Domov SPRÁVY News Alpine A110 R sa zachcelo jazdiť po okruhoch. Bude ten výkon stačiť?

Alpine A110 R sa zachcelo jazdiť po okruhoch. Bude ten výkon stačiť?

Radikálnejšia verzia ľahkonohého Alpine A110 je konečne tu. Automobil inšpirovaný motoristickým športom má plno karbónu, vyšší výkon a lepšiu ovládateľnosť.

Pokiaľ to nepreženiete s hmotnosťou, výkonu netreba až tak veľa. To je aj príklad nového Alpine A110 R. Kompaktný športiak schudol 34 kg na výsledných 1082 kg. Jeho preplňovaný štvorvalec s objemom len 1,8 litra disponuje najvyšším výkonom 300 koní. To stačí, aby akceleroval z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy.
Lepšia aerodynamika
Do Alpine A110 R bolo pridaných hneď niekoľko funkcií inšpirovaných svetom motoristických pretekov. Aerodynamika bola vyvíjaná vo veternom tuneli používanom v F1. Väčšiu stabilitu vo vysokých rýchlostiach teraz zabezpečuje prepracované zadné krídlo, zakrytý podvozok, zadný difúzor a disky kolies z uhlíkových vlákien. Variant R generuje pri maximálnej rýchlosti o 29 kg vyšší prítlak ako Alpine A110 S s paketom Aero Kit. Zároveň sa znížil odpor vzduchu karosérie o 5 %. Maximálna rýchlosť sa tak posunula na hranicu 285 km/h. Zadný difúzor je teraz širší a vytvára rýchle prúdenie vzduchu cez podvozok, čím spôsobuje väčší pokles tlaku. Vertikálne umiestnené bočné klapky znižujú aerodynamické turbulencie.
Karbónová kúra 

Rozsiahlou aplikáciou karbónu sa podarilo znížiť pomer hmotnosti a výkonu na 3,6 kg/k. Vzdialenosť 1 km s pevným štartom pokorí Alpine A110 R už za 21,9 sekundy. Z karbónu je vyrobená kapota (mínus 2,9 kg), disky kolies (mínus 12,5 kg) a dokonca aj zadné okno. Na ňom nájdete tiež dva nasávacie otvory a ikonickú snehovú vločku značky Alpine. Dokonca aj sedadlá sú vyrobené výlučne s karbónu, čo pomohlo ušetriť ďalších 6 kg. Vybavené sú 6-bodovými bezpečnostnými pásmi. 

7-stupňová mokrá dvojspojková automatickou prevodovka posiela na zadné kolesá krútiaci moment 340 Nm pri 2400 ot./min. Najvyšší výkon 300 koní je k dispozícii pri 6300 ot./min. Svetlá výška bola znížená o 1 cm, vďaka hydraulicky nastaviteľným tlmičom je možné svetlú výšku znížiť o ďalší centimeter. Pružiny sú vpredu aj vzadu o 10 % tuhšie. Alpine A110 R obúva pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 s rozmermi 215/40 R18 vpredu a 245/40 R18 vzadu. Modifikáciou prešiel aj zvuk. Odstránil sa výfukový ventil a kvôli odstráneniu zvukovej izolácie motora a menšej zvukovej izolácii kabíny si teraz posádka vychutná živočíšnejší prejav preplňovaného štvorvalca. 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

ssangyong-torres-evx

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBMW M Hybrid V8 je pripravené dobyť Le Mans a útočiť na tituly
Nasledujúci článokMaybach triedy S od Brabusu? 600 koní a tá cena vás posadí na zadok