Facelift triedy A je pre Mercedes veľmi dôležitým krokom v životnom cykle tohto modelu. Aj napriek tomu, že ide o najmenší model Mercedesu, žne obrovské úspechy na viacerých trhoch. Mercedes triedy A bol napríklad v roku 2021 štvrtým najpredávanejším autom v Británii. Mercedes jej dal množstvo vylepšení zvnútra aj zvonka, aby ju osviežil na nasledujúce obdobie.
Exteriér triedy A zažil facelift a treba uznať, že prináša zaujímavé novinky. Predný nárazník má mierne odlišné otváranie spodnej mriežky a prepracovanú samotnú hlavnú mriežku. Aj napriek tomu dostal facelift ešte väčšie logo s trojcípou hviezdou. Kapota má dve výrazné línie na zvýšenie vizuálnej agresivity. K dispozícii sú na výber disky vo veľkosti až 19 palcov a vzadu sa statusom „nový“ môže pýšiť difúzor a brzdové svetlá.
Nebojí sa súboja
Facelift triedy A chce opäť súperiť s modelmi ako Audi A3 a BMW radu 1 na trhu prémiových hatchbackov. Kľúčovým bojiskom sa stávajú interiérové technológie. Odchádzajúci model disponoval v štandarde sedempalcovou obrazovkou a 10,25-palcovým displejom. Ako voliteľná výbava bola k dispozícii dvojica 10,25-palcových displejov. Mercedes si túto zostavu ponechal aj pre faceliftovaný model.
Čo sa zmenilo, je samotný informačno-zábavný systém, pretože auto dostalo najnovšiu generáciu MBUX. Štýl zobrazenia môžete zmeniť z takzvaného „Classic“ módu, ktorý zobrazuje obvyklé relevantné informácie pre vodiča, na „Sport“ s výraznejším otáčkomerom. Na výber je aj zobrazenie „Discreet“ pre celkovo menej informácií a menej rušivých elementov.
Výbavou asi nesklame
K dispozícii je aj doplnková výbava, ako je ďalší port USB-C a snímač odtlačkov prstov. Kompatibilita smartfónov s Apple CarPlay a Android Auto Wireless už patrí do samozrejmých vecí vo výbave. Vylepšenie MBUX tiež znamená, že hlasová asistencia je schopnejšia dialógu a učenia. Posilnená je bezpečnostná technológia s novým balíkom „Driver Assistance Package“, ktorý pridáva asistenta na udržiavanie v jazdnom pruhu a aktívne ovládanie riadenia. Nová trieda A dostane vo faceliftovanej verzii „Parkovací balík“. Tento balík uľahčí parkovanie a ponúka 360-stupňovú kameru na pomoc pri parkovaní pomocou 3D obrazu.
Mercedes dal faceliftovanej triede A aj niekoľko nových možností pohonu. Každý benzínový motor je teraz elektrifikovaný. Sériovo so sedemstupňovou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou. Nový mild-hybridný systém má 48 V elektromotor. Mercedes tvrdí, že tento elektromotor podporuje agilitu pri rozjazde s dodatočným výkonom 13 koní.
Od základu vyššie
Najnižší model A180 začína s výkonom 134 koní a krútiacim momentom 230 Nm zo svojho mild-hybridného 1,3-litrového štvorvalcového benzínového motora. Zrýchlenie je 9,2 sekundy z 0 na 100 km/h a maximálna rýchlosť 215 km/h. Ďalším na rade je A 200, ktorý používa rovnaký motor ako A 180, ale vyladený na 161 koní a krútiaci moment 270 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 8,2 sekundy a dosiahne rýchlosť 225 km/h.
Nad nimi je A 220 s pohonom všetkých kolies 4MATIC. Používa 2,0-litrový štvorvalcový motor s výkonom 188 koní a krútiacim momentom 300 Nm. To stačí na 7,1-sekundový čas z 0 na 100 km/h a maximálnu rýchlosť 235 km/h. A 250 s výkonom 221 koní zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 225 km/h. Mercedes sa rozhodol zotrvať aj pri naftových variantoch triedy A. Ponuka začína modelom A 180 d, ktorý má výkon 114 koní a krútiaci moment 280 Nm z 2,0-litrovej štvorvalcovej jednotky – čo stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,9 sekundy.
Diesel žije!
