Domov SPRÁVY News Nové Maserati Grecale – výnimočnosť na každý deň

Nové Maserati Grecale – výnimočnosť na každý deň

Maserati Grecale

Segment luxusných prémiových kompaktných SUV sa nám spája predovšetkým s Porsche Macan. Maserati to chce zmeniť a na cesty posiela úplne nový model Grecale. Dokáže zaujať náročných zákazníkov svojimi jazdnými vlastnosťami, výkonom, každodennou použiteľnosťou a dizajnom?

Ruku hore, kto bol sklamaný z pohonných jednotiek Alfa Romeo Tonale. S Maserati Grecale krok vedľa určite neurobíte. Bude sa predávať v 3 verziách, pričom už tá základná GT má výkon okrúhlych 300 koní. Na svedomí ich má preplňovaný štvorvalec s mild-hybridnou technológiou. Podobná technika je záležitosťou aj verzie Modena, tu je ale výkon naladený na 330 koní. A napokon variant Trofeo s 3-litrovým benzínovým šesťvalcom Nettuno má výkon 530 koní. Tu akákoľvek elektrifikácia absentuje. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,8 sekundy a v rozlete sa zastaví pri 285 km/h. Na budúci rok je naplánovaný príchod čisto elektrickej verzie Folgore. O jej výkonových parametroch zatiaľ môžeme iba špekulovať.

Maserati Grecale je dlhé 4846 mm, široké 2163 mm (Maserati udáva iba tento údaj vrátane spätných zrkadiel), vysoké 1670 mm a s rázvorom osí kolies dlhým 2901 mm. Zadné bumerangové zadné svetlá sú inšpirované modelom 3200 GT a ladia s lichobežníkovou bočnou líniou. Línia strechy vytvára obľúbený efekt vozidiel typu kupé, na karosérii nájdeme predovšetkým v prípade verzie Trofeo hneď niekoľko detailov z uhlíkového kompozitu.

Vnútri je prvýkrát tradičný ciferník Maserati digitálny a navyše dostal funkciu virtuálneho asistenta ovládaného hlasom. Mení sa aj pre Maserati typické analógové ovládanie funkcií autá. Centrom pozornosti sa stáva 12,3-palcová obrazovka doplnená o menší, 8,8-palcový dotykový displej. Ďalšia obrazovka slúži pre potreby cestujúcich vzadu. Súčasťou výbavy bude 14 alebo 21-reproduktorový audiosystém, ktorý bude istotne čo-to prifarbovať z prejavu motorových agregátov. Samozrejmosťou je 360-stupňový parkovací systém, volič jazdných režimov (vrátane režimu off-road) a nastaviteľný systém kontroly stability.

ssangyong-torres-evx

Podrobnejšie informácie zatiaľ Maserati nezverejnilo.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=6hb87aBcS30]

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Mercedes-Benz EQS 580, budúcnosť je teraz.
Nasledujúci článokObdobie prezúvania je za rohom. Kedy prezuť auto na letné pneumatiky?