Mercedes vypustil svoj hybridný hyperšport AMG One do Zeleného pekla a je z toho najrýchlejšie kolo medzi produkčnými vozidlami.
Najrýchlejšie kolo na slávnom okruhu Nordschleife má teraz čas 6 minút, 35 sekúnd a 183 tisícin. Za volantom sedel profesionálny nemecký jazdec Maro Engel. Mercedes k dosiahnutému času uviedol, že trať bola na mnohých miestach vlhká a špinavá. Mercedes-AMG One dodržalo pravidlá platné pre sériové vozidlá a použilo pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Počas jazdy auto dosiahlo maximálnu rýchlosť 338 km/h. Mercedes tvrdí, že auto je identické so štandardným modelom, ktorý by mal byť zákazníkom dodaný do konca roka. Pre rekord okruhu bol použitý jazdný režim „Race Plus“, ktorý nastaví aktívnu aerodynamiku na najvyšší prítlak a zároveň zníži auto o 37 mm vpredu a 30 mm vzadu.
Porsche zostáva na čele
Celkový rekord na Ringu drží stále značka Porsche s časom 5 minút, 19 sekúnd, 55 tisícin, ktorý dosiahlo Porsche 919 Hybrid Evo. Auto je vývojovým prototypom Le Mans, na ktorom nemecká značka súťažne pretekala, a vo svojom najrýchlejšom kole dosiahlo maximálnu rýchlosť až 368 km/h. Rekord okruhu s pohonom predných kolies aktuálne drží Renault Mégane RS Trophy R (7 minút, 40 sekúnd 1 tisícina), najrýchlejším štvordverovým automobilom je Jaguar XE SV Project 8 (7:21,20, paradoxne, ide o dvojsedadlové auto) a najrýchlejším elektromobilom je VW ID.R s časom 6:05,34.
Technický zázrak
Mercedes-AMG One zaujme nielen hybridným pohonom Formuly 1 E PERFORMANCE, ale aj ďalšími technológiami z motoristického športu. Reč je napríklad o monokoku z uhlíkových vlákien, karosérii z uhlíkových vlákien, nosnej jednotky motora a prevodovky, aktívnej aerodynamike či zavesení typu push-rod. Dvojmiestny športiak so svojimi komplexnými technológiami ponúka v niektorých prípadoch dokonca viac ako monopost F1. Je vybavený plne variabilným pohonom všetkých kolies AMG Performance 4MATIC+ s hybridným pohonom zadnej nápravy a elektricky poháňanej prednej nápravy s vektorovaním krútiaceho momentu. Dokáže tiež jazdiť aj čisto na elektrinu.
Hybridný pohonný systém pozostáva z preplňovaného spaľovacieho 1,6-litrového benzínového šesťvalca s celkovo štyrmi elektromotormi. Jeden bol integrovaný do turbodúchadla, ďalší bol nainštalovaný priamo na spaľovací motor s prepojením na kľukovú skriňu a dva zvyšné motory poháňajú predné kolesá. Zážihový motor s elektricky asistovaným preplňovaním jedným turbodúchadlom svojou technikou zodpovedá súčasnej pohonnej jednotke F1. Štyri vačkové hriadele nad hlavou sú poháňané čelnými ozubenými kolesami.
Celkový výkon pohonnej sústavy tak je 782 kW (1063 koní). Benzínový motor dosahuje najvyšší výkon 422 kW (574 koní) pri 9000 ot./min. Elektromotor na kľukovom hriadeli má 163 koní, elektromotory na prednej náprave 326 koní (2x 120 kW) a elektromotor na turbodúchadle má 122 koní. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 2,9 sekundy, na 200 km/h za 7 sekúnd, na 300 km/h za 15,6 sekundy. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 352 km/h. Mercedes uvádza kombinovanú spotrebu podľa režimu WLTP 8,7 l/100 km, palivová nádrž má objem 55 litrov. Pohotovostná hmotnosť auta je 1695 kg.