Existujú aj výkonnejšie nafťáky, a to modely s označením A 200 d s výkonom 148 koní a A 220d s výkonom 188 koní. Oba modely prichádzajú v prepracovanej verzii rovnakého motora. Pokiaľ ide o plug-in hybridy, hnacie ústrojenstvo modelu A 250 e vyvinuli na zlepšenie výkonu. V ponuke je o 7 koní viac (teraz celkovo 161 koní) a krútiaci moment 270 Nm.
Facelift priniesol aj zvýšenú účinnosť elektrického dojazdu. A 250 e teraz dokáže dosiahnuť 80 km čisto elektrického chodu. Rýchlosť nabíjania sa zrýchlila zo 7,4 kW na 11 kW. Mercedes tvrdí, že rýchlosť jednosmerného nabíjania na 80 percent sa nemení, s očakávanou dobou nabíjania 25 minút.
Facelift dostalo aj “Béčko”
Trieda B sa v segmente MPV nestretáva s príliš veľkou konkurenciou. To jej prináša istú výhodu, ale aj povinnosť prinášať na trh v tomto segmente inovácie. Nové “Béčko” prináša pomerne športovo ladený strih, zmenenú prednú masku a rovnako ako trieda A aj 19-palcové disky. Zadné svetlá už v štandarde budú mať LED technológiu a malé krídelká pre lepšiu aerodynamiku.
Pod kapotou sa budú nachádzať benzínové aj dieselové motory. Výkonové spektrum v benzínových variantoch začne na 136 koňoch a skončí na 225 koňoch. V prípade naftových modelov začína výkonové spektrum na 115 koňoch a končí pri 190 koňoch. K dispozícii je aj plug-in hybridný model B 250 e s benzínovým a elektrickým motorom s celkovým výkonom 163 koní.
AMG bez výnimky
Facelift dostali aj výkonné modely A 35 a A 45 AMG. Facelift neprináša žiadne zmeny v údajoch o výkone, Mercedes však zapracoval na vonkajšom dizajne týchto modelov. Mercedes hral s týmto faceliftom tak povediac na istotu. Pridal nové predné svetlomety, prepracovanú mriežku chladiča „Panamericana“ špecifickú pre AMG a nové logo na kapote.
Predný nárazník dostal nový dizajn spodnej hrany v spojení s prepracovanými bočnými otvormi pre prívod vzduchu. Modely AMG majú rovnako k dispozícii nové, 19-palcové zliatinové disky. Vzadu môžeme vidieť nové prepracované zadné svetlá a spojler. Dve okrúhle koncovky výfuku odlišujú model A 35 od modelu A 45, ktorý má až štyri reálne koncovky výfuku.
Limitovaná edícia a najnovší systém
Vnútri nových hot-hatchov AMG sa nachádza volant AMG Performance. Tento volant sa odteraz stáva štandardom pre modely AMG Performance spolu so športovými sedadlami. Rovnako ako štandardná trieda A, aj A 35 a A 45 majú najnovší systém MBUX s vylepšenou hlasovou asistenciou a novými ponukami na displeji vodiča.
Príchod faceliftovaného Mercedesu-AMG A 45 sa zhoduje s uvedením AMG Street Style Edition. Limitovaná edícia vychádza z modelu A 45 S a je vyhotovená v laku „grey magno“ s oranžovými akcentmi. Aerodynamický balík pridáva výrazný zadný spojler. V kabíne sa AMG Street Style Edition dodáva s čiernymi sedadlami Performance, prešívanými oranžovou farbou a na opierkach hlavy je vyšité logo „A 45 S“.
Titul „najvýkonnejší“ nestratil
Facelift A 35 poháňa hybridná verzia 2,0-litrového preplňovaného štvorvalca z predfaceliftovaného modelu. Mercedes tvrdí, že nový 48 V pomocný zdroj pridáva ďalších 13 koní pri štarte, ale celkový výkon zostáva rovnaký. Ide presne o výkon 301 koní a krútiaci moment 400 Nm. Zrýchlenie z 0-100 km/h trvá 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.
AMG A 45 si drží svoj titul najvýkonnejšieho hatchbacku v predaji s turbodúchadlom preplňovaným 2,0-litrovým štvorvalcovým benzínovým motorom s výkonom 415 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Rovnako ako v A 35 sa sila prenáša na všetky štyri kolesá. Výsledkom toho dokáže A45 zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a obmedzená maximálna rýchlosť dosahuje 270 km/h.