Nissan Qashqai je akousi modlou medzi crossovermi v Európe. Aktuálna tretia generácia je revolúciou, než evolúciou a my sme sa mohli pozrieť ako novinka bude v skutočnosti vyzerať.
To, že Nissan akoby zaspal dobu je zrejme jasné každému. Z automobilky, ktorá prišla medzi prvými s vozidlom na čisto elektrický pohon a radila sa medzi špičku v podporných systémoch vodiča je teraz automobilka na európskom trhu v hľadáčiku na posledných miestach. Obhliadnuc do krátkej histórie, tak nová generácia populárneho mestského crossoveru Nissan Juke prišla po dlhých desiatich rokoch čakania. Z automobilky, ktorá na našich trhoch predávala viac ako desať modelov, sa dnes stala automobilka, ktorá predáva dohromady 5 modelov. Pochopiteľne sa to odzrkadlilo aj v redakčných testoch, či viditeľnosti vozidiel na cestách. Všetko by sa však malo zmeniť príchodom nového Nissan Qashqai.
Novinka má výrazný dizajn, ktorý na ulici ihneď rozpoznáte. K dispozícií bude taktiež viacero variant motorického a pohonného ústrojenstva. Motor však bude iba jeden a to dobre známy koncernový HR13. Oficiálny slovenský cenník zatiaľ ešte zverejnený nebol, no základná výbava s mild-hybridným ústrojenstvom bude štartovať na cene 21.490 € s DPH.
Prvé predvádzacie vozidlá sa k dílerom dostanú na konci augusta a prvé veľkoobjemné objednávky, ktoré díleri zadávali do výroby by si svojich majiteľov mohli nájsť do konca októbra. Prvý ochutnávkový kus sme si mohli pozrieť tento týždeň v Rafinery Galery v Bratislave.
Novinka je postavená na platforme CMF-C. Oproti predchádzajúcej generácií sa auto zväčšilo minimálne, no disponuje takým exteriérom, aký očakávate od auta 21. storočia. Na prvý pohľad auto jednoznačne zaujme, taktiež však zaujme vnútri. K dispozícií bude digitálny prístrojový štít, head-up displej, elektrické predné sedadlá s pamäťou, tie sú taktiež vyhrievané a masážne. Rovnakými predispozíciami disponuje aj sedadlo spolujazdca, čo v tejto triede vozidiel nie je samozrejmosťou. Nissan nenechal nič na náhodou a vo vystavenom kuse je všetko poňaté do kože, či už vo výplní dverí a prístrojovke.
Miesta má nový Qashqai naozaj na rozdávanie. Medzigeneračne narástol aj batožinový priestor. Dosluhujúca generácia disponuje batožinovým priestorom 410 litrov (430 po zložení dvojitého dna). Prichádzajúca bude mať kufor s objemom 461 litrov, respektíve po zložení 504 litrov. Konečne aj do Qashqaiu prišlo elektricky ovládané veko kufra.
Motorizácie
Po motorickej stránke je to jednoduché. Ako sme vám hovorili pred pár týždňami – v tomto článku – tak pod kapotou bude 1,3-litrový motor s výkonmi 103 kW a 116 kW. Silnejší agregát budete môcť kombinovať aj s automatickou prevodovkou XTRONIC (CVT) a pohon všetkých štyroch kolies. 103 kW verzia bude výhradne poháňaná na predný náhon a s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Koncom roka by však mala dôjsť ešte jedna motorizácia so systémom e-Power.
Ten bude v kombinácií s benzínovou 1,5-kou a systémový výkon bude 140 kW. Nissan deklaruje priemernú spotrebu na úrovni 3 litrov. Pokiaľ ste zástancami dieselových motorov, tešíte sa zbytočne. Nissan vsádza na plne elektrifikované pohony, takže tento spôsob pohonu z ponuky vypadáva.