Ďalší konkurent pre BMW X6 či Mercedes GLE Coupe má prepracovanejšiu zadnú časť, šikmejšie čelné sklo, či atraktívne zadné krídlo, ktoré má aj svoje opodstatnenie.
Slovenský závod nemeckej automobilky VW je špecialistom na veľké SUV. V Bratislave sa síce zameriavajú na trojicu mestských crossoverov, no najväčší podiel na výrobe majú modely Audi Q7, Porsche Cayenne a VW Touareg. Minulý rok sa na bratislavské linky dostalo aj atraktíve coupé-SUV Audi Q8. Teraz k nám do výroby pribúda novinka v podaní Porsche Cayenne Coupé.
O príprave tohto modelu sa špekulovalo už dlhšiu dobu a internetom sa nieslo množstvo fotografií prototypu. Autentickosť uniknutých fotografií sme nemohli potvrdiť stopercentne, no prišla tlačová správa, a ta už potvrdzuje všetko.
Ako sme predpokladali, väčšina dielov pochádza od svojho SUV brata. Novinka však disponuje agresívnejšie vyzerajúcou karosériou. Dizajnérom sa okrem iného podarilo na zadnej časti vytvarovať atraktívnu krivku, ktorá je zväčša špecifická pre modely 911. Plynulosť strechy je narušovaná mohutným strešným spojlerom a hranou piatych dverí. Tá je umiestnená nad pôvodnými svetlami. Miesto na EČV takisto nehľadajte na jeho obvyklom mieste. Tá sa po novom presunie do priestoru nového zadného nárazníku.
Ako ukázala skica pred niekoľkými dňami, tak veko kufra je súčasťou aktívneho krídla. To sa vysunie pri rýchlosti nad 90 km/h a to o 1,35 centimetra. Konštruktéri však všetku pozornosť nevenovali iba zadnej časti. Zmenilo sa aj čelné sklo, ktoré je šikmejšie a taktiež aj Á-čkový stĺpik. Strecha sa taktiež znížila o 20 milimetrov. Štandardne je presklená, no alternatívou môže byť aj uzatvorená, pozostávajúca z uhlíkových vlákien. Tá je však za príplatok v balíku. V podobných balíkoch nájdeme aj 22“ elektróny, športovo ladený výfukový systém, či špeciálne čalúnenie centrálnych častí sedadiel.
Po interiérovej stránke sa nič nezmenilo. Cayenne Coupé tak pokračuje vo svojej línií predchodcu. Ako sme pri Porsche zvyknutí, chýbať nemôže honosnosť a luxus v jednom vydaní. Najväčšie rozdiely môžeme badať v zadnej časti. Skosená strecha síce troška limituje pasažierov na zadnej lavici, no prepychu to neuberá. Zmenil sa aj batožinový priestor, ktorý má 625 litrov. Po sklopení zadného radu však narastie na 1 540 litrov.
Motorizácie
Poďme na to najdôležitejšie. Základný model bude mať pod kapotou ukotvený 3,0-litrový šesťvalec s výkonom 250 kW / 340 koní s maximálnou rýchlosťou 243 km/h a zrýchlením 5,9 sekundy. Pokiaľ siahnete na výkonnejší variant, môžete sa tešiť na peknú porciu, ktorú V8 ponúka. Výkon je 404 kW / 550 koní a maximálku na hranici 286 km/h. Novinka s V8 pod kapotou by mala vedieť zrýchliť v priebehu 3,9 sekundy. Na domácom (nemeckom) trhu by Porsche Cayenne Coupé malo stáť okolo 83 711€ v základe. Verzia Turbo bude stáť okolo 146 662€.