Mitsubishi predstavilo novú generáciu obľúbeného crossoveru ASX. Prečo vyzerá ako Renault Captur?
Mitsubishi začalo postupne odhaľovať prvé detaily o novej generácii ASX začiatkom tohto roka. Bolo známe, že bude stáť na aliančnej podvozkovej platforme a bude využívať aj jej techniku. No nečakali sme, že dizajnových odlišností v porovnaní s Capturom bude až tak málo. Na svete sú tak ďalšie automobilové dvojičky.
Model ASX je pre Mitsubishi na európskom trhu relatívne kľúčový. Doteraz sa preň rozhodlo až 380-tisíc zákazníkov. Novinka sa pokúsi na tieto úspešné čísla nadviazať, ale bude tak musieť urobiť so zaviazanými rukami.
Nájdi päť rozdielov (alebo aspoň jeden)
Dizajn si môžete pozrieť na fotografiách a necháme na vás, nakoľko sa vám príbuzenstvo s Capturom pozdáva. My len doplníme, že Mitsubishi ASX sa bude predávať v šiestich farbách karosérie vrátane dvojfarebných prevedení a so 17 alebo 18-palcovými diskami kolies. Vonkajšie rozmery auta sú 4228 x 1797 x 1573 mm, rázvor osí kolies je dlhý 2639 mm.
Interiér je tiež veľmi povedomý. Batožinový priestor má základný objem 332 litrov, posunutím zadného radu sedadiel do krajnej polohy ho bude možné zväčšiť o 69 litrov. Po vzore Renaultu dostalo ASX hands-free kartu na otváranie a zatváranie auta. Stačí teda mať kartu pri sebe – po priblížení sa k autu sa automaticky odomkne a naopak, akonáhle odstúpite od auta na vzdialenosť dlhšiu ako 1 meter, auto sa zatvorí. Displej na palubnej doske v závislosti od výbavy bude mať uhlopriečku dlhú 7 alebo 9,3 palca. Na zákazníkov čakajú tri úrovne prístrojového panelu. V základnom prevedení sa objavia analógové budíky, zlatá stredná cesta obsahuje prispôsobiteľný 7-palcový displej a tá najlepšia 10-palcovú obrazovku.
Mitsubishi ASX tak bude k dispozícii aj so systémom voľby jazdných režimov Multi-Sense, ktorý už dobre poznáme z vozidiel značky Renault. Len pre pripomenutie, obsahuje 3, resp. 4 jazdné režimy. ECO ako základný režim pre hospodárnu prevádzku, režim Sport, individuálny režim Multi-Sense s prispôsobiteľným ambientným osvetlením s výberom z 8 farieb a plug-in hybrid bude mať aj režim Pure pre čisto elektrickú jazdu.
Pestrá ponuka motorizácií
Motorizácie Mistubishi ASX boli známe už dávno pred premiérou, tak si ich len pripomeňme. Základnou pohonnou jednotkou bude preplňovaný trojvalec 1.0 MPI-T s výkonom 91 koní kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Väčší, štvorvalcový motor s objemom 1,3 litra disponuje priamym vstrekovaním paliva a mild hybridnou technológiou. Štandardne bude spriahnutý s manuálnou prevodovkou (140 koní), prípadne so 7-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou (158 koní). Full hybrid bude používať 1,6-litrový motor a elektromotor s batériovou kapacitou 1,3 kWh. Tento hybridný pohon bude štandardne spätý s automatickou prevodovkou. A nakoniec plug-in hybrid bude mať taktiež 1,6-litrový motor, no až dva prídavné elektromotory s kapacitou batérií 10,5 kWh. Aj toto prevedenie bude štandardne spriahnuté s automatickou prevodovkou.
Mitsubishi ASX bude schádzať z výrobnej linky v španielskom závode Valladollid, na ktorej sa vyrába aj Captur. Začiatok predaja je naplánovaný na marec 2023. Na budúcu jeseň sa predstaví aj nový Colt, ktorý však bude zrejme opäť len preznačkovaným Cliom.