Tesla so svojim Modelom 3 ovládla rebríček predajnosti v Európe. V skutočnosti predbehla značky ako Volkswagen, Renault, Dacia či Hyundai. Situácia s registráciami vozidiel je momentálne ovplyvnená nedostatkom komponentov a to zasa ovplyvňuje aj tento rebríček. No na to sa história pýtať nebude.
Analytická spoločnosť JATO Dynamics sleduje rôzne ukazovatele a jedným z nich je práve aj registrácia nových automobilov. Tá je práve z dôvodu krízy spôsobenej nedostatkom polovodičov značne ovplyvnená. Registrácie automobilov v Európe oslabli v porovnaní s číslami pred rokom. Až o 25% menej áut je tak registrovaných v porovnaní s minulým rokom. A práve toto využila Tesla.
Tesla na vrchole
Práve zhoda týchto okolností doviedla na vrchol rebríčka nečakaný model. Tesla Model 3 sa tak s prehľadom stala nie len najpredávanejším elektromobilom na trhu ale aj najpredávanejším modelom vôbec. Tesla tak získala viacero prvenstiev naraz. Nielen, že sa stala napredávanejším elektromobilom ale zároveň aj prvým autom vyrábaným modelom mimo Európy s týmto prvenstvom v rebríčku.
Medziročne tak registrácia Modelu 3 narástla o 58% na 24 591 kusov. Druhý v závese za Teslou bol Renault Clio, ale s negatívnym trendom. Ten medziročne vykázal pokles o 23%. Zhmotnené v číslach sa zaregistrovalo iba 18 264 kusov tohto modelu. Na tretie miesto sa dostala Dacia Sandero s poklesom o 9% a zaregistrovanými 17 988 kusmi tohto modelu. Poukázať treba na štýl predaja Tesly. Do Európy príde raz za 3 mesiace obrovské množstvo modelov. Preto ich tok predaja nie je stabilný, ale nárazový.
VW klesá
Pokles na štvrté miesto z niekdajšieho piedestálu zažíva Volkswagen Golf. Ich predaje poklesli o 39% medziročne a zaregistrovaných bolo 17 507 kusov. Tesla tak zažíva úspech na úkor stabilných značiek na európskom trhu. Dokonca aj druhým najpredávanejším elektromobilom sa stala Tesla Model Y. Porazila tak ID.3 od VW ale aj Renault Zoe.
Dealeri stále čelia problémom s dostupnosťou nových vozidiel kvôli nedostatku polovodičov. Tí, ktorých nebaví čakať na nové vozidlá sa preto obracajú na trh s jazdenými vozidlami. Keďže nedostatkom dielov sú menej obmedzené elektrické a plug-in hybridné modely, výrobcom sa oplatí ich vyrábať aj vzhľadom na flotilové emisie. Aj to môže byť jedným z dôvodov, prečo ich podiel na trhu neustále rastie.