Historicky najdrahšia Škodovka sa ironicky nebude predávať na svojom domácom trhu, ale v Číne. Koľko stojí Kodiaq GT a čo ponúkne navyše v porovnaní so svojim európskym bratom?

Nebolo to tak dávno, čo mladoboleslavská automobilka na prvom ročníku medzinárodného veľtrhu China International Import Expo (CIIE) v Šanghaji predstavila svoj najdrahší model. Kodiaq GT sa ale ironicky v Európe ponúkať nebude…

Čína patrí medzi tie najväčšie trhy a automobilky to dobre vedia. Koniec koncov, kým v Európe si musíme vystačiť len s Karoqom a Kodiaqom, Čína je jediným trhom, kde česká automobilka aktuálne ponúka až 4 SUV: Kamiq, Karoq, Kodiaq a športovejšie strihnutý Kodiaq GT.

Práve posledné menované SUV si verejnosť mohla prvýkrát ohmatať na oficiálnom predstavení v čínskom Šanghaji, ktorého sa okrem šéfa automobilky Bernharda Maiera zúčastnil aj čínsky preziden Si-Ťin pching a český prezident Miloš Zeman. To len zdôrazňuje dôležitosť čínskeho trhu pre českú automobilku. Čo teda ponúkne najdrahšia Škodovka, ktorá je nateraz výsostne určená pre tamojší trh?

ssangyong-torres-evx

Kodiaq GT na dĺžku meria 4.634 milimetrov, na šírku 1.883 milimetrov, na výšku 1.649 milimetrov a rázvor kolies dosahuje 2.791 milimetrov. Pre porovnanie, obyčajný Kodiaq je dlhší o 63 milimetrov, vyšší o 6 milimetrov, ale užší o 1 milimeter. Rázvor kolies oboch verzií ostal rovnaký.

Diesel pod kapotou ale nečakajme. Vrcholom bude verzia označená TSI380, no nenechajte sa zmiasť názvom. Bohužiaľ, nepôjde o 380-koňový zázrak na kolesách, ale o známy prepĺňaný dvojlitrový štvorvalec s výkonom 220 koní a krútiacim momentom 350 Nm. Neskôr sa k nemu pridá aj motor s označením TSI330, za ktorým sa znova skrýva dvojliter, no tentokrát naladený na 186 koní. Slabší variant bude štandardne spojený s pohonom predných kolies. Špekuluje sa, že do Kodiaqa GT sa neskôr bude montovať aj známa 1,4-ka s výkonom 150 koní, no tieto informácie zatiaľ potvrdené neboli.

Čo sa týka výbavy, nateraz sú k dispozícii len informácie k limitovanej edícii Mars Agent. Tá bude obutá na 19-palcových rozmeroch s pneumatikami s rozmerom 235/50 R19 a poháňať ju bude najsilnejší benzínový dvojliter. Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies prostredníctvom medzinápravovej spojky Haldex. Okrem toho budú exteriér zdobiť nálepky.

V interiéri limitovanej edície zákazníci nájdu 10,25-palcový displej virtuálneho kokpitu, 8-palcový centrálny displej, systém MirrorLink a Apple CarPlay. Pri pohľade do interiéru ale najviac zaujmú športovo tvarované dvojfarebné kožené sedadlá, ktoré nápadne pripomínajú tie z Kodiaqa RS. Zaujímavosťou je, že Škodovka v Číne v rámci limitovanej edície ponúka aj ročné poistné zdarma.

No a to najzaujímavejšie nakoniec. Cena. Tá v Číne štartuje na sume 209.900 yuanov, čo je v prepočte približne 27-tisíc eur. Vďaka tomu sa Kodiaq GT stal globálne najdrahšou Škodovkou, keďže aj u nás predávané modely Superb a Kodiaq sú v základnej výbave lacnejšie. Ostro rezaný Kodiaq sa totiž u nás predáva za sumu od 23.790 eur, manažérska limuzína z Mladej Boleslavi štartuje na cenovke 24.110 eur a odvodené kombi na sume 25.310 eur.

Zdroje: xcar | autoforumstartstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPozrite sa na 5 najzaujímavejších klonov úspešného modelu Mazda MX-5!
Nasledujúci článokTest Kia Sportage 2,0 CRDi Mild hybrid, skutočne nižšia spotreba?!