Po započutí slova Manhart v spojitosti s automobilmi si určite časť automobilových fanúšikov predstaví rôzne upravené modely luxusných značiek. Manhart Performance GmbH and Co. KG je nemecká spoločnosť špecializujúca sa na úpravu prémiových vozidiel hlavne značky BMW. No Manhart Lamborghini Urus je úplne iná liga.
Kto by tunerskú firmu nepoznal, v skratke funguje asi takto: rukopis firmy Manhart býva v mnohých prípadoch podobný. Firma si do parády vezme už beztak výkonný športový model prémiovej značky. Pre auto pripravia kompletný balík úprav v podobe dizajnových zmien interiéru, exteriéru a aj úpravy týkajúce sa pohonného ústrojenstva. Zväčša ide o doplnky z uhlíkových vlákien a iných drahých materiálov, ktoré podčiarknu alebo dotvoria športovejší a agresívnejší trend vzhľadu a výkonnostných parametrov ako stanovila samotná automobilka.V ďalšom prípade ide väčšinou o premapovanie motora, zvýšenie výkonu, poprípade o novú výfukovú sústavu a tak ďalej. Ich najnovší počin, Manhart Lamborghini Urus, je ale o niečom inom…
V tomto príspevku teda nebudeme pojednávať o upravenom vozidle nemeckej produkcie, ale zavítame do Talianska. Nemecký Manhart si pod patronát vzal druhé sériovo vyrábané SUV značky Lamborghini model Urus. Nový model portfólia značky zrejme netreba zvlášť predstavovať. Ide o viac ako dvojtonové luxusné SUV disponujúce štvorlitrovým osemvalcom s dvoma turbodúchadlami. Agregát v továrenskom nastavení produkuje 650 konských síl a 850 Nm. Šprint z 0 na 100 km/h zvládne za 3,6 sekundy, rýchlomer sa zastaví na rýchlosti 305 km/h. Vo vodách SUV ide bez pochýb o výnimočné hodnoty.
Avšak nájdu sa aj nároční zákazníci, ktorým sa pravdepodobne vzhľad a výkon továrenskej verzie zdá konzervatívne naladený. Presne pre nich je tu aktuálne derivát od Manhartu. Oproti bežnému modelu Urus môžeme vidieť mnoho viditeľných zmien. Najvýraznejšie sú ale v oblasti zadného difúzora, ktorý je zväčšený, a pozornosti neunikne ani nové krídlo na streche, samozrejme, z karbónu či viac ako 22-palcové disky kolies a iné.
Zmeny pod kapotou sa udiali najmä v oblasti výfukového systému. Turbodúchadlá sú väčšie a riadiaca jednotka bola kompletne preprogramovaná. Výsledok je z ríše donedávna nepredstaviteľnej. Výkon sa zdvihol na 800 koní a krútiaci moment na 980 Nm. Základná cena továrenského modelu Urus štartuje niekde nad 210-tisíc eurami. Urus z dielne Manhart je v ponuke na známom nemeckom portáli za zhruba dvojnásobok ceny základného modelu.
Zdroje: autobild | startstop.sk