A už je to oficiálne. Vlajková loď britskej automobilky Land Rover prichádza. Dostupný bude ako hybrid, elektromobil, no aj s poriadnou V8 pod kapotou!
Britská aristokratická automobilka Jaguar Land Rover oficiálne predstavuje svoju tohtoročnú najhorúcejšiu novinku. Na prvý pohľad spredu to zrejme na žiadnu novinku nevyzerá, no jedná sa o úplne novú generáciu.
Range Rover si necháva svoju identitu a charakteristickú siluetu prevažne prednou maskou. Na bočných stranách zaujmú prevažne výsuvné kľučky dverí, ktoré dopomáhajú uhladenému tvaru a taktiež aj aerodynamike. Koeficient aerodynamického odporu je iba 0,3. Azda najväčšou zmenou prešla zadná časť vozidla s úzkymi vertikálnymi koncovými svetlometmi. Nezmenilo sa však veko kufra, ktoré bude aj naďalej dvojito otvárateľné.
Nový Range Rover bude k dispozícií v dvoch dĺžkových prevedeniach. Základom bude model s dĺžkou 5.052 mm a rázvorom 2.997 mm. Predĺžená verzia bude mať dĺžku 5.252 mm a rázvor mohutných 3.197 mm.
Interiér vsádza na istotu. Stredobodom pozornosti je 13,1“ dotyková plocha – doteraz najväčšia osadená v histórii Land Roveru. Digitálny prístrojový štít má uhlorpiečku 13,7“. Obrazovku budú môcť využívať aj pasažieri sediaci vzadu. Pre nich je pripravený 8“ dotykový displej v stredovej lakťovej opierke so sedadlami Executive Class. Ďalším variantom budú displeje s 11,4“.
Bohatá ponuka
Ponuka motorov je nastavená naozaj pre všetkých. K dispozícií bude naftový mild-hybridný šesťvalec v prevedeniach D250 (183 kW), D300 (221 kW) a D350 (257 kW). K dispozícií bude aj benzínový mild-hybrid, taktiež šesťvalec P360 (265 kW) a P400 (294 kW). Komu je však toto málo, môže siahnuť po osemvalci od BMW. Model P530 má v sebe 4,4-litrový motor s dvoma turbodúchadlami a maximálnym výkonom 390 kW.
Ak ste však fanúšikom elektromobility, nezúfajte. Novinka bude mať aj dvojicu plug-in hybridných pohonov v kombinácií s trojlitrovým šesťvalcom a elektromotorom o výkone 105 kW zakomponovaného do prevodovky. Model P440e bude disponovať kombinovaným výkonom 324 kW. Model P510e až 375 kW. Land Rover ráta aj s čisto elektrickou verziou, tej sa však dočkáme najbližšie až v roku 2024.
Všetky pohonné ústrojenstvá budú spriahnuté s osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF, ktorá bude doplnená o redukciu pre jazdu na nespevnenej ceste a ťahanie prívesu. Novinkou bude aj natáčanie zadnej nápravy, to však sa stane štandardom. Zadná náprava sa bude môcť otáčať v uhle 7,3°. Britská novinka tak bude obratnejšia v úzkych priestoroch.
A čo ceny? Základná verzia modelu v Británii začína na sume 94.400 £, čo je cca 112.000 €. V Českej republike bol však taktiež zverejnený cenník, Tu základná výbava vychádza na 3.241.132 Kč, v prepočte teda cca 126.000 €. Pokiaľ by ste siahli po najvyššej výbave Range Rover First Edition (P530), pripravte si 4.519.401 Kč, teda 175.670 €. Treba nám iba počkať a čochvíľa sa dozvieme aj oficiálne slovenské ceny.