Nová generácia populárneho crossoveru ponúkne viac priestoru pre pasažierov a technologické novinky.
Nemecká automobilka Mercedes-Benz má poslednou dobou jasne vyznačený cieľ. Tým je elektrifikácia celého portfólia automobilky s dodatkom EQ. Okrem elektrifikácie však zatiaľ nezabúda aj na klasické spaľovacie motory. Nové GLC tak nebude čisto elektrický ale bude disponovať aj klasickými motormi. S triedou C je mechanicky spriaznený, takže sa môžeme tešiť na radu nových doplnkov a na hlavný boj s konkurentmi.
Zmena dizajnu je skôr iba jeho omladením. Predná časť zaujme väčšou maskou chladiča, kde nájdeme ostré hrany svetiel. Nový dizajn a smerovanie automobilky nájdeme v nasávacích otvoroch a dizajnových doplnkoch. Na prvý pohľad sa vozidlo zdá vyššie, širšie a mohutnejšie celkovo.
A je tomu tak, no nie až tak, ako by sme si predstavovali. Novinka je o 60 mm dlhšia (4.716 mm), výška klesla o 4 mm. Šírka je rovnaká, 1.890 mm. Zmenou prešiel aj rázvor náprav a prepracoval sa predný a zadný previs vozidla. Vďaka zväčšenému zadnému previsu narástol kufor na 600 litrov. Ako sme pri predstavení nového BMW X1 poukázali na koeficient odporu, tak ani ďalšia nemecká automobilka sa nenechala zahanbiť a ich koeficient je 0,29 Cd.
Len to najlepšie
Najzásadnejšou zmenou prešiel interiér. Jeho dominantou je nový, 12,3“ prístrojový štít a 11,9“ obrazovka zábavného infotainmentu. Ten je priamo naviazaný na stredovú konzolu. Usporiadanie palubnej dosky je takmer identické s triedou C, ktorá bola inšpirovaná triedou S. Interiér má záplavu čiernych lakovaných líšt, kožené čalúnenie, jednoducho všetko, na čo sme pri Mercedese zvyknutí. Podľa proporcií by mali pasažieri disponovať väčším priestorom a pohodlím.
Voliteľná výbava bude naozaj pestrá. V ponuke bude za príplaotk farebný head-up displej, 360° kamera, prípadne možnosť vidieť prostredníctvom kamery vpredu, čo sa deje pod vozidlom – pokiaľ si trúfate ísť do terénu. Paleta motorov bude v podobe troch mild-hybridov a troch plug-in hybridov. Všetky motorizácie budú mať rovnaký základ a to 2,0-litorvý štvorvalec a pohon všetkých štyroch kolies.
V ponuke tak budú benzínové motorizácie GLC 200 4Matic s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 320 Nm a GLC 300 4Matic s výkonom 190 kW / 400 Nm. Pokiaľ siahnete po dieselovom motore, na výber bude z GLC 220d 4Matic s výkonom 145 kW a krútiacim momentom 440 Nm. Plug-in hybridné motorizácie ponúknu už štvrtú generáciu týchto motorov, ktoré sú však prepracovanejšie. Batéria má veľkosť 31,2 kW a výkon 100 kW a 440 Nm. Na jedno nabitie by ste mali vedieť prejsť až 100 kilometrov.
Plug-in hybridné konfigurácie nesú označenie GLC 300e 4Matic s kombinovaným výkonom 230 kW a krútiacim momentom 550 Nm, GLC 400e 4Matic s výkonom 280 kW a 650 Nm a posledný z rady plug-in hybridov je GLC 300de 4Matic s výkonom 245 kW a 750Nm. Do ponuky by časom mal prísť aj ostrý model AMG, ktorý bude vychádzať z koncepcie C43. To je však hudbou budúcnosti a nechajme sa prekvapiť.