Domov SPRÁVY News Volkswagen predstavil Caddy 5. generácie. Nezostal kameň na kameni…

Volkswagen predstavil Caddy 5. generácie. Nezostal kameň na kameni…

volkswagen caddy 2020
Zdroj: Volkswagen

Už pred časom sa hovorilo o tom, že Volkswagen vo februári predstaví úplne novú generáciu populárneho modelu Caddy. Včera sa predpoklady naplnili, a tak po novom Golfe je malé úžitkové auto ďalšou legendou, ktorá sa dočkala pokračovania. V tomto prípade však musíme konštatovať, že nezostal kameň na kameni, no zároveň sa jeho praktické vlastnosti podarilo zachovať, ba možno ešte zlepšiť.

V poradí 5. generácia úspešného Caddy prichádza na trh v dobe, kedy už nie je po malých úžitkových vozoch taký dopyt ako kedysi. Napriek tomu, si Volkswagen od svojho nového prírastku sľubuje vysoké predaje najmä medzi ľuďmi, ktorých už dávnejšie zaujali predchádzajúce generácie. V tomto prípade však prichádza nový model s výraznou dávkou digitalizácie. Zmien sa okrem dizajnu a motorizácií dočkali takmer všetky stránky dnes už legendárneho modelu.

Dizajn

Už na prvý pohľad pôsobí Caddy podstatne mladším dojmom. Volkswagen sa novinku snažil navrhnúť tak, aby spĺňala najprísnejšie požiadavky zákazníkov. Vidíme kompletne prepracovanú prednú časť, ktorá disponuje po novom kompletne LED svetlometmi. Tie sú prepojené lesklou čiernou lištou spoločne s chrómovými linkami. Taktiež za zmenilo aj tvarovanie nárazníka. Po novom vidíme výrazný otvor, ktorý môže byť vo farbe karosérie. Caddy 5. generácie pôsobí novým dojmom najmä pri pohľade zboku a zozadu. Bočná línia prešla výraznou zmenou. Už na prvý pohľad zaujme výraznejšie tvarovanie blatníkov a dverí, ktoré má pôsobiť svalnatejšie ako predchodca.

Zaujímavým prvkom je potom padajúca línia strechy, ktorá však nemala na praktickú stránku žiadny vplyv. Rovnako tak príjemnou zmenou je použitie väčších diskov kolies, ktoré dodávajú autu štýlovejší charakter. Najviac si ale novú generáciu všimnete zozadu. Volkswagen v tomto prípade použil LED svetelnú technológiu, ktorá je tvorená z tenkých liniek na čiernom podklade. Zadné okno, na ktoré sa po novom premiestnilo logo, zasahuje do karosérie a s tým vytvára celistvý prvok so svetlami. Okno je zakončené chrómovou lištou, pod ktorou sa nachádza výrazný prelis pre evidenčné číslo. Zadok aj napriek svojim rozmerom pôsobí uhladene a vôbec nie robustne.

Nárast rozmerov je citeľný

Keď už sme pri tých rozmeroch, určite by bolo dobré spomenúť medzigeneračný nárast hodnôt. Vďaka použitiu modulárnej platformy MQB sa nový Caddy dočkal výrazného navýšenia milimetrov v každom smere. Na dĺžku nám narástol o úctyhodných 93 mm. Spolu s dĺžkou sa zmenil aj rázvor náprav. Tu vidíme nárast až o 73 milimetrov. Naopak, výška klesla o 25 milimetrov, no priestor pre náklad paradoxne narástol o 7 milimetrov. Celková šírka potom dostala do plusu 62 milimetrov. Caddy sa teda výrazným spôsobom nafúkol, čo dosvedčuje aj úložný priestor v základnej výbave s hodnotou 3,3 metra kubického. V prípade predĺženej verzie Caddy Maxi je vnútorný nákladný priestor na hodnote 4 metre kubické a umožňuje odniesť až dve europalety. Volkswagen však nenavrhol nový Caddy len na pracovné účely. Nárast rozmerov ocenia najmä zákazníci, ktorí sa rozhodnú malú dodávku kúpiť pre rodinu.

