Rovnaký výkon, rovnaká dynamika, trojnásobne dlhší dojazd na elektrinu, ale o polovicu nižšia cena. Nemecký trh sa po tomto otrasie v základoch.
Značka WEY patriaca pod koncern Great Wall Motors je ďalšou z plejády čínskych automobiliek, ktorá skúsi šťastie na európskom trhu. Ako prvú krajinu si vybrala Nemecko, kde začne predávať model Coffee 01. Nejde o žiadny rýchlo kvasený model, ktorý len chce zneužiť trend opulentných elektrických SUV. Na vývoji WEY Coffee 01 sa počas 5 rokov podieľalo vyše 1600-členný tím v 7 krajinách sveta. Na palube bude okrem vysokovýkonného počítačového čipu spracúvajúceho údaje pre systém umelej inteligencie niesť aj 5G a WiFi pripojenie, systém rozpoznávania tvárí, head-up displej s rozšírenou realitou či 14-palcový displej infotainmentu.
Batéria ako pri elektromobile
Čo je však najpodstatnejšie, ide o plug-in hybrid s 9-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Kombinovaný výkon pohonnej sústavy zloženej z benzínového dvojlitrového motora a dvoch elektromotorov dosahuje 476 koní a 876 Nm, čo vozidlu umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5 sekúnd. Coffee 01 je veľkosťou porovnateľné s Audi Q5 alebo Mercedesom GLC, dynamikou jazdy však má skôr bližšie k Audi SQ5.
Silným esom v rukáve je veľká, až 40 kWh batéria. To je viac ako majú niektoré čisté elektromobily. Nabíjať ju bude možné výkonom až 50 kW a umožní elektrický dojazd 146 km.
Neprekonateľný pomer ceny a hodnoty
Základná cena je pre nemecký trh stanovená na 56-tisíc eur s DPH. Napríklad také Audi Q5 50 TFSIe stojí u nás od 60-tisíc eur, má však len výkon 250 koní a na elektrinu prejde menej ako 50 km. BMW X3 30e má 292 koní, na elektrinu prejde podobne ďaleko ako Audi a stojí minimálne 62-tisíc eur. Ak by sme chceli nájsť výkonovo podobný plug-in hybrid, musíme siahnuť po Porsche Cayenne E-Hybrid s výkonom 462 koní, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 5 sekúnd a elektrickým dojazdom 48 km. Porsche však stojí až 110-tisíc eur.
WEY Coffee 01 už stihol absolvovať aj nárazové testy organizácie Euro NCAP. Výsledkom je 5 hviezdičiek. Za ochranu dospelých cestujúcich získal 91 %, za ochranu detí 87 %, za ochranu chodcov 79 % a za asistenčné systémy 94 %.