Keď sa povie slovo Abarth, väčšina z nás si predstaví svižnú 500ku s extrémnym výkonom. Aktuálny modelový rok prinesie nové čalúnenie a takisto lakovanie. Čo sa však stane s touto „pocket rocket“, keď sa s ňou pohrá úpravca Pogea Racing?

Aktuálna verzia Fiatu 500 sa vyrába už od roku 2007. Rovnakú platformu zdieľa aj stále dostupný Fiat Panda. História tejto platformy sa však začala písať už koncom 90-tych rokov. 500-ka je tak jasným príkladom, že pokiaľ je niečo naozaj dobré a funguje to či už na cestách alebo v predajnom procese, tak nie je dôvod niečo meniť.

Ostré verzie so škorpiónom v znaku budú v tomto roku dostupné v troch výkonových verziách preplňovaného štvorvalcu s výkonom 1,4 litra. Základná 595 ponúkne výkon 107 kW / 145 koní, prevedenie Turismo bude disponovať 121 kW / 165 koní a vrcholné verzie Competizione a Esseesse budú mať výkon 132 kW / 180 koní. Pri všetkých verziách bude štandardné spriahnutie s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, voliteľom však bude robotizovaná automatická prevodovka s pádlami pod volantom.

K novinkám modelového roku 2021 patrí matný modrý lak Rally Blue, kožené čalúnenie Helmet Brown a takisto aj nové 17“ kolesá pre výbavu Competizione. Pokiaľ si budete chcieť vylepšiť interiér, tak palubnú dosku budete môcť pokryť Alcantarou, prípadne mať celú radiacu páku z uhlíkových vlákien. Drobnou zmenou bude aj premenovanie režimu Sport na Scorpion.

ssangyong-torres-evx

Najvýkonnejšia verzia Esseesse dostane nové titánové koncovky výfuku od spoločnosti Akrapovič. Tak ako v minulosti, aj teraz verzie Competizione a Esseesse majú turbodúchadlá od firmy Garrett s označením GT1446, takisto mechanický samosvorný diferenciál, tlmiče Koni FSD a brzdový systém Brembo.

Abarth 595 Pogea Racing

Niet divu, že Abarth 595 je jedným z najobľúbenejších áut na úpravu výkonu. Aj v našom redačknom teste sme mali možnosť zažiť jeho plný výkon a je takisto jasné, že vozidlo má nejakú tú výkonnostnú rezervu. Nemecký úpravca Pogea Racing dokázal tohto škorpióna prestavať od základov.

Zmenili sa nárazníky, prahy, došlo k rozšíreniu blatníkov a bola pridaná aj odvetrávaná kapota a masívne krídlo. Ako inak, všetky diely sú z najľahších materiálov a to z uhlíkových vlákien. Podvozok dostal športovejšie pružiny a nastaviteľné tlmiče. Vďaka tomuto zásahu sa znížilo ťažisko auta o 45 mm. Pribudli takisto aj nové 18“ kolesá a pneumatiky Michelin s rozmerom 215/35.
Z pôvodného výkonu 121 kW / 165 koní, respektíve pri verzii Competizione a Esseesse 132 kW / 180 koní sa vďaka úpravám podarilo zvýšiť výkon na 162 kW / 220 koní a krútiaci moment má hodnotu 350 Nm. Tieto hodnoty sa dosiahli hlavne vďaka upravenej riadiacej jednotke. Taktiež je pridaný nový výfukový systém a termoizolácia.

Po úpravách tak Abarth zrýchli z pokoja na 100 km/h v priebehu 6,2 sekundy. Úprava vozidla však takisto bude niečo stáť – 18.810 € bez DPH! Jedná sa samozrejme iba o úpravu. Abarth 595 si budete musieť zadovážiť sami.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJautocar.co.uk
Predchádzajúci článokŠkoda Citigo sa vráti! Mestské autíčko bude mať potomkov
Nasledujúci článokObrovská škoda! Požiar v Rakúsku zničil cenné múzeum motocyklov