Domov SPRÁVY News Nová Škoda Kodiaq je na svete! Prešiel modernizáciou a dostal nové komfortné...

Nová Škoda Kodiaq je na svete! Prešiel modernizáciou a dostal nové komfortné prvky.

Česká automobilka Škoda dnes predstavila faceliftovanú verziu svojho prvého SUV Škoda Kodiaq. Čo všetko sa zmenilo a čo nové môžeme očakávať?

Po štyroch rokoch pôsobenia úspešného SUV modelu Kodiaq sme sa dočkali facelift verzie, ktorá dostala po prvý krát Full-LED Matrix svetlomety. Špičkové Full-LED Matrix svetlá  majú prispôsobené špecifické režimy osvetlenia. Napríklad pre mesto, diaľnicu dokonca aj do dažda a hmly. Môžete si dovoliť aj jazdu s diaľkovými svetlami bez toho aby ste oslňovali oproti idúcich vodičov. Tieto funkcie Full-LED Matrix svetiel ocení nejeden vodič. Svetlomety sa zmenili aj tým, že sú užšie a spolu s hmlovými svetlami vytvárajú vzhľad ,,štyroch očí”.

Posvieťme si na to!

Štandardné LED svetlomety disponujú samostatnými LED modulmi pre tlmené, diaľkové, denné a aj obrysové či smerové svetlá. Hmlové svetlomety, ktoré sú umiestnené nižšie sú vybavené halogénovými žiarovkami. Nová predná časť, zvýšená kapota motora a výraznejšia maska chladiča tiež dodávajú jedinečný vzhľad modelu Kodiaq.

Zmenil sa aj predný nárazník, ktorý je lakovaný vo farbe vozidla a trojrozmerne tvarovaný. Na spodnej časti má prieduchy vzduchu s kryštalickou štruktúrou a bočné prvky v tvare písmena L. Vďaka všetkým dizajnovým zmenám na prednej časti sa optimalizuje aerodynamika a dodávajú robustnejší vzhľad.

Úplne nový zadný spojler v lesklej čiernej farbe vizuálne predlžuje karosériu a taktiež zlepšuje aerodynamiku. V spojleri sa nachádza tretie brzdové svetlo. Zadné svetlá sú užšie a ostrejšie tvarované. Od línie Active sú vybavené technológiou Full-LED a od verzie Ambition sú súčasťou dynamické smerovky a vytvárajú animovaný uvítací efekt. Vyznačujú sa kryštálovou štruktúrou a majú typickú grafiku, že svietia v tvare písmena C.

Samozrejme ale takmer všetky línie modelu Kodiaq sú inak vybavené a majú inak tvarované nárazníky. Hliníkové obklady definujú vzhľad offroad pri líniách Active, Ambition a Style. V ponuke sa nachádzajú aj ďalšie výbavy ako sú aj L&K, Sportline a RS. Okrem toho nová Škoda Kodiaq ponúka aj nové disky z ľahkej zliatiny s priemerom od 17 do 20 palcov.

Interiér na vyššej úrovni

V interiéri okrem nových dekoračných obkladov na palubnej doske pribudli aj dodatočné kontrastné stehy, ktoré sa tiahnu po celej prístrojovej doske a tiež nové obloženie dverí. Prvý krát v modely Kodiaq sú na želanie k dispozícii pre vodiča a spolujazdca ergonomické, elektricky ovládateľné sedadlá s ventiláciou a masážnou funkciou. Zaručené pohodlie aj na dlhšie cestovanie. LED ambientné osvetlenie dostalo tiež rozšírené funkcie.

Nové dekoračné lišty na prístrojovom paneli a na dverách so vzhľadom brúseného hliníka nájdete vo výbave Ambition. V dizajne Linear Diamonds vo výbave Style. Pri verziách L&K a Style sú chrómové obruby. Ambientné osvetlenie ponúka na výber 10 farieb a iluminuje aj priestor na nohy. Sú ale dostupné v sériovej výbave iba pri verziách L&K, Sportline a RS. Pri výbave Ambition a Style je ambientné osvetlenie dostupné na želanie. Odkladacie priestory sú osvietené bielou farbou.

Dvojramenný volant ponúkajú verzie L&K a Style. RS a Sportline sú vybavené trojramenným športovým volantom, ktorý je na výber za príplatok. Do interiéru nového Kodiaqu sa nasťahoval aj virtuálny kokpit s uhlopriečkou 26cm (10,25-palca) so štyrmi rôznymi zobrazeniami, verzia RS ho má od základu.

Displej infotainmentu najnovšej generácie má najväčší rozmer až 9,2-palcov. Bezdrôtové pripojenie smartfónov umožňujú funkcie Wireless SmarLink, Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. Rozšírené sú aj asistenčné systémy, ktoré chránia posádku a prídavné zadné senzory upozorňujú na hroziaci náraz iného vozidla zozadu. S aplikáciou MyŠkoda máte prístup k vozidlu aj na diaľku a dá sa vozidlo odomknúť, zamknúť a aj zobraziť polohu vozidla či aktivovať výstražné svetlá a zvukový signál aby ste vozidlo rýchlejšie našli na parkovisku.

V rámci novej modernizácie sa vylepšil aj voliteľný Canton Soundsystem, ktorý má aktuálne namiesto 8 reproduktorov až 10. Dva nové reproduktory pribudli v čalúnení predných dverí. Centrálny reproduktor v prístrojovom paneli a subwoofer v batožinovom priestore ostal.

Nový Kodiaq je vybavený tiež bezdrôtovým nabíjaním alebo aj prostredníctvom konektorov USB-C, ktorý sa nachádza aj na spätnom zrkadle pre kameru.

Motorizácie

Motory modelu Kodiaq pochádzajú z novej generácie EVO. Dostupné sú dva naftové a tri benzínové motory s výkonom od 110 kW (150 koní) do 180 kW (245 koní). Naftové motory sú vybavené systémom Twindosing čistenie výfukových plynov, čo znižuje až o 80 percent emisie. Jediný motor 1.5 TSI sa vyrába s 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a iba s pohonom predných kolies. Ostatné motory disponujú už v štandarde 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG a od výkonu 140 kW (190 koní) aj pohon všetkých kolies.

Najsilnejšia verzia motora TDI má dokonca ľahšie hliníkové piesty a kvapalinou chladené turbodúchadlo. Motor 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 koní) je dostupný aj s pohonom predných kolies alebo aj pohonom všetkých kolies. Najvýkonnejší naftový motor 2.0 TDI s výkonom 147 kW (200 koní) poháňa už v štandarde všetky kolesá.

Kodiaq RS

Športová verzia RS dostala ešte vyšší výkon a zároveň nižšiu hmotnosť. Pod kapotou sa skrýva motor 2.0 TSI 180 kW (245 koní) a dodáva modelu Kodiaq RS na výkonnosti. V porovnaní s doterajším naftovým motorom 2.0 TDI, ktorý poháňal Kodiaq RS má zvýšený výkon o 5 koní a o vyše 60 kilogramov menšiu hmotnosť.

Exteriér dostal špecifický športový predný nárazník a 20-palcové kolesá Sagitarius. Interiér športového SUV ponúka naďalej športové sedadlá s čiernymi poťahmi Suedia a červeným prešitím ako aj čalúnenie dverí a typické detaily RS.

Škoda Kodiaq 2021 sa na trh dostane už od Júla tohto roku.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 9

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokRenault Arkana má slovenské ceny. Čoho všekého sa dočkáme pri novinke?
Nasledujúci článokSvitá na lepšie časy v doprave? Aké zmeny čakajú Bratislavu?