Už na jeseň tohto roka začne značka MG ponúkať elektromobil MG4 Electric. Čo o ňom zatiaľ vieme?
MG4 Electric je prvým modelom automobilky stojacim na modulárnej podvozkovej platforme MSP. Elektrický hatchback segmentu C s dĺžkou 4287 mm, šírkou 1836 mm a výškou 1504 mm má expresívne športový dizajn, ktorí kreslili dizajnéri v centrách v Šanghaji aj v Londýne.
Dizajn exteriéru
Svetlá na denné svietenie, ktoré budú mať v závislosti od stupňa výbavy najmenej 28 LED diód, tvorí šesť vertikálnych pruhov z optických vlákien. Dobrou správou je, že okrem automatického prepínania stretávacích a diaľkových svetiel sú svetelné komponenty vybavené funkciou natáčania do zákrut. Dvojkrídlový zadný spojler opticky predlžuje líniu celého auta a zlepšuje prúdenie vzduchu smerom dozadu. Zadné svetlá tvorí dohromady 172 svetelných diód.
Interiér
MG4 Electric ponúka jednoduchý, užívateľsky prívetivý interiér. Kokpit bol navrhnutý tak, aby maximalizoval dostupný priestor. Udialo sa tak pomocou ľahkých, štíhlych prístrojových panelov a ovládacích prvkov, s použitím kvalitných materiálov a precízneho dielenskeho spracovania. Plávajúci dizajn stredovej konzoly vytvára viac priestoru a integruje užitočné funkcie, ako napríklad úložisko pre smartfóny.
Dve kapacity batérie
MG4 Electric bude možné objednať s kapacitou batérie 51 alebo 64 kWh. Batéria s menšou kapacitou umožní dojazd 350 km, s vyššou kapacitou podľa cyklu WLTP až 450 km. Zaujímavosťou akumulátora je, že s hrúbkou iba 11 cm je rovnako tenká, ako napríklad v exkluzívnom elektromobile BMW iX. MG4 Electric minimálne na papieri pôsobí aj ako veľmi zaujímavé šoférske auto. Má totiž pohon zadných kolies a pomer rozloženia hmotnosti 50:50. Súčasťou výbavy budú moderné asistenčné aj bezpečnostné systémy.
Výkon elektromotora v prípade batérie s kapacitou 51 kWh je 125 kW (170 k), variant s väčšou kapacitou batérie ponúkne výkon až 150 kW (204 k). Obe verzie by mali zrýchliť z 0 na 100 km/h za menej než 8 sekúnd a dosiahnuť najvyššiu rýchlosť 160 km/h.
Nová podvozková platforma
Nová modulárna platforma MSP ponúka mnoho výhod, pokiaľ ide o flexibilitu, využitie priestoru, bezpečnosť, zážitok z jazdy, úsporu hmotnosti a pokročilé technológie. Jej škálovateľný dizajn je vhodný pre rázvory v rozsahu od 2650 do 3100 mm, čo automobilke umožňuje navrhovať rôzne štýly karosérie pre rôzne segmenty na rovnakej platforme, od hatchbacku a sedanu až po SUV a dodávky. Táto platforma tak zohrá veľmi dôležitú úlohu v stratégii rastu MG v Európe. Architektúra MSP a súvisiace komponenty sú pripravené aj na implementáciu pokročilých technológií. Napríklad systémové napätie vysoko účinnej elektronickej pohonnej jednotky, je možné zvýšiť zo 400 V na 800 V, aby sa batéria v budúcnosti nabíjala ešte rýchlejšie.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=2Wh8lwa0KrU?ab_channel=MGMotorEurope]
MG4 Electric v súčasnosti prechádza záverečnou fázou testovania na európskych cestách, počas ktorej najazdí 120-tisíc kilometrov. Neskôr by mala prísť aj výkonnejšia verzia s pohonom všetkých štyroch kolies.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=agq5Pngizd4?ab_channel=MGMotorEurope]
[…] MG4 Electric – nový model dobíja Európu a to doslova. Elektrický športový hatchback má … […]