMW i3 je tiež maximálne praktické. Pomocou štandardného nabíjacieho kábla či cez zariadenia BMW i Wallbox nabijete toto auto za pár hodín počas noci. Okrem ekologického riešenia pohonu je BMW i3 zaujímavé aj z hľadiska samotnej štruktúry. Každé vozidlo sa skladá z najmenej 27 zrecyklovaných PET fliaš spolu s hliníkovými plechovkami. V interiéri možno nájsť kvalitnú ovčiu vlnu. Sedadlá z tejto vlny vás počas tepla ochladia a naopak. Na výrobu sa využilo aj konope, olivovník či eukalyptové drevo. BMW i3 je teda rozhodne zaujímavo skonštruovaný.
BMW i3 ponúka dva jazdné profily. Mestský profil využijete pri častom zastavovaní a státí. Profil počíta s rýchlosťou do 60 km/h. Kombinácia jazdy v meste, na vidieckych cestách a na diaľnici je zahrnutá v profile Dochádzanie. Dojazd oproti profilu Mesto sa môže líšiť v rozsahu do 15 kilometrov.
Model od BMW sa zdá byť sám o sebe nadčasový. Predstaviteľa modernej éry vystihuje aj aplikácia BMW i Remote. Tá vám umožní ovládať vozidlo na diaľku pomocou smartfónu či hodiniek smartwatch. Kedykoľvek si môžete overiť aktuálny dojazd či stav batérie a priebeh nabíjania. Vďaka aplikácií BMW i Remote viete efektívne využívať jazdný štýl, ktorý vám táto služba kedykoľvek zhodnotí.
Čo sa dizajnu „i-trojky“ týka, veľkú zásluhu na výslednej verzií majú ekológovia. Zloženie a pôvod komponentov auta sme už spomínali. Vzhľadom menšie vozidlo poskytuje podobný pozdĺžny priestor ako napríklad Škoda Octavia a to najmä vďaka absencií motoru na prednej náprave. Rozumné umiestnenie akumulátora prinieslo rovnú podlahu. Negatívom sa môže zdať objem batožinového priestoru. Napriek umiestneniu elektromotora však stále dosahuje priemerný objem 260 litrov.
Auto má jednostupňovú prevodovku umiestnenú pod volantom. Zvyknúť si treba na obrátenú logiku riadenia. Na 100 km/h sa vozidlo dostane za 7 sekúnd, čo je pre elektromobil veľmi nárast rýchlosti. Maximálna rýchlosť 150 km/h je elektronicky obmedzená.
Samo o sebe sú elektromobily stále na trhu unikátom. Model BMW i3 sa dá označiť ako technologický unikát medzi elektromobilmi. V základnej výbave kúpite túto revolúciu na štyroch kolesách za 36 350 eur.