Ani Caddy sa nevyhol digitalizácii

Aj napriek tomu, že sa jedná o úžitkové vozidlo, nájdeme v ňom veľké množstvo technológií z novej generácie Golfu. Okrem možnosti voľby 10,25-palcového digitálneho prístrojového štítu, je k dispozícii možnosť výberu veľkosti obrazovky od 6,5 až do 10 palcov. V prípade voľby najvyšších verzií infotainmentu vznikne takzvaný Innovision Cockpit, čo je v aute tohto druhu novinka. Inšpiráciu Golfom môžeme ďalej badať aj na prepínači svetiel. Po novom má Caddy namiesto otočného voliču dotykovú plochu, ktorú Volkswagen predstavil práve v novom hatchbacku. Novinkou je taktiež aj dotyková plocha pod displejom infotainmentu, ktorá ale určite nebude vyhovovať ľuďom, ktorí si Caddyho kúpia na pracovné účely. Okrem zmienených technológií dostal Caddy do vienka aj možnosť pripojenia pomocou USB-C, podporu eSIM, ktorá ho udrží neustále online či bezdrôtové nabíjanie.

Z pohľadu vodiča určite zaujme kompletne nový volant inšpirovaný novým Golfom, či volič automatickej prevodovky s technológiou Shift-by-wire. A to je len hŕstka noviniek, ktoré dostal Caddy s modelovým rokom 2020. Zaujímavým prvkom hlavne pre rodiny budú ergonomické sedadlá AGR, ktoré majú zlepšiť komfort a celkový pocit z cestovania. Okrem interiéru a exteriéru sa zmenilo aj pomenovávanie jednotlivých stupňov výbavy. Základ sa už viac nevolá Trendline ale Caddy. Stred sa zmenil z Comfortline na Life a najvyššia výbava Highline je po novom Style. Všetky stupne výbavy dostanú aj bohatú paletu asistenčných systémov. Vôbec po prvýkrát Caddy ponúka Travel Assist, ktorý podporuje asistovanú jazdu v širokom rozsahu rýchlostí. Ďalej tu máme systém Stop&Go, ACC 2.0, Trailer Assist, Side Assist, asistent pre vychádzanie z parkovacieho miesta či Emergency Assist. Ostatné asistenčné systémy ponúkala aj predchádzajúca verzia avšak v novej generácii prešli modernizáciou.

Motory sú sklamaním

Čo sa týka motorizácií, je Caddy pre mňa osobne miernym sklamaním. Na úvod je dôležité povedať, že ponuka motorov bola oproti predchodcovi zredukovaná na dve objemové kategórie. V prípade dieselu je k dispozícii dvojlitrové TDI s výkonom od 55 do 90 kW, ktoré je vybavené technológiou Twindosing. Tá má mať za následok výrazné zníženie NOx a emisií celkovo. V prípade benzínu je k dispozícii len 1,5 TSI s výkonom 84 kW, respektíve 1,5 TGI s výkonom 96 kW. Všetky motorizácie bude možné kombinovať so šesťstupňovým manuálom alebo 7-stupňovým DSG. Počas samotnej prezentácie padla aj zmienka o hybridných verziách. Tie však automobilka zatiaľ nepredstavila, a preto je možné, že sa ich dočkáme už v blízkej budúcnosti. Samozrejmosťou by potom mala byť voľba pohonu všetkých 4 kolies 4Motion. Caddy sa hneď zo začiatku predaja na konci prvého štvrťroku 2020 dostane k zákazníkom v dieselovej verzii s výkonom 75 alebo 90 kW. Prvý zmienený bude práve v kombinácii s manuálom a pohonom všetkých kolies, zatiaľ čo v prípade silnejšej verzie budete mať na výber medzi manuálom alebo automatom a štvorkolkou.

Caddy sa okrem klasickej rodinnej verzie a úžitkovej verzie dočká aj vyhotovenia pre dobrodruhov. Koncept Panamericana by mal disponovať výrazným oplastovaním a vyvýšeným podvozkom pre nespevnené cesty. K zákazníkom by sa však mal dostať  neskôr a konkurovať by mohol menším SUV.

Volkswagen Golf 8. generácie práve oficiálne predstavili

Zdroj: Volkswagen

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokElektromobil bez otravného nabíjania? Al-Air batéria to dokáže!
Nasledujúci článokTEST: Mazda CX-30 – je fajn, že tu ešte máme hladké motory
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.