Rolls Royce Ghost patrí medzi to najlepšie, čo vo svete limuzín existuje. Medzi jeho konkurentov môžeme zaradiť napríklad Mercedes-Maybach, ktorý sme vám len nedávno priblížili vo verzii Haute Voiture. Čo sa týka Brabusu, ten asi tiež netreba nejak veľmi predstavovať. Ich legendárne úpravy obleteli a fascinovali celý svet. Čo vzniklo spojením týchto dvoch velikánov ?
Rolls Royce Ghost by asi pod strechou Brabusu čakal málokto. Je známe, že Brabus spolupracuje a upravuje najmä modely od Mercedesu, no v tomto prípade urobili výnimku. Brabus 700, ako znie názov horúceho modelu, vznikol práve spojením so značkou Rolls Royce. Vziať si do parády model Ghost Extended chce poriadnu guráž. No ľudia z Brabusu sú zvyknutí prijať výzvy. Ako sa im to podarilo tentokrát ?
Náhoda ? Nemyslím si…
Začnime od financii. Cena štandardného modelu Rolls Royce Ghost Extended sa pohybuje na polovici toho, čo stojí Brabusom upravený model. No a cena tohto modelu je astronomických 649 191 eur. Za čo zaplatíte toľko peňazí ? Prvou z vecí, ktoré stoja za zmienku bude výkon. O ten sa totižto postará jeden z najimpozantnejších motorov histórie motorizmu. Dvoma turbami preplňovaný dvanásťvalec s objemom 6,6 litra. Výkon v štandardnom modeli dosahuje 570 koní a krútiaci moment 845 Nm.
Rolls Royce Ghost nie je žiadna motokára, váži 2,6 tony. No aj napriek jeho váhe vďaka vysokému výkonu zvládnete šprint z 0 na 100 km/h za necelých 5 sekúnd. Názov Brabus 700 však nie je náhodný. Brabus sa postaral o navýšenie výkonu na 700 koní a krútiaci moment zdvihli až na 950 Nm. A takáto úprava si ani nevyžiadala nejaké zásadné zmeny. Pod kapotu sa dostala nová riadiaca jednotka, nerezový výfukový systém a nový modul na plniaci tlak turba.
Vizuál musí byť
Motorom to ani zďaleka nekončí. Chlapci z Brabusu sú odborníci aj na vizuál. Predsa nemôžu dopustiť, aby ste si splietli „obyčajný“ Ghost od tohto špeciálneho. Ako to už zvykom býva, na karosérii pribudol karbon. Konkrétne splitter predného nárazníku s miniatúrnymi krídelkami, zadný veľmi decentný spojler a zadný difúzor. Okrem efektu sa myslelo aj na efektivitu a preto každé takéto vylepšenie má aj svoje opodstatnenie.
Predný splitter zvyšuje prítlak na prednú nápravu a pomáha držať smerovú stabilitu vo vysokých rýchlostiach. Zadná časť sa pricucne k zemi vďaka zadnému difúzoru. Ak vás zaujíma maximálna rýchlosť tohto upraveného modelu Ghost, je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Špecifickosť tohto modelu podčiarkujú aj 22 palcové kované disky z jedného kusu hliníka. Vozidlo bolo znížené o 30 milimetrov použitím vzduchového podvozku s označením „Magic Carpet Ride“.
Chcelo to odvahu
Rovnako aj interiér sa dočkal úprav. V Brabuse doplnili interiér karbónovými dekormi a použili aj Alcantaru a kožu. Treba podčiarknuť odvahu a sebavedomie ľudí v Brabuse, keď si trúfli opovrhnúť materiálom interiéru priamo od značky Rolls Royce a rozhodli sa implementovať svoje vlastné nápady. Rozhodne však vzniklo auto, ktoré svojou unikátnosťou podčiarkuje celkový zmysel modelu Ghost a ukazuje, že hranice neexistujú.