Audi uzatvára modernizačnú vlnu modelov špičkovým vyhotovením radu 5. Už aj nové Audi RS5 teda esteticky pasuje do portfólia značky. Zmeny síce nie sú výrazné, no ani ľahko prehliadnutelné.
Novinka zastaraným dizajnom netrpela ani pred faceliftom. Audi však pri tohtoročnom 25. výročí ostrých variantov RS predstavilo celý rad pozmenených kúskov. Ostáva už iba RS3. Od vynoveného Audi RS5 nečakajte žiadne prelomové zmeny. Kupé a Sportback adaptovali vzhľad a technológie vyspelejších súrodencov.
Agresívna predná časť teraz pôsobí ešte o niečo športovejšie. Medzierka medzi kapotou a nárazníkom, ktorá už poznáme z veľkej časti modelov značky, je pre RS-päťku nová. Maska narástla do šírky, tvar zmenili náduchy vzduchu či priestory okolo hmloviek. Štýlovým detailom je nová grafika matrixových LED svetlometov. Do možností personalizácie pribudli dva nové laky Turbo Blue a Tango Red. Medzi diskami sú to čierne alebo bronzové 20-palcové kolesá. Zadné svetlá ju dostali taktiež, a v tejto časti sa tiež pracovalo na nárazníku. Ten je veľmi podobný modelom RS6 a RS7. Vylepšenia v interiéri dokážeme zrátať na jednej ruke.
Tým hlavným je použitie aktuálnej verzie multimediálneho systému MMI, ktorý funguje na 10,1-palcovom centrálnom displeji. Spolu s ním má zopár čerstvých funkcií aj digitálny prístrojový panel, u Audi prezývaný Virtual Cockpit. Používateľské rozhranie je po novom identické ako v prípade ostatných modelov RS. Po vzore súrodencov tiež pribudli jazdné režimy RS1 a RS2. Pod kapotou ostali komponenty nedotknuté. Pracuje tam teda 2,9-litrový prepĺňaný šesťvalec, ktorý si Audi delí s Porsche. Výkon 331 kW (450 konských síl) a krútiaci moment 600 Nm sú viac než dostačujúce hodnoty. Samozrejmosťou je v prípade štyroch kruhov stály pohon štyroch kolies Quattro.
Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h udáva Audi pre kupé aj štvordverový variant Sportback rovnaké, a to 3,9 sekundy. V praxi sa však mnohým novinárom overilo, že tieto čísla dokážu byť ešte nižšie. Faceliftovaná RS5-ka by sa na trhu mala objaviť už v najbližších týždňoch. V Nemecku za novinku zaplatíte 83 500€ a vyššie.
Zdroj: Audi | startstop.sk