Domov SPRÁVY News Hyundai predstavuje modernizovaný model Kona a Kona N line

Hyundai predstavuje modernizovaný model Kona a Kona N line

Hyundai kona n line
Zdroj: Hyundai

September nám ešte len začal a už tu máme druhú, pomerne významnú automobilovú novinku. Po včerajšom odhalení Škody Enyaq iV sa dnes máme možnosť pozrieť na modernizovaný Hyundai Kona a úplne novú Kona N line. Od svojho predchodcu sa vo veľa ohľadoch líši a prináša nálož novej techniky. Hyundai dokonca tvrdí, že týmto autom splnil takmer všetky želania zákazníkov.

Možno by sa dalo tvrdiť, že Kona je momentálne pre Hyundai druhé auto v rebríčku priority. Jednotkou naďalej ostáva nedávno modernizovaný model i30, no Kona sa teší čoraz väčšej obľube a to nie len na našom trhu. Hyundai preto nemohol príliš experimentovať. Z toho dôvodu Kona navonok prešla síce výraznými, no hlavne evolučnými zmenami. Tie sa dotkli predovšetkým prednej časti, ktorá je teraz uhladenejšia a pôsobí celistvejším dojmom. Najväčšou zmenou prešli hlavné skupinové svetlá, ktoré teraz pripomínajú oči, teda aspoň podľa môjho názoru. O tom, že automobilka skutočne počúvala želania zákazníkov dosvedčuje aj prítomnosť prepracovanej LED techniky v osvetlení. Celé auto z prednej časti pôsobí agresívnejšie aj vďaka širokej kapote, ktorá končí tesne nad novou mriežkou chladiča.

Dizajnéri zmeny v zadnej partii taktiež primárne cielili na svetlá a prepojenie masívnych nárazníkov s autom. Podobne ako vpredu, aj tu sú spodné svetlomety dizajnované do tvaru oka. Bohužiaľ, Hyundai akosi tvrdohlavo nechce upustiť od klasických žiaroviek, a preto aj v modernizovenaj Kone nájdeme klasický halogén. Inak pôsobí nová Kona z hľadiska dizajnu čistejšie a agresívnejšie ako jej predchodca.

Kona N line

Agresivitu navyše podčiarkuje aj premiéra verzie Kona N line. Hyundai tým pádom rozširuje ponuku svojich športovo ladených modelov o ďalší kúsok. N line sa oproti klasickej Kone odlišuje dravejším lookom a väčším zastúpením lakovaných prvkov. Navyše v prezentovanej červenej farbe vyzerá auto skutočne sexi. Dovolím si tvrdiť, že N line bude najpredávanejšia verzia novej Kony. Auto je sutočne agresívne a svojim emocionálnym dizajnom zaujme širokú paletu zákazníkov. Evolúciou prešla aj ponuka farieb. Tá po novom obsahuje až 5 nových odtieňov, ktoré sa pridali k piatim tradičným. Konu si teda budete môcť zakúpiť v prevedení Ignite Flame, Cyber Gray, Surfy Blue, Dive in Jeju či Misty Jungle. Inak je tu aj klasika v podaní bielej, čiernej, šedej či tradičnej červenej.

V roku 2020 si však zákazník okrem pekného “kukuču” auta želá aj poriadnu techniku. A práve tú nová Kona dostala. Vôbec po prvýkrát sa v malom crossoveri nachádza digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 10,25-palca. Ten mal premiéru v nedávno predstavenej novej generácii i20. Ďalšou novinkou je použitie 10,25-palcového displeju infotainmentu, ktorý prináša nové možnoti navigácie a konektivity. Pomocou najnovšej generácie rozhraniu Bluelink si zákazníci môžu vytvoriť svoj vlastný užívateľský profil, ktorý sa bude dať preniesť aj do ostatných vozidiel Hyundai podporujúcich túto službu. Nová navigácia na poslednom úseku pomáha užívateľom pokračovať v ceste až do cieľa a to aj po zaparkovaní vozidla, pričom používa rozšírenú realitu alebo Google Maps. Informácie o parkovaní sú dotupné online. Táto služba však bude mať pravdepodobne lokalizačné obmedzenie len na určité regióny. Novinkou bude aj ovládanie hlasom. Takýmto spôsobom sa bude dať nastavovať klimatizácia, vyhrievanie volantu či okna a mnoho iného.

