Najštýlovejší Peugeot súčasnosti príde na trh začiatkom budúceho roka a ponúkne tri typy pohonu. Konkurovať bude Renaultu Arkana.
Peugeot 408, dynamicky tvarovaný fastback vypĺňajúci medzeru medzi modelmi 3008 a 508, stojí na modifikovanej podvozkovej platforme EMP2. Tá je známa jednoduchou zástavbou elektrifikovaného pohonu a inak tomu nebude ani v prípade Peugeotu 408. Jediným neelektrifikovaným motorom bude známy preplňovaný trojvalec s objemom 1,2 litra a výkonom 130 koní. Pohotovostná hmotnosť tohto variantu klesne pod 1,4 tony. Už koncom roka 2023 ho však nahradí mild-hybridná pohonná jednotka. Kto bude chcieť siahnuť po výkonnejších motoroch, musí zvoliť plug-in hybridné motorizácie s výkonom 180 alebo 225 koní, základom ktorých je preplňovaný 1,6-litrový benzínový motor. Na prelome rokov 2023 a 2024 by mala prísť aj čisto elektrická verzia.
Plug-in hybridné verzie dostanú akumulátory s kapacitou 12,4 kWh. Všetky motorizácie so spaľovacími motormi budú spriahnuté s osemstupňovou automatickou prevodovkou.
Známa technika v novom obale
Model 408 je pre Peugeot úplne novým typom auta. Posed v aute má byť vyšší ako v klasickom sedane, ale zároveň nižší ako v SUV. To potvrdzujú aj vonkajšie rozmery. Karoséria je dlhá 4,69 metra, široká 1,85 metra a vysoká len 1,48 metra. Rázvor osí kolies je dlhý 2,79 metra.
Súčasný dizajnový jazyk Peugeotu vozidlu s takto netypickým tvarom mimoriadne prospieva. Peugeot sa nebojí ani experimentovať, keď sa do okrúhlych 20-palcových kolies pokúsil implementovať štvorcový vzor. Automobil bude dostupný v 6 farbách karosérie, vrátane nových Titanium Grey a modrej Obsession Blue (na fotografiách). Aerodynamický odpor vzduchu karosérie je Cd 0,28.
Veľkou výzvou pre konštruktérov a dizajnérov bol vnútorný priestor. Keďže verzia určená pre čínsky trh má byť ťažiskovým modelom Peugeotu na tomto trhu, 408-čka poskytne mimoriadne veľkorysý priestor na zadných sedadlách. Batožinový priestor má základný objem 536 litrov (plug-in hybridy 471 litrov), po sklopení zadných sedadiel vznikne priestor veľký 1611 litrov.
Luxusná výbava
Dizajn prístrojovej dosky je rovnaký ako v prípade hatchbacku 308, takže aj model 408 sa môže pochváliť prístrojovým panelom i-Cockpit, vrátane centrálne položeného 10-palcového multimediálneho systému i-Connect Advanced s prispôsobiteľnými dotykovými ovládačmi. Tento informačno-zábavný systém ponúka možnosť aktualizácie vzduchom a ovládanie hlasom. Vo výbave tiež nebude chýbať audiosystém Focal s 10 reproduktormi, LED matrixové svetlmety, 4 USB porty, bezdrôtové nabíjanie telefónu, 360-stupňový parkovací systém, elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, systém nočného videnia či súbor systémov umožňujúcich poloautonómne riadenie vozidla, o čo sa postará 6 kamier a 9 radarov. Automobil bude vedieť na diaľnici automaticky meniť jazdný pruh. Za príplatok budú k dispozícii hrubšie okná znižujúce akustický diskomfort.
Peugeot 408 sa začne predávať v januári 2023. Vyrábať sa bude vo francúzskom Mulhouse.
[…] dní po premiére Peugeotu 408 predstavuje aj Citroën svoje prvé SUV-kupé. Model C4 X sa v hierarchii značky zaradí medzi C4 […]