Subaru sa vrhlo na ďalší projekt v spolupráci so značkou Toyota a vyšiel z nej nový model. Kompaktné SUV s elektrickým pohonom dostalo meno Solterra. Pozitívom je, že sa modelu Subaru Solterra dočkáme aj v Európe.
Subaru sa zaradilo do zástupu výrobcov automobilov, ktorí sa vybrali na cestu elektromobility. Model Solterra je kompaktné SUV s elektrickým pohonom a veľkosťou ho môžeme prirovnať k aktuálnemu modelu Forester. V tomto prípade sa na modeli Solterra podielalo Subaru spoločne s Toyotou. Solterra je súrodencom iba nedávno odhaleného modelu Toyota bZ4X.
Takmer všetko sa zhoduje
Rovnako ako u dvojičiek, aj tieto nezaprú svoj pôvod. No majú aj veľké množstvo odlišností a sú lepšie rozoznateľné ako napríklad dvojičky Subaru BRZ a Toyota GR 86. Subaru vsadilo na odlíšenú prednú časť vozidla s charakteristickou maskou a inak tvarovanými svetlometmi. Aj zadné svetlá sú riešené osobitne a prispievajú k lepšej odlíšiteľnosti Solterry.
Interiér vozidla sa veľmi na Toyotu podobá a okrem použitých lôg výrobcov je prakticky identický. Interiéru dominuje vysoko umiestnený prístrojový panel. Stredu dominuje dosť veľká dotyková obrazovka infotainment systému. Táto obrazovka voľne stojí v priestore a v skutku dominuje stredovej časti palubnej dosky.
Rozmerovo sa tiež model Subaru Solterra rovná modelu bZ4X. Pozrime sa na rozmery, kde dlžka dosiahla hodnotu 4 690 mm, šírka 1 860 mm a výška 1 650mm. Rázvor kolies dosiahol hodnotu 2 850 mm. Ak by sme tak porovnali tieto hodnoty, sú veľmi blízke modelu Subaru Forester. Nové elektrické SUV stojí na platforme, ktorú špeciálne vyvinuli pre elektromobily. Subaru si pre platformu našlo vlastný názov, ale v podstate sa jedná o rovnakú platformu ako e-TNGA od Toyoty. Subaru túto platfomu pre svoje elektrické vozidlá nazvalo e-Subaru Global Platform.
Aj na dve aj na štyri
Pohon Subaru navrhli rovnako ako aj u Toyoty. Solterra bude mať k dispozícii pohon jednej nápravy, čo zrovna nie je štandardom Subaru. Základ tvorí jeden elektromotor umiestnený na prednej náprave s výkonom 150 kW. Zároveň si však môžete vybrať aj verziu s pohonom oboch náprav, kde sa o pohon bude starať dvojica elektromotorov. Každý z nich umiestnili na jednu nápravu a spolu ponúknu výkon 160 kW.
Obidve prevedenia využívajú sadu batérii s kapacitou 71,4 kWh. Dojazd sa bude líšiť na základe pohonu. Pre predný pohon to bude 530 km a pre pohon oboch náprav o niečo menej, presne 460 km. Akumulátor možno nabíjať jednosmerným prúdom výkonom 150 kW. To znamená, že zhruba 80% kapacity batérie nabijete za pol hodiny.
Možno príde aj športiak
Dobrou správou je, že Subaru deklarovalo prístupnosť tohto modelu nie len v Japonsku a USA, ale aj v Európe. Na náš trh sa Subaru Solterra dostane v druhej polovici budúceho roku. Predaj tohto elektrického SUV by mohol zabezpečiť príchod novej generácie športových modelov Subaru do Európy. Z dôvodu emisii by Solterra znížila flotilový priemer a umožnila tak príchod iných, športovo ladených áut.