Hyundai Kona

Interiér v znamení kvalitnejších materiálov

Interiér, ktorý sa nesie v duchu displejov nie je pre Hyundai žiadnou novinkou. Už nový model i30 ukázal smerovanie automobilky v znamení digitalizácie. Hyundai Kona to len navyšuje na novú úroveň. Okrem displejov došlo v interiéri aj k materiálovým zmenám. Kona je po novom distupná s prepracovanou stredovou časťou, ktorá podčiarkuje horizontálne členenie interiéru. Nová je aj technológia ambientného osvetlenia, ktorá je v oblasti držiaku na nápoje a nôh. O vyššej úrovni kvality a spracovania svedčia aj kruhy okolo reproduktorov a výduchov klimatizácie s hliníkovou povrchovou úpravou. V novej Kone môžeme očakávať aj nové farebné kombinácie poťahov.

Nový model Kona dostal do výbavy viacero bezpečnostných a asistenčných systémov, ktoré prinášajú ešte vyššiu úroveň bezpečnosti. Máme tu radarový tempomat SCC, asistent monitorovania mŕtveho uhla BCA v spojení s dvojspojkovou prevodovkou DCT prešiel viacerými úpravami. V prípade hroziacej kolízie preventívne aktivuje brzdnú sústavu, čím môže predísť samotnému stretu vozidiel. Novinkou je aj výstraha na odídenie vozidla. Bohužiaľ, tento systém dokazuje, že ľudia v kolónach namiesto sústredenia sa na premávku dávajú svoju pozornosť do smartfónov. Nový systém totiž upozorní na to, ak sa auto pred vami v kolóne pohlo a vy ste si to nevšimli. Novinkou je taktiež výstraha pri bezpečnom vystupovaní, ktorá upozorní cestujúcich na blížiace sa nebezpečenstvo v prípade, že sa chystajú opustiť auto.

Nový motor výkonom poteší, dustupný bude aj hybrid či elektromobil

Nová Kona bude už tradične dostupná s bohatou ponukov motorizácií a druhov pohonu. Vrcholom ponuky bude motor 1,6 T-GDI spojený so 7-stupňovou prevodovkou a s výkonom 145 kW. Tento motor bude dokonca dostupný aj pre pohon všetkých štyroch kolies. Pre zníženie spotreby dostala Kona aj 48-voltovú mild hybridnú techniku. Tá bude k dispozícii pre motor 1,6 Smartstream s výkonom 100 kW alebo pre agregát 1,0 T-GDI Smartstream. V prípade výkonnejšej varianty bude k dispozícii voľba medzi 7-stupňovým automatom alebo 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou. Slabšia verzia mild hybridu bude k dispozícii len s manuálom. Ak by ste ale chceli litrový agregát s automatom, môžete siahnuť po jeho konvenčnej verzii.

No a napokon tu máme hybridnú Konu, ktorá rozšírila ponuku modelu v roku 2019. Tento pohon pozostáva z 1,6-litrového motora GDI a elektromotora s celkovým výkonom 104 kW (141 k). Systém využíva 6-stupňovú dvojspojkovú prevodovku a pohon predných kolies. Elektromotor s výkonom 32 kW (43 k) čerpá energiu z 1,56 kWh lítiovo-polymérovej batérie.

Poslednou očakávanou novinkou bude Kona Electric. Tá by mala byť odhalená už v blízkej budúcnosti. Podľa slov automobilky predčí aktuálne ponúkanú verziu v dojazde a aj technike dobíjania. Nie sa čo diviť. Veď Kona Electric patrí k najpredávanejším autám vo svojej triede.

PRVÁ JAZDA Hyundai i30 kombi 1,6 CRDi ako jazdí s mild-hybridom?

Zdroj: Hyundai

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokZoznámte sa s VW Beetle, ktorý je väčší ako Hummer a má V8
Nasledujúci článokNový Rolls-Royce Ghost: Už nepotrebujem BMW, vystačím si sám
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.