Kia odhalila nový model Stonic GT Line, stal sa tak posledným modelom ktorý prináša športovú špecifikáciu „GT Line“.
Stonic GT Line prináša emotívnejší vzhľad vnútri aj navonok, podobne ako ostatní zástupcovia modelového radu Stonic, aj športovo strihnutý variant ponúka priestor na individualizáciu prostredníctvom nového dvojfarebného lakovania karosérie. Jednou z najzásadnejších inovácii je pohonné ústrojenstvo ktoré je doplnené o mild-hybrid.
Vonkajší dizajn inšpirovaný štýlom GT
Vonkajší dizajn Stonicu GT Line dodáva jeho vzhľadu mestského crossovera športovejší nádych inšpirovaný modelmi ako Stinger, Ceed GT a ProCeed GT.
To sa prejavuje na novom dizajne predného a zadného nárazníka, ktorý vozidlu dodáva cieľavedomejší postoj na cestách. Predný nárazník ešte vylepšujú zabudované LED hmlové svetlá, tri výrazné nasávacie otvory naprieč prednou časťou vozidla a ozdobná kovová lišta na spodnom okraji. Mriežka chladiča v tvare tigrieho nosa sa môže pochváliť jedinečnou dizajnovou úpravou a kryty vonkajších spätných zrkadiel zasa čiernym povrchom. Okrem toho variant GT Line štandardne ponúka nové svetlomety na báze LED diód, čo mu dodáva osobitý svetelný podpis. Pri pohľade zozadu ho od ostatných variantov radu Stonic odlišuje mohutnejší zadný nárazník, ktorý svojím dizajnom imituje dvojité koncovky výfuku a zadný difúzor, ako aj znak GT Line na dverách batožinového priestoru. Štandardom pre Stonic GT Line sú 17-palcové disky kolies.
Interiér s novými technológiami
Aj vylepšenia v kabíne vozidla Stonic GT Line zvyšujú jeho športové kvality nad rámec ostatných zástupcov modelového radu Stonic. Najviditeľnejšou zmenou je obloženie palubnej dosky so vzhľadom uhlíkových vláken, čo je úprava vyhradená výlučne pre modely GT Line.
Unikátne sú v novom variante aj sedadlá, čalúnené v kombinácií čiernej látky a umelej kože s lemovaním a kontrastným prešívaním bielej farby. Na vodičov čaká nový volant s plochou spodnou časťou potiahnutý perforovanou kožou s logom GT Line a kontrastným šitím, ako aj 4,2-palcový digitálny displej pred vodičom. Pribudol aj nový displej infotainmentu s rozmerom 8 palcov.
Rovnako ako ostatní zástupcovia modelového radu Stonic aj nový variant prináša najnovšie technológie „pripojeného vozidla“ a infozábavy od spoločnosti Kia. Uprosted palubnej dosky sa vyníma informačno-zábavný systém s veľkou 8,0-palcovou dotykovou obrazovkou s najnovším systémom UVO Connect s označením „Phase II“, ktorý prináša ešte lepšie možnosti pripojenia a obsluhy. Vo verziách vybavených systémom Display Audio navyše ponúka bezdrôtové funkcie Apple CarPlay a Android Auto, vďaka čomu si mnohí majitelia už nebudú musieť pripájať svoj smartfón pomocou kábla.
Motorizácie
Ponuka preplňovaných a mild-hybridných je doplnená o novú pohonnú jednotku EcoDynamics+. Tá kombinuje 1,0-litrový motor T-GDi Smartstream so 48 V systémom MHEV. Plynulým využívaním a rekuperáciou elektrickej energie poskytuje vyššiu mieru hospodárnosti. Kompaktný 48-voltový lítiovo-iónový polymérový akumulátor podporuje krútiaci moment motora prísunom elektrickej energie prostredníctvom novej jednotky mild-hybridného štartér-generátora.
Jednotka je pomocou remeňa prepojená s kľukovým hriadeľom spaľovacieho motora a plynulo prepína medzi režimami elektromotora a generátora. Počas akcelerácie poskytuje jednotka elektrickú energiu na zníženie zaťaženia spaľovacieho motora a emisií. Pri spomaľovaní vozidla sa generátor prepne a rekuperuje energiu z kľukového hriadeľa na dobíjanie akumulátora.
Nový motor Smartstream je vybavený technológiou plynulo variabilného časovania ventilov. Vďaka tomu dokáže v závislosti od zaťaženia hladko prepínať medzi rôznymi pracovnými cyklami a dosiahnuť maximálnu možnú hospodárnosť vo všetkých jazdných situáciách. Motor Smartstream dosahuje výkon 100 alebo 120 koní.
Stonic GT Line má v štandardnej výbave novú inteligentnú manuálnu prevodovku, rovnako ako Hyundai. Za príplatok si môžete vybrať 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DCT. V prípade prevodovky iMT predstavuje Kia svoj nový systém s elektronickou spojkou, ktorý pomáha znižovať spotrebu paliva a zároveň vodičovi poskytuje rovnaký pocit aktívneho zapojenia ako klasická manuálna prevodovka. Namiesto mechanického spojenia sa spojka prevodovky iMT ovláda elektronicky. Vďaka plynulej spolupráci s jednotkou generátora dokáže počas voľnobežnej jazdy pred zastavením vypnúť spaľovací motor skôr ako systém Start-Stop.
Obidve prevodovky, iMT aj 7DCT, umožňujú určitý čas jazdiť s vypnutým motorom, čím sa v režime Eco dosahuje nižšia spotreba. Funguje to pri rýchlosti do 125 km/h, pričom motor sa znova spustí po zošliapnutí plynového, brzdového alebo spojkového pedála.
Okrem pohonnej jednotky EcoDynamics+ ponúka Stonic GT Line aj nehybridný 1,0-litrový motor T-GDi s výkonom 100 koní, ktorý možno kombinovať rovnako so 6-stupňovým manuálom, tak aj s automatom 7DCT.
PRVÁ JAZDA Hyundai i30 kombi 1,6 CRDi ako jazdí s mild-hybridom?