Nová RS3 bola nedávno odhalená na fotografiách. Tentokrát sa nám však ukázala už oficiálne. Ostrý hot-hatch prichádza s novými technológiami!
Už v štandarde ponúkne RS3 väčšie a novo vyvinuté šesťpiestikové oceľové brzdy a keramické brzdy za príplatok. Zaujímavosťou je, že keramické brzdy sú nie len o 10 kíl ľahšie ale dokonca vďaka nim narastá aj maximálna rýchlosť vozidla. S ocelovými brzdami dokáže maximálku 250 km/h a s keramickými do 280 km/h. A s balíčkom RS Dynamic až do 290 km/h. Súčasťou príplatku sú rôzne hliníkové či karbónové prvky karosérie taktiež drobnosti v interiéri ale hlavne Matrix svetlá a päť lúčové kolesá RS.
Najväčšou novinkou novej generácie je vektorovanie točivého momentu už v štandarde. Vďaka tomu sa vylepšila nedotáčavosť vozidla a prináša aj viac zábavy k driftovaniu. Nová Audi RS3 je prvým modelom, ktorý disponuje týmto systémom. Systém nahradzuje diferenciál zadnej nápravy a na každej z hnacích hriadeľov je elektronicky ovládaná lamelová spojka. To znamená, že vektorovanie točivého momentu posiela na dané kolesá viac sily tam kam to auto potrebuje. Práve preto dokáže lepšie zatáčať a brázdiť zákruty rýchlejšie. Okrem toho sú upravené aj stabilizátory, adaptívne tlmiče a iná geometria. Prepracovaný je aj Audi drive select a pridal sa driftovací režim RS Torque Rear, ako napríklad v prípade Focus RS alebo Mercedes A45 AMG. Tento režim RS Performance je vyvinutý práve na okruhové jazdenie. Nastavená je specifická konfigurácia motora aj prevodovky. Podľa automobilky Audi je dokonca plne prispôsobená aj obutým semislickom Pirelli Trofeo, ktoré sú objednateľné k vozidlu už od výroby.
Zachovaný päťvalec s výkonom 400 koní
Keďže spomínaný päťvalec 2,5 TFSI už získal aj ocenenie v rade v ankete motorov roku, tak sa Audi rozhodla ho ponechať aj v novej generácie. Je síce pravda, že výkon 400 koní ostal tiež ako pri predchodcovi, ale točivý moment narástol na 500 Nm. RS3 akceleruje z 0 na 100 za 3,8 sekúnd. Pri otáčkach 5 600 prichádza maximálny výkon až do 7 000. Točivý moment je k dispozícii už od 2 250 do 5 600 otáčok. Môžeme povedať, že veľmi slušné výsledky a za cenu novej RS3, ktorá mimochodom štartuje na sume 60.000€, sa môžete postaviť na štart aj proti Porsche 911 Turbo. Prevodovka je v prípade novej generácie 7-stupňová. Nechýbajú samozrejme ani klapky športového výfuku, ktoré budú individuálne nastavovateľné pomocou voliča jazdných režimov Audi drive select. V režimoch Dynamic a RS Performance sa klapky výfuku otvárajú oveľa skôr. Tešíme sa, že Audi ponechala klapky na výfuku. Krásny zvuk päťvalca pri takom agresívnom dizajne by chýbal.