Subaru konečne pripravilo novú generáciu modelu WRX. Aj napriek tomu, že značka pred časom prerušila vzťahy s majstrovstvami sveta v rally. Našťastie si tento nový model zachoval rad komponentov, vďaka ktorým bolo predchádzajúce auto tak skvelé jazdiť.
Európania budú musieť vyvinúť extrémne úsilie, aby si ich vyskúšali, pretože napriek svojej popularite tu Subaru neprinesie piatu generáciu WRX. V súčasnosti sú jediným potvrdeným trhom automobilu Spojené štáty. Spoločnosť odstránila predchádzajúcu generáciu modelu WRX napríklad aj z trhu v Británii. Pričom limitovaná rada WRX STi Final Edition znamenala koniec tohto modelového radu.
Väčší motor a 8 stupňov
Nový model WRX je poháňaný známym preplňovaným štvorvalcovým benzínovým motorom Subaru. Zdvihový objem sa zvýšil z 2,0 litra na 2,4 litra. Spolu s novým systémom preplňovania turbodúchadlom produkuje 267 koní a krútiaci moment 350 Nm. Motor je štandardne spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Ako voliteľný doplnok je však možné zaradiť osemstupňový automat. Každá verzia nového WRX je štandardne vybavená aj pohonom všetkých štyroch kolies.
Nový Subaru WRX je založený na globálnej platforme Subaru, o ktorú sa delí s modelmi Outback, Levorg a Forester. Táto platforma podľa spoločnosti prináša niekoľko výrazných vylepšení oproti podvozku predchádzajúceho automobilu.
Zvýšené používanie štrukturálnych lepidiel znamená, že celková torzná tuhosť nového auta je o 28 percent väčšia ako u starého modelu. Vzpery zavesenia sú až o 75 percent tuhšie. Samotné odpruženie má teraz tiež dlhší zdvih než predtým. To podľa slov Subaru umožňuje automobilu lepšie sa vyrovnať s nerovnosťami.
Nezostaneme len pri podvozku
Okrem podvozku je tu aj sada adaptívnych tlmičov, diferenciál s obmedzeným preklzom a mohutné ventilované brzdy. Kupujúci majú tiež na výber buď 17 alebo 18-palcové zliatinové disky. Subaru tiež stiahlo váhu z karosérie WRX tým, že vymenilo oceľové predné blatníky starého auta za hliníkové, čo ušetrí asi 2 kg váhy.
Nové auto si zachováva typické prvky štýlu Subaru WRX s robustným predným nárazníkom. Rovnako zostali aj hlboké bočné prahy a veľká kapota s výduchmi na vedenie vzduchu cez medzichladič motora. Vzadu sa vracia štvoritý výfuk starého modelu WRX, aj keď je spojený s neobvykle malým spojlerom.
Interiér nezaostáva
Vnútri je dvojica športových sedadiel Recaro, obloženie palubnej dosky uhlíkovými vláknami a športový volant s koženým plochým dnom. Subaru tiež vybavilo svoj nový model WRX 11,6-palcovým infotainment systémom. Ten obsahuje ovládanie kúrenia a vetrania automobilu a štandardne podporuje Apple CarPlay a Android Auto.
Do výbavy patrí mnoho ďalších kompnentov ako napríklad kamera so zadným pohľadom, elektrické nastavovanie sedadiel a stereo systém Harman Kardon s 11 reproduktormi. Kupujúci majú k dispozícii aj množstvo asistenčných technológií pre vodiča. Vrátane prevencie pred vybočením z jazdného pruhu, adaptívneho tempomatu a novo dostupného automatického systému núdzového riadenia. Tento systém spolupracuje s nastavením predkolízneho brzdového asistenta a zmierňuje kolízie pri rýchlostiach do 80 km/h .