Domov SPRÁVY Elektromobilita Hyundai je pripravený prejsť na vodík. Čo nové si prichystal ?

Hyundai je pripravený prejsť na vodík. Čo nové si prichystal ?

Akcia Hydrogen Wave napomohla k odhaleniu plánov juhokórejského koncernu Hyndai Motor Group. Ich cieľom je sústrediť sa na vodík ako zdroj energie pre svoje budúce automobily.

Komplexný pohľad automobilky Hyundai sa nesústredí výhradne na automobily. Firma chce využívať energiu z vodíku vo všetkých oblastiach života. Čiže aj v domácnostiach, na pracoviskách a výrobných halách. Cieľ je prostý – ponúkať vodík ako zdroj energie, ktorý bude prístupný každému, kdekoľvek a kedykoľvek.

Hyundai má za cieľ budovať vysokovýkonné vozidlá, roboty, lietadlá a veľké lode. Preto sa chystá ponuku svojich palivových článkov a ostatných technológii rozšíriť aj ďalej. Do oblasti energetiky vrátane dodávok elektrickej energie a vykurovania budov. Chce sa podieľať na zaisťovaní energie pre mestá a pomáhať k zásobovaniu eletktrární.

Články budú všade

Ak sa budeme venovať čisto automobilom, Hyundai plánuje do roku 2028 zaviesť palivové články do všetkých svojich vozidiel. Aktuálne automobilka používa spomínané palivové články vo svojich modeloch SUV Nexo, v mestskom autobuse Elec City Bus ale aj v nákladnom vozidle XCIENT Fuel Cell.

 

Aktuálne automobilka pracuje už na tretej generácii palivových článkov. Táto by mala nahradiť aktuálnu sériu, ktorá sa nachádza aj v už spomínanom modeli Nexo. Koncern pracuje na 2 výkonových variantach palivových článkov. Jeden má výkon 100 kW a druhý 200 kW. Menší má aj o 30% menšie rozmery a to uľahčí jeho použitie v menších vozidlách. Silnejšia verzia bola zhotovená pre úžitkové vozidlá a jej rozmery sú podobné ako aktuálne použité v modeli Nexo. Ale poskytuje až dvojnásobný výkon.

Cieľom novej generácie palivových článkov nie je len zdvihnutie výkonu ale aj predĺženie životnosti. Tá by mala narásť v porovnaní s predchodcom o 50 až 100 %. To v prípade nákladného vozidla znamená životnosť 500 000 kilometrov. Paradox je cena, tá s novou generáciou palivových článkov poklesne v porovnaní s predchodcom o minimálne 50%.

Pozor na Vision FK

Zaujímavosťou je aj nový plochý systém uloženia palivových článkov. To umožňuje ich uloženie v spodnej alebo hornej časti karosérie. Celková výška tak dosiahne 25 centimetrov. Hyundai preto na akcii Hydrogen Wave odhalil koncept športového hybridného vozidla s názvom Vision FK s pohonom na vodík.

Koncept zaujme najvyšším výkonom cez 500 kW a zrýchlením z 0 na 100 kilometrov za hodinu za menej ako štyri sekundy. Vision FK kombinuje tak konvertor energie so spomínanými palivovými článkami a vysokovýkonný nabíjateľný pohon zadných kolies. Cieľom tejto sústavy je atakovať hranicu dojazdu viac ako 600 kilometrov.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoCZ
Predchádzajúci článokDS 9 prišlo na slovenský trh. Dokáže sa presadiť?
Nasledujúci článokIAA Mníchov: VW ID.3 GTX mieri do výroby. Elektrický hot-hatch, ktorý bude stáť za to