Do modelového radu Porsche Macan od apríla 2022 pribudne verzia Macan T. Ide o prvé štvordverové Porsche nesúce toto špeciálne označenie, ktoré bolo doteraz výsadou modelov 911 a 718.
Skratka T znamená „Touring“ a už od 60. rokov v radoch Porsche identifikuje modely, ktoré ponúkajú mimoriadne autentický zážitok z jazdy. Najmä vďaka precíznemu vyladeniu, exkluzívnej výbave a účinným motorom. Verný duchu Porsche 911 T z roku 1968 sa nový Macan T vyznačuje dynamickým naladením a ľahkým, preplňovaným dvojlitrovým štvorvalcom. Tento koncept umiestňuje Macan T výkonovo medzi Macan a Macan S.
Ľahšia pohonná jednotka pre dokonalé vyladenie jazdných vlastností
Dvojlitrový štvorvalcový turbomotor Macanu T podľa Porsche spája skvelú agilitu, nízku hmotnosť a kompaktný dizajn, čím vytvára balík ponúkajúci ideálnu rovnováhu hmotnosti a výkonu. V porovnaní s 2,9-litrovým biturbo motorom V6 v Macane S váži pohonné ústrojenstvo v Macane T na prednej náprave o 58,8 kg menej. To dáva vozidlu predpoklady na vynikajúcu ovládateľnosť v zákrutách.
Macan T má najvyšší výkon 265 koní a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Motor je spojený so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou (PDK) a systémom pohonu všetkých kolies Porsche Traction Management (PTM). Porsche Macan T so štandardne dodávaným balíkom Sport Chrono Package zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je na úrovni 232 km/h.
Technický solitér
Technickou zaujímavosťou je, že Macan T je jediným modelom Porsche, ktorý má štandardne oceľové odpruženie s aktívnym riadením odpruženia Porsche Active Suspension Management (PASM). Podvozok je v porovnaní s Macanom znížený o 15 mm a na prednej náprave má tuhšie stabilizátory.
Systém pohonu všetkých kolies bol prispôsobený jazdným požiadavkám modelu Macan T a bol špeciálne navrhnutý s predpätím zadných kolies. Možnosťou je aj pridanie adaptívneho vzduchového pruženia s PASM a zníženie karosérie o ďalších 10 mm, čo je novinka pre Macany so štvorvalcovými motormi.
Na ceste neprehliadnuteľný
Macan T sa dizajnovo od svojich súrodencov odlišuje prvkami lakovanými v sivej metalíze Agate. Kontrastnú farbu môžeme vidieť na lakovanej prednej lište, vonkajších spätných zrkadlách, bočných lištách, strešnom spojleri a logách na zadnej časti. Športové koncovky výfuku a bočné lišty okien v čiernej farbe s vysokým leskom sú súčasťou štandardnej výbavy a na bočných lištách je čierne logo „Macan T“. 20-palcové disky Macan S výhradne v tmavom titánovom prevedení sú takisto súčasťou štandardnej výbavy. Zákazníci si budú môcť vybrať z ponuky 13 farieb exteriéru.
Štandardne dodávané osemsmerovo elektricky nastaviteľné športové vyhrievané sedadlá majú exkluzívne čalúnenie založené na koženom balíku Black. Stredy predných sedadiel a krajné zadné sedadlá sú dodávané so vzorom Sport-Tex Stripe. Predné opierky hlavy majú každá vyrazený erb Porsche. Kontrastná farba z exteriéru pokračuje aj vo vnútri vozidla v podobe ozdobného strieborného prešívania na sedadlách, opierkach hlavy a volante.
Súčasťou štandardnej výbavy je aj multifunkčný vyhrievaný športový volant GT a stopky Sport Chrono v hornej časti palubnej dosky. Ochranné kryty dverí sú štandardne vyrobené z čierneho hliníka a majú logo Macan T. Medzi voliteľné prvky patrí multifunkčný športový volant GT v prevedení Race-Tex s karbónovými ozdobami a ionizátorom.