Domov SPRÁVY News TEST BMW X3M Competition – chytí vás za srdce a nepustí

TEST BMW X3M Competition – chytí vás za srdce a nepustí

Jednoduchá chlapčenská radosť a radar na zlé cesty. Aj tak by sa dal opísať zážitok z BMW X3M. Toto auto vám vyčarí úsmev na tvári, ale neodpustí žiadne zaváhanie. 

Ako to už býva zvykom, v prípade modelov M od bavorskej automobilky vám nehrozí, že by ste sa niekedy nudili. Už dávnejšie sme spomínali, že tento rok sa nesie v znamení osláv 50. výročia od vzniku samotnej divízie M. Práve preto ofenzíva modelov z radu divízie M neutícha a do rodiny istotne hrdo patrí aj BMW X3M Competition. Na pohľad zaujímavé SUV v sebe skrýva dušu monštra, ktoré sa pri stlačení plynového pedálu zakusne do vozovky.

Výkon a sila nesklamú

Dosť bolo emócií, poďme na fakty. Pod kapotou modelu X3M sa nachádza benzínový 6-valcový motor Twin-Power Turbo s dvoma turbami a objemom 3 litre. Jeho výkonové parametre vás posadia do sedadla, to myslím doslova. Výkon 375 kW, respektíve 510 koní a krútiaci moment na úrovni 649 Nm v otáčkovom spektre od 2 750 do 5 500 otáčok za minútu. Toto všetko spojené s 8-stupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic so systémom Drivelogic. Pohon sa prenáša na obe nápravy a prináša vám slušný zážitok z jazdy.

BMW X3M Competition dokáže zrýchľovať v priamke impozantne. Hovorí za to aj čas zrýchlenia z 0-100 km/h. X3M Competition to zvládne za 3,8 sekundy. Svoj bavorský pôvod určite nezaprie riadenie, ktoré je pomerne presné a príjemne vás vtiahne do deja na ceste. Čo už je horšie, je podvozok. Nie, že by bol zlý, ale kvalita našich ciest a tuhosť podvozka spolu akosi neladia. Na dobrých a kvalitných asfaltoch oceníte tuhosť a presnosť, no na klasických slovenských cestách sa z X3M stáva doslova „kostitras“.

Spoznáte ho z každej strany

Samotný dizajn zostáva vecou subjektívnych názorov. Mne osobne sa páči a celkovému vzhľadu napomáha aj voľba farby s označením Marina Bay Blue. Auto doslova prekukne a jeho výrazné črty sú tak ešte viac podčiarknuté. Modrá farba doplnená čiernymi a karbónovými doplnkami spolu jednoducho ladia. Znak X3M na prednej „ľadvinke“ vás hneď upozorní, s kým máte česť. Dynamicky tvarované karbónové spätné zrkadlá, predné decentné „lipko“ a čierna maska, to všetko tvorí agresívny vzhľad X3M Competition.

Pri pohľade zboku už klasicky umiestnený znak X3M na blatníku a inak silueta štandardnej X3-ky. Zadok krásne začína ukončením strechy v podobe decentného spojleru. Spodnej časti zasa dominujú koncovky 2 koncovky po dva výfuky, ktoré sú umiestnené vo vkusnom čiernom difúzore. Ako detail odznak X3M Competition, aby aj tí za vami vedeli, kto sa pred nimi nachádza. Okrem vizuálu je dôležitý aj zvuk, čomu pomáhajú spomínané koncovky výfukov, ktoré do sveta púšťajú pomerne slušný orchester.

