Dvanásť rokov po premiére prvého Audi R8 GT uvádza Audi na trh druhé vydanie tohto vzrušujúceho jazdeckého auta. Počet vyrobených kusov tejto atraktívnej zadokolky bude limitovaný na 333, výkon atmosférického desaťvalca sa prehupol cez 600 koní.
Audi R8 GT sa lúči s motorom V10. Základný výkon tejto charizmatickej pohonnej jednotky bol zvýšený z 562 na 602 koní. Audi R8 GT tak zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, hranicu 200 km/h dosiahne za 10,1 sekundy. Najvyššia rýchlosť je 320 km/h.
7-stupňová dvojspojková automatická prevodovka dostala zmenený prevodový pomer, takže športiak na všetkých prevodových stupňoch ohromuje ešte lepšou akceleráciou. Novinkou je jazdný režim Torque Rear umožňujúci vybrať si jeden zo 7 úrovní nastavenia stabilizačného systému. Ovládať sa bude otočným gombíkom umiestneným na volante.
Hmotnosť vozidla je 1570 kg. Audi R8 GT stojí na 20-palcových 10-lúčových kovaných kolesách obutých do pneumatík Michelin Sport Cup 2. Štandardom sú karbón-keramické brzdy aj anatomicky tvarované sedadlá s červenými bezpečnostnými pásmi. Predný stabilizátor je vyrobený z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami.
Karbónový bodykit
Aby sa nové Audi R8 GT odlíšilo od jeho príbuzných, je vybavené prídavnými dielcami. Prvým rozlišovacím znakom je čierny nápis „R8 GT“ na zadnej časti. Aj ostatné emblémy sú v čiernej farbe. S balíkom Carbon Aerokit vyvinutom v aerodynamickom tuneli, poskytuje lepšiu stabilitu na ceste, a teda aj vyššiu rýchlosť v zákrutách. Celkovo sa tento balík skladá z nasledujúcich doplnkov: predný spojler, lemy, kryty bočných prahov, aerodynamické prvky na bokoch zadného nárazníka, difúzor a vysúvateľné zadné krídlo.
Interiér je spracovaný v kombinácii čiernej a červenej. Číslovanie edície sa nachádza v strede stredového tunela vedľa páky voliča prevodovky. Prvé kusy plánuje Audi dodať začiatkom budúceho roka. Cena zatiaľ nebola zverejnená.
Ide o poslednú verziu Audi R8, nakoľko s nástupcom sa už nepočíta. Príčinou sú nielen prísne emisné limity, ale najmä slabší predaj. Zákazníci v tomto segmente uprednostňovali viac Lamborghini Huracán, ktoré malo podobnú techniku ako R8. Napriek tomu sa R8 výrazným spôsobom zapíše do dejín Audi a budeme naň spomínať ako na superšportový automobil, s ktorým sa dalo jazdiť každý deň.