Domov SPRÁVY News Subaru Crosstrek je náhrada za XV s hybridným pohonom a vyšším komfortom

Subaru Crosstrek je náhrada za XV s hybridným pohonom a vyšším komfortom

Automobilka Subaru predstavila už tretiu generáciu svojho modelu typu crossover. Tentokrát však s názvom Crosstrek.

V USA prebieha aktuálne autosalón v Detroite, no Subaru sa rozhodlo využiť domácu japonskú pôdu na predstavenie nového modelu. Touto novinkou je crossover s názvom Crosstrek. Dostane veľmi náročnú úlohu, nahradiť odchádzajúci model s názvom XV. Za touto náhradou však nemusíte hľadať nič závažné. Ide iba o zmenu názvu modelu a jeho novú generáciu. Model Crosstrek zdieľa svoj základ s modelmi Impreza a Levorg.

Podobne ako Impreza a Levorg

Tretia generácia crossoveru od Subaru zostáva postavená na platforme SGP (Subaru Global Platform). Udiali sa na nej isté zmeny, ktoré prinesú lepší komfort pre posádku. Niektoré z nich dokonca nový Crosstrek preberie od spomínaných súrodencov Impreza a Levorg. Crosstrek tak dostane podstatne tuhšiu karosériu s lepším odhlučnením interiéru. V rámci dizajnu sa dá hovoriť najmä o evolučných zmenách, nečakajte preto žiadnu divočinu v porovnaní s XV. Model Crosstrek sa chce hrdo hlásiť k dvom generáciám svojich predchodcov.

Rozmery Crosstreku sú podobné XV. Dĺžka 4 480 mm, šírka 1 800 mm a výška 1 580 mm. Rázvor oproti XV narástol o 5 mm na celkových 2 670 mm. Svetlá výška sa znížila o 20 mm z pôvodných 220 mm na 200 mm. Interiér nepriniesol žiadne zásadné prekvapenia. Dostal väčšiu 11,6-palcovú obrazovku infotainmentu, ktorá je orientovaná na výšku. Všetko ovládanie v Subaru presunuli práve na spomínanú obrazovku. O tom, či verzia v Európe dostane aj digitálny prístrojový štít, nemáme zatiaľ oficiálne informácie.

ssangyong-torres-evx

Väčší komfort vďaka dômyselným nápadom

Subaru zapracovalo aj na ukotvení predných sedadiel. Ich koľajničky pripevnili priamo na karosériu, čím sa majú viac utlmiť vibrácie prenášané do interiéru. K lepšiemu komfortu pomôžu aj prepracované sedadlá, navrhnuté tak, aby dbali na správny posed a držanie panvy. Riadenie si prešlo tiež procesom vylepšenia. Vďaka elektrickému posilňovaču je ovládanie podstatne jednoduchšie. Subaru Crosstrek dostane aj bezpečnostnú technológiu s názom EyeSight, o ktorej si môžete prečítať viac v našom nedávnom článku.

Keďže predstavenie Subaru Crosstrek sa udialo v Japonsku, predstavený model spĺňal japonskú špecifikáciu. Zatiaľ sa špekuluje iba o jednej motorizácii s hybridným ústrojenstvom. Toto pohonné ústrojenstvo má tvoriť dvojlitrový spaľovací motor s priamym vstrekovaním a elektromotor e-Boxer. Tomuto partnerstvu má napomáhať prevodovka CVT – Lineartronic. Výkon ani krútiaci moment zatiaľ zverejnený nebol. Na domáci japonský trh sa dostane Crosstrek v priebehu budúceho roka a následne sa rozšíri aj na ďalšie trhy. Na európsku špecifikáciu si preto ešte musíme počkať.

50 rokov od prvej štvorkolky

Automobilka Subaru zároveň oslavuje okrúhle výročie. Ubehlo už 50 rokov od prvého predstavenia ich vlastného pohonu 4×4. Ich prvé sériovo vyrábané vozidlo s pohonom oboch náprav bolo Subaru Leone 4WD Estate Van. Od roku 1972 automobilka vyrobila viac ako 21 miliónov modelov s pohonom oboch náprav. Tým najvýraznejším znakom symetrického pohonu oboch náprav Subaru sa stalo symetricky usporiadané hnacie ústrojenstvo s horizontálne umiestneným motorom Boxer.

Aj práve preto Subaru naďalej rozvíja svoj vlastný pohon všetkých štyroch kolies, ktorý je charakteristický veľmi dobrými jazdnými vlastnosťami pri rôznych podmienkach na vozovke. Prechod k elektrickému pohonu nič nemení na plánoch poskytovať maximálne potešenie z jazdy a pocit istoty svojim zákazníkom. Aj vďaka pohonnému ústrojenstvu e-Boxer dokážu ďalej rozvíjať svoje schopnosti v pohone oboch náprav v elektrifikovaných modeloch Subaru.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJSubaru
Predchádzajúci článokDacia MANIFESTO je autom, v ktorom sa môžete sprchovať (a nielen to)
Nasledujúci článokAmerický Maybach? Lincoln Navigator One je autom, do ktorého je lepšie nastúpiť zadnými dverami