Genesis GV-70 je menším bratom veľkého GV-80 a spadá do segmentu stredne veľkých SUV. Ide teda o priameho konkurenta pre Audi Q5, BMW X3 a Mercedes-Benz GLC.
Spoločnosť Genesis vznikla v roku 2015 ako samostatná luxusná značka pod dohľadom automobilky Hyundai. Ide o podobnú koncepciu, akú poznáme napríklad u Toyoty a Lexusu. Pod taktovkou dizajnéra Luca Donckerwolkeho predstavila nové sedany G70 a G80, či veľké SUV GV-80.
Najnovším prírastkom do svojho portfólia je Genesis GV-70, ktorým sa značka plánuje presadiť aj v Európe. Ide o riskantný a trúfalý počin, ale stačí si pripomenúť Hyundai pred 20-timi rokmi, kedy bol lacným a nechceným artiklom, no dnes ide o jednu z najúspešnejších automobiliek.
Dizajn je jedinečný
Dizajn novinky pôsobí majestátne hlavne pri pohľade na prednú časť, ktorej dominuje obrovská predná maska doplnená o rozdelené hlavné svetlá. Celý zovňajšok pôsobí športovo-elegantným dojmom, za čo vďačí aj nádherne riešenému C stĺpiku a uhladenej zadnej časti, ktorej dominujú rovnako členené, horizontálne uložené zadné svetlá. Tam zaujmú netradične riešené koncovky výfukov, ktoré sú uložené vertikálne.
Celú zadnú časť vozidla podčiarkuje decentný spojler a skosené zadné okno. Pre športovú verziu, ktorá bola predstavená spolu so štandardným modelom je typické červené lakovanie, oválne koncovky výfukov a 21 palcové disky kolies.
Pri pohľade do interiéru vás očarí elegancia a celková architektúra interiéru. Dizajnéri sa snažili spracovať minimalistický kokpit, ktorý bude pôsobiť elegantným dojmom. Palubnej doske, ktorá je potiahnutá kožou, dominuje krásny a široký displej informačno-zábavného systému. Zaujme “ovál”, ktorý sa tiahne od vodičových dverí až do stredu palubnej dosky, v ktorom je umiestnené ovládanie klimatizácie a kúrenia. Ide o vskutku originálny a pekný prvok, ktorý pôsobí harmonicky s palubnou doskou.
Z fotografií je jasné, že si Genesis dal záležať na prémiovej atmosfére. Celkový dizajn, či už exteriéru alebo interiéru nesie tvary, ktoré sú nápadité a je tu auto, ktoré má osobitý charakter. Samozrejme drží, pre značku, typický dizajnový jazyk Athletic Elegance.
Automobilka pôsobí najmä v Severnej Amerike. Možno teda očakávať, že pod prednou kapotou budú pracovať dvojlitrový a 3,3 litrový šesťvalcový benzín. Vylúčiť nemôžeme ani vznetový agregát s najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o známy 2,2 litrový agregát. Pokiaľ automobilka uvedie model aj na Európsky trh, nevyhne sa ani elektrifikovanej verzii, nakoľko emisné normy sú stále prísnejšie, ako v spomínanej Severnej Amerike. Na bližšie špecifikácie si však ešte budeme musieť počkať .
Genesis GV-70 pôsobí skutočne dobrým, prémiovým dojmom. Či uspeje aj proti nemeckej trojke je zatiaľ otázne. Zostáva dúfať, že automobilka prinesie tento model aj na európske trhy.