Keď sa luxus snúbi s technológiami

Presuňme sa do interiéru a začnime rovno faktom, že po nastúpení vás obklopí koža Merino v spojení s čiernou Alcantarou a prešívaním s názvom Midrand Beige, za ktoré si mimochodom priplatíte zhruba 930 eur. Inak sa dostanete do kokpitu, ktorý disponuje azda všetkým, čo by ste v BMW hľadali. Určite však treba vyzdvihnúť viaceré detaily, ktoré uľahčujú život vodiča a posádky. Pre vodiča skvele zvládnutý Head-up displej s dobrou viditeľnosťou aj počas slnečných dní. Rovnako tak systém kamier, ktorý umožní 360° pohľad okolo celého vozidla splní svoju funkciu.

Pre detailistov určite neuniknú krásne prešívané bezpečnostné pásy M, decentné podsvietenie interiéru a ovládanie multimédií gestami. Priestor na zadných sedadlách nie je síce kráľovský, ale istý komfort vám ponúkne aj napriek faktu, že za volantom bude sedieť niekto vyššej postavy. Batožinový priestor má 813 litrov a po sklopení zadných sedadiel ponúkne až 1 775 litrov.

Hlad je prezlečený smäd

V prípade BMW X3M Competition jednoznačne platí, že vám vyčarí úsmev na tvári. No tento úsmev vás čosi aj bude stáť, teda, ak sa rozhodnete dotankovať 65-litrovú nádrž, ktorou X3M disponuje.

BMW M8 Cabrio to je 625 koní a 750 Nm! - Startstop.sk - TEST

Meranie spotreby nám poskytlo viacero zaujímavých dát, ktoré sme nakoniec zjednotili do priemernej spotreby 12,6 litra na 100 kilometrov. Tento údaj nie je na viac ako 500-koňové auto vôbec zlý. V meste si vypýta niečo okolo 15 litrov a na okreskách sa kľudne dostanete aj pod 11 litrov. V prípade ľahšej nohy spotreba klesne aj pod 10 litrov benzínu. Diaľničná spotreba zase osciluje na úrovni okolo 12-13 litrov.

Zhrnuté a podčiarknuté, BMW X3M vďaka svojim schopnostiam určite nesklame. Neberte to zle, ak napíšem, že v tomto prípade rozhodne nejde o rodinné vozidlo. Minimálne ak nie ste srdcom pretekár, niektoré jeho prednosti neoceníte. Tvrdší podvozok, ostré riadenie a neskutočné zrýchlenie však zahrejú pri srdiečku tých skutočných milovníkov áut. A to za to rozhodne stojí. Keď si k tomu pripočítame zaujímavé a moderné technológie, X3M Competition je balík modernej radosti bez kompromisov. Aby som nezabudol, rád by som osobitne pochválil predné laserové svetlomety. Tie doslova režú tmu svojim svetelným výkonom.

Aká je cenovka?

Určite vás zaujíma aj cena takéhoto unikátneho modelu. No a ak čakáte vysoké čiastky, nesklamem vás. BMW X3M Competition rozhodne nebude auto pre každého. Jeho cenovka v prípade modelu X3M začína na hodnote 92 850 eur. V prípade, že sa rozhodnete priplatiť si všetku výbavu, tak cena ako aj v prípade nášho testovaného vozidla dosiahne hodnotu 115 010 eur.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R6
Zdvihový objem 2 993 cm3
Max. výkon 375 kW / 510 koní
Emisná norma Euro 6
Palivo benzín
Pohon AWD
Prevodovka automatická, 8-stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 726 mm
Šírka 1 897 mm
Výška 1 669 mm
Rázvor náprav 2 865 mm
Objem palivovej nádrže 65 l
Maximálna rýchlosť 285 km/h
Objem batožinového priestoru 813 l
Rozmer pneumatík 255/40 R21
SPOTREBA
Mesto 14,7 l
Diaľnica 12,8 l
Okresky 10,9 l
Priemer 12,6 l
CENA
Základná cena modelu od 92 850 €
Cena testovanej verzie 115 010 €

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokDodge Charger sa vracia v lukratívnej 1000-kusovej verzii Super Bee
Nasledujúci článokToyota Supra na elektrinu a vodíková Mazda, toto nie je sci-fi