BMW M2 ostáva tak, ako si ju pamätáme. Auto orientované na šoférske zručnosti s pohonom zadných kolies a čo je najdôležitejšie, na výber bude automatická aj manuálna prevodovka.
BMW konečne odhalilo novú generáciu modelu M2. Ten dokončil ofenzívu divízie M na trhoch a oslavy 50teho výročia založenia. BMW M2 ostáva verný tradícií a to ako dvojdverový model, ktorý dokáže pretaviť každé jedno naštartovanie do čistej blaženosti.
Prvá generácia modelu M2 bola predstavená pred siedmymi rokmi a to v roku 2015. Po uvedení na trh sa BMW M2 stalo najpredávanejším modelom rady M. Celosvetovo sa predalo takmer 60.000 kusov tohto vozidla. Nie každý však túžil po zábavnom aute s manuálnou prevodovkou. Takýchto kusov bolo vyrobených iba 10%.
Rozdelenie táborov
Novinka v porovnaní s minulou generáciou je o 119 mm dlhšia (4.580 mm), 16 mm širšia (1.887 mm) a 11 mm nižšia (1.403 mm). Rázvor kolies oproti minulej generácií narástol o 54 mm (2.747 mm), čo prinesie viac priestoru na nohy ako pre predných, ale aj zadných pasažierov.
Únik fotografií spred pár týždňov poukazuje na to, že nové BMW M2 je oproti predchádzajúcej generácií iné. Doslova. Predná aj zadná časť bude všetkých rozdeľovať na dva tábory. Funkčnosť však svätí prostriedky a v tomto prípade sa jedná o výkonné chladenie s optimálnou aerodynamikou.
Predná časť vozidla zaujme na prvý pohľad ihneď veľkou maskou chladiča v tvare ľadviniek. Spodné nasávacie otvory, ktoré sú špecifické pre modely s prívlastkom M majú takmer 90° tvary a zaisťujú efektivitu pri chladení motora a bŕzd. Predné svetlomety využívajú full-LED technológiou a za príplatok budú k dispozícií aj adaptívne LED svetlomety.
Azda najväčšou zmenou sú široké blatníky pripomínajúce tuningovú dielňu v Amerike. Silueta zaujme svojou dlhokánskou kapotou a krátkymi prevismi. Do ponuky prichádza za príplatok aj možnosť karbónovej strechy, ktorá dokáže zhodiť z celkovej hmotnosti 6 kilogramov. Zadná časť zaujme horizontálnymi líniami, no pozornosť zaujmú určite odrazky zasadené do okrajov nárazníka.
Motorizácia poteší
Ponuka lakovania pozostáva z dvoch pastelových a troch metalických farieb. Novinka bude obutá na 19“ kolesách s rozmermi 275/35 vpredu a 20“ kolesami 285/30 vzadu. Za príplatok budú k dispozícií aj 20“ a 21“ kolesá.
Pod kapotou BMW M2 sa bude nachádzať dobre známy 3,0-litrový šesťvalec M TwinPower Turbo s maximálnym výkonom 338 kW / 460 koní. Maximálny krútiaci moment bude dosahovať hodnotu 550 Nm. Motor s takýmto výkonom je osadený špeciálnym systémom mazania a chladenia, aby bol schopný zvládať každodennú premávku a taktiež aj rýchle časy na okruhoch.
Motor je spriahnutý s osemstupňovou prevodovkou M Steptronic, no k dispozícií bude aj šesťstupňová manuálna prevodovka. Automat zvládne šprint z pokoja na 100 km/h v priebehu 4,1 sekundy, manuálu to trvá o 0,2 sekundy dlhšie. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, no vie sa odblokovať na 285 km/h.
Najlepšia možná konfigurácia
Podvozok, ktorým nové BMW M2 disponuje bol pôvodne vyvíjaný pre modely M3/M4. Rozloženie hmotnosti je ako inak 50:50 a nechýba vysoká tuhosť karosérie. Tuhosť karosérie je zvýšená vďaka eM-kovým výstuhám, ktoré spájajú horné uloženie tlmičov s prednou časťou vozidla.
M špecifikácia prednej nápravy je oddelená dvojitými spodnými ramenami, ktoré tvoria novo vyvinuté hliníkové priečne ramená s guľovými čapmi. Vzadu sa nachádza 5-prvková náprava s M komponentami. Štandardom je taktiež adaptívny M podvozok s elektronickými riadenými tlmičmi.
Interiér ponúkne to, na čo sme pri BMW zvyknutí. Vnútri nájdete športové sedadlá s čalúnením v kombinácií Sensatec/Alcantara. K dispozícií budú taktiež exkluzívne M športové sedadlá s výraznými bočnicami, či eMkové karbónové škrupinové sedadlá. Stredobodom pozornosti bude 12,3“ digitálny prístrojový štít spolu s 14,9“ infotainmentom, ktorý využíva najnovšiu generáciu BMW iDrive 8. Vozidlo je vybavené 5G konektivitou, osobnou eSim a chýbať nebude rada asistenčných systémov.
Tlačidlo M Mode je súčasťou panelu stredovej konzoly a ponúka jazdné režimy ako Road, Sport a Track. Systém Sport obmedzuje rozsah asistenčných systémov na minimum. Režim Track je určený pre závodné okruhy.
Predaj BMW M2 začne celosvetovo v apríli 2023. Slovenská cena bude začínať na hodnote 72.000 € s automatickou prevodovkou. Pokiaľ ste fanúšikom manuálnej prevodovky, za ňu budete priplácať cca 500 €.