Domov SPRÁVY News Citroën C5 X, návrat do strednej triedy v štýle BMW 5GT. Dostane...

Citroën C5 X, návrat do strednej triedy v štýle BMW 5GT. Dostane späť aj Hydractiv?

Citroën vytvoril originálny model C5 X spájajúci sedan, kombi a SUV. Presne ako niekdajšia novinka v podaní Mníchovskej automobilky. Technologicky atakuje tie najvyššie priečky.

Na prvý pohľad vzbudzuje pozornosť svojim postojom. Do segmentu D prichádza výrazná silueta zadnej časti, ktorá spája línie sedanu a kombi a pripomína SUV. Nová silueta vznikla tak aby zdôraznila aerodynamiku.

Dlhá kapota, vysoká bočná línia karosérie dodávajú novej C5 X jedinečnosť. Niektoré prvky pripomínajú rôzne modely od Citroënu. Nový model C5 X využíva svetelný podpis značky Citroën v tvare písmena V, ktorý sa nachádza na prednej aj na zadnej časti vozidla. Prvý krát sa predstavil na modeli Citroën C4. Taktiež nesmú chýbať ani LED svetlomety.

Veko batožinového priestoru dostalo typický znak veľkých modelov značky Citroën. Disponuje veľkým otvorom a nízkou nakladacou časťou, čo pomáha každodennému využívaniu. Nový C5 X má zvýšený podvozok a vyšší posed, 19-palcové disky obuté na pneumatikách Tall & Narrow. Rázvor dosiahol dĺžku 2 785 mm, vďaka tomu poskytuje väčší priestor na zadných sedadlách. Dĺžka modelu je 4 805 mm, šírka 1 865 mm a výška 1 485 mm.

ssangyong-torres-evx
Pohodlie a dizajn 

Interiér C5 X disponuje nie len veľkým priestorom, ale aj pohodlím. Zákazníci si môžu interiér upraviť podľa svojich predstáv. Sedadlá Advanced Comfort modelu Citroën C5, vytvárajú pohodlie a komfortný posed, vďaka vysokej hustote vrstiev a peny s hustou štruktúrou sa o svoje pohodlie nemusíte obávať ani na dlhších cestách.

Takzvaný pocit lietajúceho koberca, ktorým sa preslávili viaceré modely značky Citroën, nechýba ani v novom modely. Automobilka Citroën predstavila na svetovej premiére adaptívne tlmiče Citroën Advanced Comfort, ktoré zaručujú pohodlie na palube novej C5 X. Nejedná sa však o podvozok Hydractiv, tak ako sme ho poznali v minulosti. Nový systém by mal spájať adaptívne tlmiče a tlmiče s hydrauhlickými dorazmi.

Palubná doska a umiestnenie predných sedadiel je vytvorené tak, aby vznikol maximálny priestor. V zadnej časti je dostatok miesta na nohy taktiež pohodlné sedenie a výhľad cez strešné okno. Výraznou zmenou prešli aj predné a zadné okná, ktoré sú veľmi dobre izolované od vonkajšieho hluku. Objem batožinového priestoru dosahuje 545 l a so sklopenými sedadlami sa objem zvýši až na 1 640 l.

Moderné technológie na palube

Citroën C5 X dostal najmodernejšie technológie. Rozšírený Head Up Display, systém na zobrazovanie údajov na čelnom skle vo farebnom a veľkom prevedení. Súčasťou interiéru je aj 12-palcová HD obrazovka, 4 USB-C konektory a tiež bezdrôtové nabíjanie. K dispozícií je aj hlasový asistent, ktorý dokáže rozpoznať povely a následne ich vykonať. Prepojenie s telefónom vzniká vďaka funkcii Mirror Screen.

Inšpiráciou bola štúdia Citroën 19_19 Concept. Nová C5 X má dostupné aj systémy ako sú adaptívny tempomat, asistenčné systémy na udržanie vozidla v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtveho uhla. Funkcia Rear Cross Traffic Alert, ktorá pomáha predísť nebezpečenstvu alebo nárazu pri cúvaní. Súčasťou je aj 360-stupňová kamera na dotykovej obrazovke, ktorá zobrazuje okolie vozidla a pomáha napríklad pri parkovaní. Bezkľúčové štartovanie a odomykanie/zamykanie vozidla.

Pohon výhradne plug-in hybridom?

Citroën C5 X prichádza s plug-in hybridnou verziou a výkonom 165 kW čiže 225 koní. V čisto elektrickom režime dokáže prejsť viac ako 50km, čo postačuje na bežné jazdenie a maximálnu rýchlosť dosahuje v elektrickom režime 135 km/h. Tým pádom je možné uskutočniť jazdy počas pracovného týždňa bez namáhania spaľovacieho motora.

Tiché štartovanie, tichý pohon a jednoduchosť v šoférovaní. V plug-in hybridnej verzii ponúka C5 X na výber tri režimy hydraulických dorazov Butées Hydrauliques Progressives, vďaka tomu si vychutnáte  komfortnú jazdu, ale naopak aj presvedčivo prechádzať zákrutami.

Citroën C5 X je dostupný aj v čisto benzínovej verzii, alebo v spomínanej plug-in hybridnej. Podľa informácii sa začne predávať v druhom štvrťroku 2021.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBudeme mať novú maximálnu rýchlosť? Stane sa 140-tka realitou?
Nasledujúci článokNová Honda HR-V e:HEV prichádza s hybridným pohonom.