Domov SPRÁVY News Zoznámte sa s novým Porsche 911 GT3 R. Je riadne ostré

Zoznámte sa s novým Porsche 911 GT3 R. Je riadne ostré

Zoznámte sa s novým Porsche 911 GT3 R. Pretekárska séria GT3 je ostrá, s výrazne prepracovanými verziami cestných športových áut jazdiacich dvere na dvere na okruhoch po celom svete. Automobilka Porsche preto predstavila svoj špeciál na rok 2023.

Vzhľadom na to, že trieda GT3 využíva systém vyváženia výkonu, aby sa minimalizovali výkonnostné výhody auta, inžinieri Porsche pri navrhovaní nového Porsche 911 GT3 R neuprednostnili priamu maximálnu rýchlosť na trati. Namiesto toho sa zamerali na rozšírenie jeho výkonovej stránky pre väčšiu konzistentnosť na trati.

Vylepšený motor a lepší uhol

Kľúčom k tomu je nový plochý šesťvalec, ktorý sa rozrástol na 4,2-litrový agregát pre širšie rozloženie krútiaceho momentu v celom rozsahu otáčok. Produkuje až 557 koní a ponecháva si štandardné nasávanie. Jeho naklonenie dopredu o 5,5 stupňa umožnilo strmšie nadvihnutie zadného difúzora. Zatiaľ čo určité príslušenstvo posunuli dopredu, aby sa zmiernilo rozloženie hmotnosti modelu 911 so zadným sklonom.

Rovnako ako cestné 911 GT3, aj GT3 R má predné odpruženie s dvojitými priečnymi ramenami. Odpruženie prepracovali pre väčšiu presnosť riadenia a menšie opotrebovanie pneumatík a vzadu dostalo odpruženie viacprvkový dizajn. Zadnú nápravu posunuli o 48 mm dozadu, čím sa predĺžila životnosť zadných pneumatík. Porsche namontovalo na GT3 R tlmiče KW a tvrdí, že niektoré technológie odpruženia auta sú odvodené od 911 RSR, ktoré preteká v jazdeckom seriáli o triedu vyššie. Brzdy dodáva britská firma AP Racing so šiestimi monoblokovými strmeňmi, ktoré vpredu uchytávajú 390 mm kotúče.

Všade samý karbón

Väčšina nafúknutých panelov karosérie GT3 R je z uhlíkových vlákien, čo umožňuje základnú hmotnosť 1 250 kg, ktorá je ľahšia ako cestné auto. Spodnú časť karosérie aerodynamicky optimalizovali, aby sa znížila citlivosť na stúpanie a aby sa dosiahol lepší výkon. Zadné krídlo dostalo úchyty s labutím krkom, ktoré poskytujú čistejšie prúdenie vzduchu pozdĺž spodného povrchu.

Vo vnútri má nový GT3 R volant z uhlíkových vlákien s množstvom osvetlených ovládacích prvkov pre úpravy počas jazdy. Porsche tiež vybavilo 10,3-palcovou digitálnou palubnou doskou, bezpečnostnými sieťami a ochrannou klietkou FIA. Ak vás zaujíma aj cena tohto špeicálu, GT3 R má cenu 511 000 eur pred zdanením.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokMINI Aceman: bez chrómu a kože, zato s pokročilou digitalizáciou
Nasledujúci článokDo Európy sa po rokoch vráti General Motors. Na tieto modely sa môžeme tešiť